Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt Ugli, is een thriller, maar wel een heel andere dan de doorsnee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn toch nog steeds gewone boekhandels? Hier wel in elk geval.Hier in de stad zit ook een tweedehands boekhandel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, maar mijn ervaring is dat fysieke winkels vaak een stuk duurder zijn dan online. Voor de meeste dingen die ik koop heb ik online go-to's die véél goedkoper zijn (Zooplus en Huisdierplein voor huisdieren bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop veel liever in een fysieke winkel. Niet dat ik niks online koop maar vind een echte winkel gewoon veel fijner.

Boeken hebben toch ook een vaste prijs? Daar zit volgens mij niet heel veel verschil in in online of fysiek. Tenminste dat was eerst altijd zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
14-01-2020 10:17
Trouwens, waar kopen jullie je boeken (niet-ebooks)? Ik ben op zoek naar Wilder girls maar kan hem in de bieb en als PDF niet vinden, dus ik ga hem maar aanschaffen denk ik. Is er een place to go voor boeken? Ik ben alleen bekend met Bol namelijk, maar de hard cover daar kost 25 euro. Vind ik erg veel voor 3 dagen lees plezier.
bij bol.com zie ik de paperback voor 10,99 en e-book ook zoiets. Ik sta daar wel ingelogd (via kobo denk ik) maar dat zal toch niet zo uitmaken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
14-01-2020 10:17
Trouwens, waar kopen jullie je boeken (niet-ebooks)? Ik ben op zoek naar Wilder girls maar kan hem in de bieb en als PDF niet vinden, dus ik ga hem maar aanschaffen denk ik. Is er een place to go voor boeken? Ik ben alleen bekend met Bol namelijk, maar de hard cover daar kost 25 euro. Vind ik erg veel voor 3 dagen lees plezier.

Ik ook het liefste gewoon in de winkel. Woon in het buitenland en er is gelukkig een winkel in de buurt die Engelse boeken verkoopt. De Nederlandse boeken koop ik bij Bol, ze bezorgen gelukkig boven een bepaald bedrag gratis in het buitenland.
De Engelse boeken die ik niet in de winkel kan vinden koop ik op Amazon, ook erg veel aanbod daar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is alleen 1 nadeel van boeken kopen in een winkel: ik kom altijd met veel meer thuis dan de bedoeling was, zo verleidelijk :D !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Dark places van Gillian Flynn (van Gone girl) en tegelijk een non fiction: How not to Diet van Michael Greger, interessant boek over voeding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeken hebben een vaste prijs. Het kan niet zo zijn dat een boek bij Bol goedkoper is. Ik koop altijd bij een stenen winkel, desnoods bestel ik het daar (vaak via Libris).

Ik lees De schaker en het meisje en ben aangenaam verrast. In de stijl van Sarah Waters.
Ugli, volgens mij moet Wilder girls nog uitkomen. :)

Ik lees eigenlijk alleen e-boeken en ik luister naar Audio boeken. Als ik een boek wil kopen (meestal als cadeau) ga ik naar een boekhandel. Tweedehands boeken koop ik via 'boekhandeltjes.nl'

Gelukkig ben ik uit mijn leesdip en heb ik inmiddels 5 boeken uit. 3 uit de Little House serie, Bluebird Bluebird en The Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood. Zat geen 5* tussen, maar ze waren allemaal de moeite waard. ik lees nu de volgende in de serie en verder The Lover van Marguerite Duras. Ik had net zo goed een Nederlandse vertaling kunnen lezen, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ja die vaste boekenprijs...Helemaal vergeten.

Nee hij is al uit, sinds de zomer van 2019 dacht ik. Hij is overal en nergens te koop, maar ik dacht misschien kan ik een deal scoren ergens. Bedankt voor de site, maar ik denk dat je boekenwinkeltjes.nl bedoelde. Boekenhandeltjes.nl is een leeg domein. ;-D Desalniettemin een goeie bron die ik ga onthouden.

Libris is ook een goede om in de gaten te houden, bedankt. :)
Ja, sorry. Boekwinkeltjes. Die bedoel ik.

En wbt Wilder Girls, ik zag net dit toevallig:https://www.youtube.com/watch?v=B3IwecNESbE op 05:30... Vandaar dat ik dacht dat het nog niet uit was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren ben ik begonnen in De sterrengever van Jojo Moyes. Geloof dat iemand hier of in het andere boeken topic het tipte.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
15-01-2020 09:08
Gisteren ben ik begonnen in De sterrengever van Jojo Moyes. Geloof dat iemand hier of in het andere boeken topic het tipte.


Zag hem ook in de boekenwinkel liggen (maar dan de Engelse versie). Ga hem ook wel kopen denk ik want vind veel van haar boeken prettig en ontspannend lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beleza schreef:
15-01-2020 10:41
Zag hem ook in de boekenwinkel liggen (maar dan de Engelse versie). Ga hem ook wel kopen denk ik want vind veel van haar boeken prettig en ontspannend lezen.
Ik heb er een paar gelezen en die vond ik heel mooi ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wit konijn, rode wolf.
Was van de hebban adventskalendercadeaus.
Dacht een gewone YA fantasy te gaan lezen, Was toch iets anders.
Mooi boek
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatste weduwe van Karin Slaughter. Ben nog niet heel ver. Vind de meeste van haar boeken wel leuk maar de laatste paar zijn wel minder dan de eerste vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er iemand die ik blij maak met het boek De H van Havik? Ik vond het zo'n mooi boek en boekenbalie geeft er maar 60 cent voor, dat staat me toch tegen. Als iemand het graag wil lezen mag je het tegen verzendkosten hebben (of ophalen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff probeer me door Hideaway van Dean Koontz heen te worstelen, maar jeej wat een pokke boek vind ik het eigenlijk. :( Ik ben zwaar aan het twijfelen om op te geven, maar ben al halverwege dus dat is ook weer zonde. Ben wel al begonnen in Mars van Andy Weir, omdat ik anders helemaal stop met lezen en dat wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
26-01-2020 12:29
Pfff probeer me door Hideaway van Dean Koontz heen te worstelen, maar jeej wat een pokke boek vind ik het eigenlijk. :( Ik ben zwaar aan het twijfelen om op te geven, maar ben al halverwege dus dat is ook weer zonde. Ben wel al begonnen in Mars van Andy Weir, omdat ik anders helemaal stop met lezen en dat wil ik niet.
Dat mars-boek daar vond ik nou weinig aan. Maar ik ben daarin nogal een uitzondering.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb De laatste weduwe uit, toch wel weer spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu deel 1 en 2 van de boeken over Morrigan Crow aan het herlezen. Donderdag komt deel 3 uit.

Het is weer net als de Harry Potter tijd: delen herlezen als het volgende deel uitkomt en liefst zou ik donderdag vrij nemen zodat ik 's morgens vroeg kan beginnen, maar helaas, dat zit er niet in deze week.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vanmorgen begonnen in Noordkaap van Nathalie Pagie. Het zijn misschien niet de beste boeken maar ik vind ze altijd wel fijn lezen en daar doe ik het voor.


Ik moet deel 2 van Morrigan Crow nog lezen, er is gewoon te veel te lezen en te zien tegenwoordig ik hou het niet meer bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
03-02-2020 11:36
Ik ben nu deel 1 en 2 van de boeken over Morrigan Crow aan het herlezen. Donderdag komt deel 3 uit.

Het is weer net als de Harry Potter tijd: delen herlezen als het volgende deel uitkomt en liefst zou ik donderdag vrij nemen zodat ik 's morgens vroeg kan beginnen, maar helaas, dat zit er niet in deze week.
Deel 3 werd eerst al 12 februari ipv 6 februari, en nu is het ineens augustus geworden :'(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven