Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig een nieuw topic. Ik klets gezellig mee. Ik lees voornamelijk romans. Maar vind het heel erg leuk om te lezen wat jullie lezen
Alle reacties Link kopieren
idd erg handig, ik ga op basis van jullie vorig topic een lijstje maken voor de zomervakantie. Via internet bij de bieb boeken bestellen, ideaal.



ik ben op dit moment bezig met Bonita Avenue...
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Momenteel bezig in 'The hollows' van Kim Harrison, Urban fantasy .

Meer liefhebbers?
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 10 juni 2012 @ 15:45:



ik ben op dit moment bezig met Bonita Avenue...Ben benieuwd hoe je die vindt, die staat ook op mijn lijstje.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, hoever ben je met Bonita Avenue? Ik ben ergens over de helft gestopt maar wil binnenkort toch weer eens proberen als ik meer tijd heb.



Nu lees ik Rituelen van Cees Nooteboom maar tot nu toe vind ik dat niets...
Alle reacties Link kopieren
ik ben nog maar in het begin, uurtje gelezen. Tot nu toe ben ik echt bezig met er in komen, het is niet direct pakkend. Veel wisselingen in personage, voor mijn gevoel wat rommelig. maar wie weet. ik heb 'm ook aangeraden gekregen van een collega.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Net Boy 7 uitgelezen. Jeugdboek, leest als een trein, maar wel spannend. En het loopt niet onverdeeld goed af. Wat ik mijn nichtje H zal vertellen, want die vindt het maar niks dat boeken en films altijd goed aflopen.



Nu ben ik begonnen in The hunger games. Die heb ik al eens gelezen - jaar of 2 geleden - maar zulke goede boeken mag je best nog eens lezen toch?



Ik hou even pauze van Game of Thrones. Met die serie was ik al ruim een maand zoet, even tijd voor wat anders, hoewel ik er nog lang niet doorheen ben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen in 'The art of fielding' maar ik kom er niet doorheen. Wat denken jullie, is het de moeite waard en moet ik even doorbijten tot het interessant gaat worden, of deze fijn op de plank laten liggen?
Alle reacties Link kopieren
ik ben trouwens de lener aan het lezen van Rebecca Makkai
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag ben ik begonnen met Tonio, ik heb hem bijna uit, het laat me niet los..

Ik las in het vorige topic, dat ook Missphoebe het mooi vond.
Alle reacties Link kopieren
He, leuk topic!



Ik heb niet alles teruggelezen maar ik had even een vraag.



Wat vonden jullie van Peter Buwalda met Bonita Avenue? Ik heb hem al vijf keer weggelegd en echt doorgelezen tot pagina 60, maar ik kom er maar niet in.



Omdat het boek zo de hemel wordt ingeprezen heb ik het gekocht. Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik hem op Bol doorverkopen, tenzij me nog iemand hier kan overhalen:-)
Alle reacties Link kopieren
Ben begonnen in Zwarte Bloem van Steve Mosby.

Gelijk intrigerend en spannend, daar ga ik de rest van de avond lekker voor zitten.



Verder heb ik geleend:

Vinexvrouwen van Naima El Bezaz.

Slaughterhouse 5 van Kurt Vonnegut. Heb daarvan nu het eerste hoofdstuk gelezen en de stijl spreekt me erg aan.

The Evangelist van Clare George. De binnenflap zegt: "Een succesvolle Engelse evolutiebioloog wordt door een genadeloos interview gedwongen zichzelf en zijn leven kritisch te bekijken."
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net Man, Meisje, Dood van Rik Launspach uit. Vond het een mooi boek met een plot dat ik niet had zien aankomen



Verder vind ik De buitenstaander. Een reis door de wereld van de Islam door Atish Taseer een aanrader. Vond zijn kijk op de Islamitische gemeenschap scherp en intrigerend



Nu bezig met Shantaram door Gregory David Roberts, maar ik kom er niet echt doorheen
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu simon becket, het 3e boek van de David Hunter serie.

Bijna uit, en dan tijd voor wat anders tussendoor.

Heb Tonio ook klaar staan vanwege dit topic
Alle reacties Link kopieren
quote:guria schreef op 11 juni 2012 @ 08:16:



Nu bezig met Shantaram door Gregory David Roberts, maar ik kom er niet echt doorheenLukte mij ook niet, heb het op den duur weggelegd. Wel jammer, ik had hoge verwachtingen.
Ik heb de boeken van Camilla Lackberg ontdekt. Heb de tweede 'Predikant' nu bijna uit en de derde ligt al klaar.
Alle reacties Link kopieren
Iamystere1, ik vind het niet zo'n goed boek. Ben 1x begonnen en toen tot 3/4 deel van het boek gekomen. Wil het nog wel een keer gaan proberen maar ik denk niet dat het echt mijn ding is, dat boek. Bij de leesclub waar ik het voor ging lezen vonden ze het 'wel goed, wel mooi'. Niemand was echt super enthousiast. Als ik het boek daarvoor niet zou moeten lezen was ik er niet aan begonnen.

Hopelijk kan je hier iets mee.



@leaf, valt het mee met het niveau Zweeds in het boek, die namen ed? Is het te vergelijken met Stieg Larsson schrijfstijl?



Ik lees nu Rituelen van Cees Nooteboom (voor leesclub) maar echt wat een saai/langdradig boek. Ben nu in het tweede deel maar er is geen doorkomen aan. Heeft iemand dit boek gelezen en hoe vond je het?
Nicolientje: qua Zweedse namen en plaatsen is het echt prima te doen. Ik heb er in ieder geval geen enkele last van. Bovendien worden de meeste karakters met hun voornaam aangeduid en dat zijn geen specifiek Scandinavische namen.

Of het te vergelijken is met Stieg Larsson, zou ik niet weten. Heb zijn boeken namelijk nog steeds niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Hee, we hebben een nieuwe!



Ik ben Verwelken aan het herlezen. Blijft toch een lekker boek.
Alle reacties Link kopieren
Leaf, oké ik ben wel benieuwd naar haar boeken. Toch maar eens proberen dan. Ik vond Stieg Larsson soms wel lastig maar was ook nog jong toen ik die boeken las (18), inmiddels 21 jaar dus het is nu wel gemakkelijker.



Vond je het eerste boek of het tweede leuker? Er is toch geen volgorde die elkaar opvolgt of wel? Want dan kies ik er gewoon 1tje bij de bieb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 11 juni 2012 @ 18:56:

Hee, we hebben een nieuwe!



Ik ben Verwelken aan het herlezen. Blijft toch een lekker boek.Van Lauren Destefano? Volgens mij heb ik de Engelse versie gelezen. Inmiddels zal deel 2 er wel zijn toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ja deel 2 is er al een tijdje en het is voor mij altijd een goed excuus om eerst de oude delen uit een serie weer te lezen voor ik in het nieuwste begin.
Nicolientje: het is toch wel aan te raden om haar boeken in de juiste volgorde te lezen. Er wordt regelmatig teruggegrepen op gebeurtenissen uit eerdere boeken en het priveleven van de hoofdpersonen speelt ook een rol.



Voor de volledigheid, de volgorde van haar boeken is:

IJsprinses

Predikant

Steenhouwer

Sneeuwstorm en amandelgeur

Zusje

Oorlogskind

Zeemeermin

Vuurtorenwachter

Engeleneiland



Je hebt dus nog wat te goed
Alle reacties Link kopieren
Nicolientje,



Bedankt voor je reaktie. Ik voelde me zo'n 'loner', want de recensies waren geweldig. Het pakt mij ook niet echt.



Hij gaat op Bol:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven