Entertainment alle pijlers

Het beste en/of slechtste concert waar je ooit bent heengeweest.

02-07-2007 09:25 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf vrijdag naar Peter Gabriel geweest. Was buiten dus af en toe een bui op je hoofd, wat de pret totaal niet mocht drukken. En we hadden mazzel want tijdens het concert was het droog (met een pracht van een regenboog).

Dit was echt mijn beste concert sofar. We stonden bijkans vooraan, dus dat was al geweldig. Eindelijk een keertje zien dat iemand staat te zingen en niet zo'n poppetje ver weg. Maar het klonk ook geweldig en je kon zien dat ze er lol in hadden. Ben er nog steeds vol van.
Beste concerten:

- Iron Maiden @ Bospop 2005: 1ste keer dat ik ze live zag, stond pal vooraan en heb echt de longen uit mijn lijf geschreeuwd toen ik ze zag opkomen!

- Aerosmith @ Arrow 2007: in 1 woord, geweldig! Stond 6de rij, goed zicht en leuke mensen om me heen. Ik heb er 7 jaar op gewacht, en damn ja, ik heb keihard gegild en gejankt toen ze het podium betraden!

- Nickelback @ Pinkpop 2006: nét de goede nummers, steengoede sound en gewoon een heel sterk optreden.

Slechte concerten:

- Bon Jovi @ Goffertpark Nijmegen 2006: slécht geluid, véél te druk, slecht eten (dat is bijzaak, maar dan nog) daar en echt een matige act. Alle meezingers op het einde, hartstikke saai. Nooit meer!

Beste: Robbie Williams, maar dan in de zomer van 2003.

Dat concert was zoveel beter dan die van vorig jaar!
Die in 2003 was inderdaad veel beter dan die van vorig jaar. In 2003 stonden toch Kelly osbourne (slecht) en Skin (goed) in het voorprogramma??
Rock and Roll, Sent Us Insane
Afgelopen Robbie concert was mijn eerste grote concert ever dus ik vond het wel goed. Niet echt. Maar wel een hele ervaring.

De eerste band in het voorprogramma vond ik waardeloos, maar Basement Jaxx vind ik sindsdien grandioos!

xxx

Bluuu
Op Pinkpop 1997 (sowieso een heerlijke tijd gehad) stond ik zo erg te genieten van een concert van Cake (stond ook helemaal vooraan) dat ik een brok in mijn keel kreeg.

Slechte concerten.. niet echt meegemaakt eigenlijk.
Mooiste optreden was van Blof, bij hun theatertour afgelopen winter. Dat was voor mij echt kippenvel en tranen.... Een heel romatnische sfeer, echt heel gaaf!  

Het indrukwekkendste concert waar ik bij ben geweest was ook van Blof, hun eerste optreden met nieuwe drummer na het overlijden van Chris. Zo bijzonder...

Beste feestje: Concert @ Sea van afgelopen zaterdag. En dan heb ik het NIET over gedoe met parkeren en bussen, maar sec over het concert. Ik heb genoten!!!

Slechtste concert:

Voorprogramma van Krezip, paar jaar geleden. Dat zou Beef zijn, maar ze kwamen niet opdagen. Knap waardeloos ;) Al moet ik zeggen dat ik Beef nu érg leuk vind!

Oh ja, en toen ik een keer in San Francisco was, bleek Britney Spears daar een verrassingsoptreden te geven. Ik was toen een jaar of 15, 'dus' vond ik dat leuk... Maar dat was echt een miserabele vertoning...
Always look for the silver lining
Beste concert was voor mij Michael Jackson met z'n Bad tour! Ik meen in 88, maar kan me vergissen! Super! Verder ben ik eens op een concert van Hessel uit Terschelling geweest en dat was ook toch wel goed! ;).
Slechte concerten:

- Bon Jovi @ Goffertpark Nijmegen 2006: slécht geluid, véél te druk, slecht eten (dat is bijzaak, maar dan nog) daar en echt een matige act. Alle meezingers op het einde, hartstikke saai. Nooit meer!

Te druk??? Dat ligt er maar net aan waar je gaat staan natuurlijk! Ook het eten vond ik goed, je kon uit veel verschillende dingetjes kiezen. Het geluid was idd slecht.

Mijn beste concert was het bon jovi concert in gelredrome, weet niet meer welk jaar..

Slechtste concert: the kelly family in Amsterdam, Heineken Music Hall. Ik was ineens fan-af!

quote: yoyo2 reageerde

Beste: Robbie Williams, maar dan in de zomer van 2003.

Dat concert was zoveel beter dan die van vorig jaar! Die in 2003 was inderdaad veel beter dan die van vorig jaar. In 2003 stonden toch Kelly osbourne (slecht) en Skin (goed) in het voorprogramma??

Ja klopt, die Kelly Osbourne hoorde je buiten de Arena al krijsen :P
Slechtste concert:

Robbie Williams, echt een tegenvaller. Hij had er niet zoveel zin en, en liet dat ook duidelijk merken. Jammer.....

Beste concert:

R.E.M, altijd goed !
James Morrison, afgelopen februari in HMH...superrrrrrr
Heb ondertussen ook al weer aardig wat concerten bezocht en mijn favorieren zijn Bruce Springsteen en Bryan Adams. Alle concerten van Bruce Springsteen en Bryan Adams waar ik ben geweest vond ik erg goed, maar het meeste indruk maakten Bruce in Ahoy 2002 en Bruce in de HMH 2006, iedereen ging helemaal los. Puur genieten!

Het meest tegen vallen vond ik Stereophonics in de HMH in volgens mij 2005. Had ze al eerder gezien en vond het toen wel goed, maar in de HMH was het eigenlijk alleen maar een hoop herrie, niet mijn ding.
Het beste:

Metallica afgelopen rockwerchter. Men wat goed was dat!! Verder Dream theater in Ahoy in euhm 2001 of 2002?

En Nightwish (2003), Saybia (2002) en Apocalyptica(2006)  op lowlands.

En nog een boel bands, ben beetje concert verslaafd ;)

Slechste: Amen lowlands 2000 (verkeerd afgesteld apparatuur, zelfs de fans liepen weg) en Evenescene tijdens afgelopen pinkpop.

Heb ondertussen ook al weer aardig wat concerten bezocht en mijn favorieren zijn Bruce Springsteen en Bryan Adams. Alle concerten van Bruce Springsteen en Bryan Adams waar ik ben geweest vond ik erg goed, maar het meeste indruk maakten Bruce in Ahoy 2002 en Bruce in de HMH 2006, iedereen ging helemaal los. Puur genieten!

Het meest tegen vallen vond ik Stereophonics in de HMH in volgens mij 2005. Had ze al eerder gezien en vond het toen wel goed, maar in de HMH was het eigenlijk alleen maar een hoop herrie, niet mijn ding.
Ninky, ook een Bruce-liefhebber. Ik heb die twee concerten ook gezien en die waren inderdaad geweldig.
Wat me is bijgebleven was het Rolling Stones concert voodoo tour, mijn dochter was met ons mee en zat op haar vaders nek, 6 jaar oud, alle liedjes luidkeels mee te zingen! Was heel gaaf al die generaties bij elkaar die je daar zag.
Pearl Jam vorig jaar in Arnhem en dit jaar in Nijmegen: GE-WEL-DIG!

Gisterenavond Queens of the Stone Age: heel erg goed, alleen jammer dat het geluid veel te hard stond. Optreden in 013 2002 was supergoed.

Tool op Pinkpop 2002 (als ik me niet vergis): fantastisch. Ook erg goed op Pinkpop vorig jaar en vorig jaar in de HMH. Vorig jaar Ahoy was dan weer erg slecht.

dEUS: diverse concerten met kippe(n?)vel :)

en zo kan ik nog wel even doorgaan :D

slecht: Red Hot Chili Peppers alle 3 de keren dat ik ze gezien heb. Ik heb nog nooit zo'n ongeinteresseerd zooitje op het podium gezien.
Het beste concert: Ilse de Lange in 013 en Concert at sea vorig jaar, en eigenlijk alle concerten van Blof waren goed.

Slechtste concert:

Simply Red in Gelredome, het concert duurde heel kort en er werd niet echt een show van gemaakt. De zang en muziek was verder wel heel mooi en eigenlijk gaat het daar natuurlijk om.
Ik had trouwens voor het eerst dat ik 'huilde' (er gleed een traan langs mijn wang...) bij een concert. Dat was dus bij Peter Gabriel toen hij het nummer Eden zong, zooo mooi.

Mijn minste concert is 100 jaar geleden, UB40 in Ahoy. Klonk net als de lp (zo lang geleden dus) Ze speelden gewoon hun nummers, niks extras, geen verrassingen. Saai dus eigenlijk. Het klonk wel hoor, maar ik vond ze sindsdien toch een stuk minder leuk.
Ben niet veel naar concerten geweest, dus heb alleen een beste concert!

Keane, vorig jaar in de Ahoy. Stonden bijna vooraan, dus geen last van de uitgevallen boxen. Vond het zo sjiek!!

Ga vrijdag weer naar Keane, maar dan is het een open air concert. Ga dadelijk maar eens op zoek naar een paar regenlaarzen en een regenjas :(
Wij hadden afgelopen vrijdag dus ook steeds die buien. Wij hadden wel regenjassen mee, maar een mevrouw voor ons had zo'n plastic zeil meegenomen (wat je onder je tent neerlegt, gewoon zo'n dun ding) en dat werd bij een bui uitgevouwen en iedereen stond gebroederlijk onder dat zeil te kleppen. Tot na het voorprogramma (die ook achter windflappen stonden trouwens en dus niet echt zichtbaar waren). Bij het uiteindelijke concert is het niet meer gebruikt natuurlijk, want je ziet dan verder niks. Maar we hebben toen ook nog maar 1 buitje gehad en daarna klaarde het (gelukkig) op.
Wat een leuk topic! Ik ben ook nogal een concertganger, dus na ff goed nagedacht te hebben waren de volgende concerten voor mij echt top:

- Motley Crue, 2005, Wemley Arena London (Red, White and Crue-tour): de eerste en enige keer dat ik ze live heb gezien terwijl ik al bijna 20 jaar "fan" ben en het maakte zoveel indruk!

- Whitesnake, 2004, Podium Hardenberg: het was verschrikkelijk warm, ze waren ontzettend goed in vorm en ben helemaal uit mijn dak gegaan.

- Thin Lizzy, 2007, Wembley Arena London: beste band aller tijden (zelfs zonder Phil) op mijn verjaardag in London, kon niet beter.

- The Darkness, 2004, Melkweg Amsterdam: kaartjes plus een meet and greet gewonnen via de oor en zowel het concert als de ontmoeting was very rock and roll.

- Marillion (wel 60 concerten van gezien dus moeilijk kiezen) in 1996, Forum London: vanwege de heel bijzondere setlist en het derde concert van het Marillion weekend in Zeeland afgelopen februari: ontroerde me zo erg dat ik een heel nummer lang heb staan huilen.

Hmmm zijn wel vooral zeer recente concerten, ik heb kennelijk een slecht geheugen ;).

Van de "slechte" concerten staan me een concert van Poppa Chubby bij in de Oosterpoort in Groningen (waarbij hij zeer ongeinspireerd stond te spelen) en Kane in 2003 in de HMH (verveelde me zo erg dat ik maar pizza ben gaan eten).
Ik ben onlangs bij het concert van Lionel Richie geweest in Enschede en dat vond ik echt fantastisch. Het allerbijzonderste concert wat ik heb meegemaakt was het eerste concert van Duran Duran in Ahoy Rotterdam, op 7 mei 1987. Als meisje van 16 mocht ik eindelijk mijn idolen in levende lijve aanschouwen. Ik ben nog een paar keer naar concerten geweest van hen maar de eerste keer is toch wel heel apart. Ik ben wel eens bij Bon Jovi geweest in de Arena, die vond ik ook goed en vorig jaar ben ik bij Juanes geweest in de Westergasfabriek (openluchtconcert), daar heb ik me ook goed vermaakt. Het vreselijkste concert waar ik ooit geweest ben is dat van James Last. Ik moest vrijwillig verplicht mee met mijn zwager en schoonzus en het concert viel op zich nog wel mee, totdat ze met die vreselijk schlagerachtige hoempapa muziek begonnen. Niet echt mijn smaak. Ik was er zo opgefokt van dat mijn (toen nog vriend) man en ik knallende ruzie kregen en met een sjacherijnig gevoel naar bed gingen. Mijn droomwens is nog een keer naar een concert van Duran Duran in Londen te gaan, het liefst Wembley. Ik zat afgelopen zondag ook aardig te kwijlen tijdens het Diana concert.
Het beste concert: REM in 2003 afsluiter op Werchter in de stromende regen/onweer. Dat gaf een extra dimensie.

Daarnaast Anouk eind 2006 in Ahoy, Pink in HMH dit jaar en (bijna) alle optredens van Heather Nova. O ja en Novastar in Zwolle 2004.

Tegenvallen:

John Legend in Westerpark en Nelly Furtado in HMH.

Leuk om te zien van welke muziek mensen houden.
quote: Murron77 reageerde 04-07-2007 20:04:35 ----------- --------------- --------------- ------------- ----------- ---------------Tegenvallen:John Legend in Westerpark Hij vond het wel wat: John Legend krijgt erectie van Nederlandse fan Uitgegeven: 4 juli 2007 12:48 Laatst gewijzigd: 4 juli 2007 16:41 AMSTERDAM - John Legend lijkt niet vies te zijn van Nederlandse vrouwen, zo bleek onlangs tijdens een concert in het Amsterdamse Westerpark. Toen hij met een fan zwoel op het podium danste, verried zijn dunne linnen broek dat de jongedame heel wat bij hem losmaakte. Dat is te zien in een filmpje op de videosite YouTube.
Boner ;)
Beste concert: U2 in de Arena in 2005. Ondanks het brakke geluid, ondanks dat de mannen 1.5 cm groot waren vond ik het fantastisch. En jammer dat ik nooit eerder ben gegaan.

Ook George Michael was ik van onder de indruk, maar dat is anders. Heb daar genoten, geswingd, bij U2 heb ik ademloos staan kijken en bewondering gehad.

Eerste concert was op mijn 13e (1994 denk ik) Bon Jovi in het Goffert Park, tot op het bot natgeregend, maar wat vond ik het stoer dat ik er was geweest!

Daarna nog 5x geweest, maar na de HMH wist ik het wel. Ik was toen afgeknapt. :(

Meest beroerde concert: Puff Daddy in Ahoy' (ik denk 1999 ofzo?)

Vreselijk! 75 gulden betaald om naar een videoclip te kijken en te horen: let me hear that you're the loudest crowd of...Switzerland

En Basement Jaxx vond ik ook super!

En qua locatie is alles in Paradiso al snel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven