Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog even over die kaarten van donna en Mark. In Spanje spelen de mensen met kaarten waarop andere afbeeldingen staan. Naipes heten ze.
http://2.bp.blogspot.com/-ZlIPsENd5to/U ... RAJA11.png

Met oros (gouden) Bastos (knuppels) copas (bekers) espadas (zwaarden).

Het zou me niks verbazen dat als ze voor Spaanse speelkaarten hadden gekozen, met op de achterkant iets van polopos (wederom het schild of desnoods ook thysas tekening) ze hogere winkansen hadden gehad.
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
24-08-2019 20:36
Nog even over die kaarten van donna en Mark. In Spanje spelen de mensen met kaarten waarop andere afbeeldingen staan. Naipes heten ze.
http://2.bp.blogspot.com/-ZlIPsENd5to/U ... RAJA11.png

Met oros (gouden) Bastos (knuppels) copas (bekers) espadas (zwaarden).

Het zou me niks verbazen dat als ze voor Spaanse speelkaarten hadden gekozen, met op de achterkant iets van polopos (wederom het schild of desnoods ook thysas tekening) ze hogere winkansen hadden gehad.
Je voegt in dit topic wel iets toe.
Daar had ik geen idee van.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
24-08-2019 20:29
Leuk voor ze.
Vind ik ook.
Donna (of Mark) reageert zelf op één van de berichten van iemand die graag een bidon wil reserveren voor als ze in september langskomt: "als we dan nog voorraad hebben". Volgens mij lopen die bidons beter dan we hier denken.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 24-08-2019 21:16
Reden: woordje vergeten
0.60% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
onzichtbarevrouw schreef:
24-08-2019 20:47
Vind ik ook.
Donna (of Mark) reageert zelf op één van de berichten van iemand die graag een bidon wil reserveren voor als ze in september langskomt: "als we dan nog voorraad hebben". Volgens lopen die bidons beter dan we hier denken.
Als je op tv komt kun je makkelijk geld verdienen.
Maar ik wil het pertinent niet, je krijgt teveel commentaar, als het terecht is oke maar vaak ook onterecht.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
24-08-2019 20:41
Je voegt in dit topic wel iets toe.
Daar had ik geen idee van.

Dankje.
Qua opbouw zijn ze wel hetzelfde als de “Nederlandse”
As -2 -3-4-5-6-7-(8 en9 kan maar is niet gangbaar) sota (boer) caballo (vrouw) rey (heer)
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
24-08-2019 20:36
Nog even over die kaarten van donna en Mark. In Spanje spelen de mensen met kaarten waarop andere afbeeldingen staan. Naipes heten ze.
http://2.bp.blogspot.com/-ZlIPsENd5to/U ... RAJA11.png

Met oros (gouden) Bastos (knuppels) copas (bekers) espadas (zwaarden).

Het zou me niks verbazen dat als ze voor Spaanse speelkaarten hadden gekozen, met op de achterkant iets van polopos (wederom het schild of desnoods ook thysas tekening) ze hogere winkansen hadden gehad.
ja klopt, eigenlijk de tekens die ook in de tarot gebruikt worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
24-08-2019 19:28
. En ook de mensen die Christiaan Poetin hebben genoemd.
Maar deze vond ik toch errug grappig! Tenminste de gelijkenis....vooral omdat ik de hele tijd het gevoel had dat ik hem op iemand vond lijken maar steeds maar niet wist op wie.....juist!
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
24-08-2019 22:31
Maar deze vond ik toch errug grappig! Tenminste de gelijkenis....vooral omdat ik de hele tijd het gevoel had dat ik hem op iemand vond lijken maar steeds maar niet wist op wie.....juist!
Poetin is wel echt een krachtige leider, Christiaan wil te graag een krachtige leider zijn.😂
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
24-08-2019 18:41
Goh, wat ben je aan het zoeken zeg. De burgemeester wil graffiti op die huisjes. Dat maakt Thysa niet.
Nee de burgemeester wild de huisjes mooi beschilderd zien. En dat doet Thysa wel. Hoe leuk ik die graffiti ook vind mijn eerste keus zou Thysa zjin. Of je het ontwerp dan laat uitvoeren is een tweede.

Maar misschien hebben ze dat ook wel gedaan maar hebben ze dat niet uitgezonden :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
24-08-2019 22:39
Poetin is wel echt een krachtige leider, Christiaan wil te graag een krachtige leider zijn.😂
Het zijn ook meer de ogen en dat kale hoofd wat de gelijkenis is...zelfs die hond die op poetin zou lijken heeft wel iets van Christiaan weg...maar het zijn dus weer vooral de ogen.

https://www.ad.nl/bizar/deze-hond-lijkt ... /63807030/
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
24-08-2019 19:34
Afbeelding

Bron: Facebook
Jammer van die domme bordjes. Had gewoon het blazoen/wapen van het dorp gebruikt. Echt heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
24-08-2019 22:59
Het zijn ook meer de ogen en dat kale hoofd wat de gelijkenis is...zelfs die hond die op poetin zou lijken heeft wel iets van Christiaan weg...maar het zijn dus weer vooral de ogen.

https://www.ad.nl/bizar/deze-hond-lijkt ... /63807030/
Dat snap ik.😂
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
24-08-2019 23:00
Jammer van die domme bordjes. Had gewoon het blazoen/wapen van het dorp gebruikt. Echt heel jammer.
Sommige mensen zijn nu eenmaal eigenwijs.
Zonder gekheid, ik geef je gelijk.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
24-08-2019 23:00
Jammer van die domme bordjes. Had gewoon het blazoen/wapen van het dorp gebruikt. Echt heel jammer.
Ik vind het ook net kerstbomen lijken :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
24-08-2019 16:03
Ik zie mensen die liever een beetje uit de buurt blijven van de Ruttens. Omdat Elisa ze nogal veel energie kost. Omdat het gewoon hun types niet zijn. Ik zie mensen die prima voor zichzelf kunnen nadenken en beslissen.
Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
01-07-2019 08:22
Nederlandse koppels kunnen voor €1 een huis in een Spaans dorp kopen als ze een goed plan hebben om dat dorp weer nieuw leven in de blazen. Tenminste zo was vorig jaar de Italiaanse versie.
ipuleert

Maar ze mogen hun huis dus niet opblazen ? Ik ben bang dat de familie R...dit gaat doen als ze niet winnen. En dat is dan de schuld van RTL die moeten zoiets als crowdfunding niet toestaan. Trouwens Ollolai was 100 keer beter dan dit project. Misschien volgend seizoen 5 koppels avonturen laten beleven op Urk of in een dorp in Groningen 8-) :blabla: Volgens mij heeft RTL met deze serie het format zelf opgeblazen :yes:

Wat ik me nog herinner bij 1 van de weekopdrachten is dat Elisa er voor zorgde dat de beste vriend van haar man werd opgetrommeld om naar Spanje te komen om te helpen bij de opdracht.......hij had zijn beste vriend al 30-jaar niet meer gezien. Hoe doortrapt is ze dan die Elisa. Dat hebben die anderen koppels ook wel door. Juani is eerlijk en Elisa manipuleert als de beste...
Fossa schreef:
24-08-2019 14:54
Ze zetten er volgende week wel opeens de versnelling in. De kunstroute van T&W moet nog komen en die was volgens mij 2 augustus of zo. En de finale was op de 12e. Gaan ze allemaal nog in 4 dagen stoppen.
Nou echt ja..... Dat wordt echt een afraffelweek denk ik......
Fossa schreef:
24-08-2019 16:03
Ik zie mensen die liever een beetje uit de buurt blijven van de Ruttens. Omdat Elisa ze nogal veel energie kost. Omdat het gewoon hun types niet zijn. Ik zie mensen die prima voor zichzelf kunnen nadenken en beslissen.
Ik ook.

Ik zou er zelf ook een eind uit de buurt blijven. Waarom? Gewoon omdat Elisa mijn type niet is. Ik kan en wil niks met dat soort hyper aanwezige mensen.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
24-08-2019 19:56
Zo'n simpele stoffen tas moet 24,95 kosten? O_O
Ik vond het kaartspel en de bidon van D&M ook al schreeuwend duur. Maar blijkbaar rekenen ze op Polopos-fans...
Huh? Die bidon kostte 6 euro... daarvoor koop je er niet een in een gemiddelde winkel.
Seriously?
Topic is vol, hier een link naar deel 2.

Ik gooi hier een slot op wegens meer dan 3000 berichten


entertainment/het-spaanse-dorp-polopos- ... ges/448203
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
25-08-2019 07:45
Huh? Die bidon kostte 6 euro... daarvoor koop je er niet een in een gemiddelde winkel.
Bij action of kruidvat echt wel :) . Bidons zijn niet zo duur, vooral die van die simpele.
25 euro voor zo’n tasje zijn geen leuke prijzen meer... te commercieel. :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven