Entertainment alle pijlers

Kamp van Koningsbrugge (NPO 1)

31-10-2020 21:00 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Special Forces vormen de best getrainde militaire eenheid van ons land. Voor het programma 'Kamp van Koningsbrugge' was AVROTROS op zoek naar deelnemers die denken dat ze fysiek en mentaal sterk genoeg zijn om deze uitdaging aan te gaan.

In zijn nieuwe programma Kamp van Koningsbrugge, stond Jeroen van Koningsbrugge voor een enorme uitdaging…. Zoek 15 gewone burgers die denken dat ze mentaal en fysiek sterk genoeg zijn, om een van de zwaarste opleidingen van Nederland aan te kunnen: De opleiding van de Special Forces.

Wie kijkt er ook?

Mijn 1e indruk: interessant!
Ik denk dat veel deelnemers zich er toch op verkeken hebben.
Ik ben benieuwd hoeveel van de 15 de eindstreep halen.
Alle reacties Link kopieren
Giorgia schreef:
06-03-2022 14:05
Ik lees het boek van Dai, Nu of Nooit. En als je dan leest dat je bijna met 100 kg bepakking op missie bent... ik denk dat er gewoon weinig vrouwen zijn die dat aan kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ze liepen een mars van 20 kilometer met 20 kilo bagage.
In het echte leven duurt deze mars 60 kilometer waarvan de laatste 20 km met 75 kilo bagage. Het is niet te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
06-03-2022 15:46
Ze liepen een mars van 20 kilometer met 20 kilo bagage.
In het echte leven duurt deze mars 60 kilometer waarvan de laatste 20 km met 75 kilo bagage. Het is niet te vergelijken.
Ik moet er niet aan dénken. Wat ik wel mooi vind aan het programma, is dat je aan het begin denkt dat vooral fysieke conditie het belangrijkst is. Later besef dat je heel andere waarden nog belangrijker zijn.
mafalda schreef:
06-03-2022 15:46
Ze liepen een mars van 20 kilometer met 20 kilo bagage.
In het echte leven duurt deze mars 60 kilometer waarvan de laatste 20 km met 75 kilo bagage. Het is niet te vergelijken.
In het echte leven stap je ook niet meteen de commando opleiding binnen, dus dat is ook niet te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
06-03-2022 17:07
In het echte leven stap je ook niet meteen de commando opleiding binnen, dus dat is ook niet te vergelijken.
Nee daarom vind ik het inkijkje wel interessant.
Maar heb daarbij niet het idee dat ze de echte opleiding ook kunnen voltooien.
mafalda schreef:
06-03-2022 17:35
Nee daarom vind ik het inkijkje wel interessant.
Maar heb daarbij niet het idee dat ze de echte opleiding ook kunnen voltooien.
Dat gebeurt in het echte leven ook niet. Je hebt hier een groep die gemiddeld een stuk ouder is, totaal geen vooropleiding heeft en nu dacht ik op dag 5 zit of zo. Ik geef het je te doen. Je weet zelf hoe lang het duurt om commando te worden, totaal niet te vergelijken.

Ik vond het overigens, hoewel ik het begreep, wel jammer dat Robbie er uit ging. Had het hem zo gegund.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
06-03-2022 17:47
Dat gebeurt in het echte leven ook niet. Je hebt hier een groep die gemiddeld een stuk ouder is, totaal geen vooropleiding heeft en nu dacht ik op dag 5 zit of zo. Ik geef het je te doen. Je weet zelf hoe lang het duurt om commando te worden, totaal niet te vergelijken.

Ik vond het overigens, hoewel ik het begreep, wel jammer dat Robbie er uit ging. Had het hem zo gegund.
Bedoel je met een inkijkje bij de echte opleiding?

En eens dat ik het Robbie ook had gegund, keihard gestreden en dat met zijn verhaal erbij, bikkel!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het laatste gedeelte van de laatste aflevering nog terugkijken. Ik heb 'm afgezet, trok het niet dat ze daar met die pop moesten sjouwen. Vond het gewoon mishandeling, deed me ook denken aan jezus die met zijn eigen kruis moest sjouwen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
07-03-2022 10:16
Ik moet het laatste gedeelte van de laatste aflevering nog terugkijken. Ik heb 'm afgezet, trok het niet dat ze daar met die pop moesten sjouwen. Vond het gewoon mishandeling, deed me ook denken aan jezus die met zijn eigen kruis moest sjouwen.
Voor wie vond je het mishandeling?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook rot om te zien maar dat vind ik ook van marathon lopers die halfdood de finish streep halen.

Maar het is een keuze he niemand dwingt het.
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
07-03-2022 23:34
Voor wie vond je het mishandeling?
Ik vond het hele plaatje rot om naar te kijken. En ja, ik weet dat het eigen keus is maar ik heb 'm afgezet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond alweer de laatste aflevering.
Alle reacties Link kopieren
Een paar heren met de fakkels hebben bij mijn man in het peloton gezeten, voor hem leuk om te zien.
Ze hadden het al gezegd op de groepsapp.

En jammer inderdaad de laatste aflevering, voor het eerst dat ik het echt helemaal heb gevolgd.
Vind het allemaal kanjers hoor :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vind ook leuk bij de dames hoe anders ze zijn in het echte leven, super vrouwelijk en in het programma echt stoere mokkels!
Domme vraag wellicht hoor.
Maar met de missie. Hoe doen ze dat, zijn die schoten echt? Nee toch!? Ik weet het niet :-$ :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje87 schreef:
10-03-2022 22:26
Domme vraag wellicht hoor.
Maar met de missie. Hoe doen ze dat, zijn die schoten echt? Nee toch!? Ik weet het niet :-$ :bonk:
Hou op hoor! Tuurlijk niet!
...
Nee dat snap ik ook wel maar hoe werkt dat dan? Als een soort lasergame geweer ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje87 schreef:
10-03-2022 22:32
Nee dat snap ik ook wel maar hoe werkt dat dan? Als een soort lasergame geweer ofzo.
Losse flodders.
...
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje87 schreef:
10-03-2022 22:32
Nee dat snap ik ook wel maar hoe werkt dat dan? Als een soort lasergame geweer ofzo.

Dan schiet je met losse flodders. Die knallen alleen maar. :) Dus er zitten wel patronen in, maar andere dan wanneer je met scherp schiet.
Alle reacties Link kopieren
Ladenkastje87 schreef:
10-03-2022 22:26
Domme vraag wellicht hoor.
Maar met de missie. Hoe doen ze dat, zijn die schoten echt? Nee toch!? Ik weet het niet :-$ :bonk:


Nooit gehoord van losse flodders?
Alle reacties Link kopieren
Mooie laatste aflevering. Trots op al die kanjers.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
alleen die Jeroen. Ik blijf me verbazen hoe hij probeer het naar zich toe te trekken. Net zo stoer lopen als iedereen die wel stoer is. elke keer aan het begin zijn opmerking dat hij een beetje teleurgesteld is. Roepen over "zijn mensen". Het is de enige die helemaal niets presteert. Ik denk elke keer dat ik hem zie of hoor "Hoe dúrf je!".
Jammer dat het alweer voorbij is, voor mij mogen ze er nog wel een paar aan vast koppelen. Super stoer en leuk zoals ze op het laatst allemaal gecompliceerd werden. Je zag ook echt dat het gemeende complimenten waren.
Alle reacties Link kopieren
Deze gasten zijn zo geweldig. Heb afgelopen week met mijn pa seizoen 1 gekeken. Hij vindt niet vaak iets interessant maar heeft echt zitten plakken aan die afleveringen, haha. Heeft zelf in dienst gezeten in Duitsland (op oefening) en aardig wat details verteld. Echt leuk wat dat dan losmaakt.

Die dijkenmarsen zijn ook pittig zeg. Respect dat je er niet direct bij neervalt als kandidaat

Mooie vent ook, die Ray. Straalt echt eer uit en zelfrespect, mooi om te zien. Echt inspirerend

Oh en dat Tom er op het laatst uit lag vond ik echt pijnlijk voor hem. Van hem had ik wel gedacht dat ie er tot het laatst in zou blijven.

Pfff en dan Tom uit seizoen 2; die kwam als eerste aan geloof ik bij die rivier ‘mars’ of wat het ook was? Stond werkelijk te trillen op zijn benen en zei dat het goed ging. Pfff sterk hoor mentaal gezien, niet normaal
terug van weg geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven