Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

29-10-2024 20:53 90 berichten
Nu op NPO 1.

Wat een stel. Zweverds.

Geen vooronderzoek, geen Spaans, huis gekocht na 1 bezichtiging. Gedoemd te mislukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
In eerste instantie vond ik het verdienmodel ook vreemd maar ik ben er toch anders over gaan denken. Deze jongeren krijgen de kans om ervaring op te doen in een prachtige omgeving, er wordt gezorgd voor voedsel en onderdak en ze zijn natuurlijk eigenlijk gewoon op vakantie.
Ik ga binnenkort ook iets doen wat hier een beetje op lijkt en dat kost behoorlijk meer dan 375 euro.

Ik ken Valeska, superleuk om nu de ins en de outs van hun emigratie en opstart daar gezien te hebben.
Nieuwe aflevering .
Een christelijke woongroep met o.a. bootcamp en karaktertraining , ben erg benieuwd .
Yildizlar2 schreef: ↑
23-09-2026 19:43
Nieuwe aflevering .
Een christelijke woongroep met o.a. bootcamp en karaktertraining , ben erg benieuwd .
Je bent n dag te laat, heb ik gisteren al gezien.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef: ↑
23-09-2026 19:52
Je bent n dag te laat, heb ik gisteren al gezien.
Ik kijk via NPO +

Heb me behoorlijk verwonderd alles met investeerders geen hypotheek , is het Gods plan dat dat ooit terug betaalt wordt?
Yildizlar2 schreef: ↑
23-09-2026 20:17
Ik kijk via NPO +

Heb me behoorlijk verwonderd alles met investeerders geen hypotheek , is het Gods plan dat dat ooit terug betaalt wordt?
Nou, als t niet lukt is het wel Gods plan dat dit niet hun weg was. niet hun eigen schuld.
Ben meteen gaan kijken toen ik het hier las. Zoooooo deze mensen... Echt verschrikkelijk. Voor die kinderen dan vooral. Allemaal Gods plan dit Gods plan dat, maar zelf een plan maken, ho maar.
En dan je kinderen overal in meeslepen. Daarna ook maanden (?) gescheiden van elkaar en kinderen wonen. Zó onverantwoordelijk.

Daarnaast roepen we natuurlijk te pas en te onpas bij vanalles 'oooh kinderarbeid!' maar dit vind ik wel echt heel erg de grens opzoeken qua kinderarbeid hoor. Jonge kinderen in de keuken en de bediening laten werken (en het volgens mij ook niet kunnen bolwerken zonder).
Ik vond het ook heel erg bijzonder, hoe het blijkbaar aan god lag dat het spaak liep. Waar is je eigen verantwoordelijkheid dan gebleven?
Het gesleep met de kinderen en dan ook waar je kinderen bij zijn zeggen dat het huis waar je in woont niet geschikt/gezond is en je het ook allemaal niet meer weet vond ik niet bepaald fijn voor die kinderen.

Qua kinderarbeid vind ik het te vroeg om te oordelen. Ik vond het vooral heel mooi hoe enthousiast die Joel was met z'n keuken, hij had er al hele plannen over en had een hoop plezier met het koken.
Ik ben nu net begonnen met kijken, maar die tattoo met “Here am I”. Auw…..

(Het zou ‘Here I am’ moeten zijn)
Tavistock schreef: ↑
23-09-2026 21:54
Ik ben nu net begonnen met kijken, maar die tattoo met “Here am I”. Auw…..

(Het zou ‘Here I am’ moeten zijn)
Ik vrees dat dit echt een bijbeltekst is .
Here am I , send me
Ook organiseren we activiteiten voor gezinnen uit de buurt. Onze kinderen spelen daarin een grote rol en geven onder andere dans-, turn- en zelfverdedigingslessen. Hiervoor hebben we speciale sport-, speel- en gezinsruimtes ingericht. Ook is er een eigen café, waar kinderen kunnen spelen, bezoekers een cappuccino kunnen drinken en zelfgebakken Duitse Kuchen kunnen eten.

Even uit de "hoe is het nu met... gehaald.
Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk dat ze al les kunnen geven (en eten bereiden en serveren)
Oh echt? Dat wist ik niet, dat scheelt dan weer.

Wat een stel zeg. Voor iemand die karakter trainingen geeft, vond ik ze bijzonder weinig karakter ten toon spreiden. Alles werd op God gegooid.

Deed me denken aan die mop. Een man bidt dagelijks tot God om de loterij te winnen. Maar er gebeurt niks. Nadat de man overleden is vraagt hij in de hemel aan God: “Waarom heb ik de loterij nooit gewonnen?” Waarop God antwoordt: “Dat gunde ik je best, maar je kocht nooit een lot”.

Dat idee, je moet nog wel zelf een beetje verstandige keuzes maken
Ik vond dit een van de meest rare mensen die ik heb gezien in Ik Vertrek. Al je geld in een hotel steken, gaan klussen, je kids erheen verhuizen om vervolgens de boel weer in te pakken omdat er geen investeerder is gekomen. Goh, misschien had je eerst die investeerder moeten vinden voordat je ging verhuizen. En denken dat God misschien wel met een kerst wonder zou komen. Koekoek!
Wat doen mensen hun kinderen soms toch aan?
Ze zeiden in het begin nog: we kunnen altijd nog naar de bank, we proberen het eerst op een andere manier!
Dus ik zat echt op de bank met oooh, ze hebben een plan b, prima.
En toen was er geen plan b. En werd echt alles opgedoekt. Het ging zo snel dat ik het even mentaal niet kon bijbenen.
Maar die kinderen gaan dus ook niet naar school. Wel leuk hoe blij die Joël in de keuken was. Sowieso leuke kinderen vond ik het.
Bankrekening leeg en dan niet gaan werken in de kerstvakantie wat piektijd is en dan verbaasd zijn dat je in je proeftijd ontslagen bent.

Verwachten dat er 160.000€ uit de lucht komt vallen want God heeft een plan...
Maar goed, uiteindelijk kwam het wel uit de lucht vallen.

En je kinderen Jaël en Joël noemen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven