Entertainment alle pijlers

Mannen met blousen met print....

06-12-2019 21:20 50 berichten
Doe het niet. Alsjeblieft niet.

Gewoon niet doen.

Dat wou ik even kwijt. Sorry. Mijn frustratiepunt ligt hoog. :lol:
Alle reacties Link kopieren
juist wel.
niet de hawaiprint natuurlijk!
Zat leuke overhemden met print. En zat lelijke overhemden met print. Net als zonder trouwens.

Dus plak eens iets?

Mensen die stellig alleen maar nee roepen hebben echt niks met mode.
Dat wil ik wel, maar kan ik niet lucifer.
winkelfanaat schreef:
06-12-2019 21:53
De knopen op een blouse zitten meestal links, op een overhemd rechts.
Nee. Knopen zitten rechts op mannenkleding en links op vrouwenkleding.
JuriaanB schreef:
06-12-2019 23:46
Nee. Knopen zitten rechts op mannenkleding en links op vrouwenkleding.
Dat zegt ze toch. Blouse is voor vrouwen. Overhemd voor mannen.
Ik koop altijd overhemden met prints voor mijn man. Staat heel chique hoor! Hij kan er gewoon mee naar zijn werk.
Hij heeft ook een heel stel effen overhemden, voor bij een pak of onder een trui. Ik vind hem er altijd heel knap uitzien in een overhemd ❤. Een blouse draagt hij gelukkig nooit.
Hobbelster schreef:
06-12-2019 23:51
Dat zegt ze toch. Blouse is voor vrouwen. Overhemd voor mannen.
Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, net als auto’s voor jongens en een Barbie voor meisjes.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
06-12-2019 21:53
Wat is het verschil tussen een overhemd en een blouse? Een blouse is traditioneel een kledingstuk voor vrouwen, een overhemd een kledingstuk voor mannen. Blouses zijn ronder en vallen tot de heup. Overhemden hebben een recht model en zijn langer. De knopen op een blouse zitten meestal links, op een overhemd rechts.
Een getailleerd overhemd is dan weer geen recht model.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-12-2019 08:51
Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, net als auto’s voor jongens en een Barbie voor meisjes.
Toch heeft onderzoek uitgewezen dat jongens gauwer naar technisch speelgoed grijpen waarmee ze iets kunnen bouwen, of naar auto's, en meisjes eerder naar poppen en poppenhuizen of keukentjes of dergelijk speelgoed. En nee, die onderzoeken zijn niet gestuurd, gewoon kinderen zelf laten kiezen uit voorraden speelgoed waarin beide aanwezig is. Kunnen wij het niet meer van deze tijd vinden, en het krampachtig willen ontkennen, maar zo is het nou eenmaal.

Ik snap dat nooit zo goed, dat krampachtig willen ontkennen van verschillen tussen man en vrouw, tussen jongens en meisjes.

Probeer de vogels in je tuin eens ander gedrag aan te leren, dat het mannetje gaat broeden en het vrouwtje het eten gaat verzamelen, bijvoorbeeld, Gewoon, omdat je vindt dat het moet kunnen. Veel succes met je koolmezen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-12-2019 10:06
Toch heeft onderzoek uitgewezen dat jongens gauwer naar technisch speelgoed grijpen waarmee ze iets kunnen bouwen, of naar auto's, en meisjes eerder naar poppen en poppenhuizen of keukentjes of dergelijk speelgoed. En nee, die onderzoeken zijn niet gestuurd, gewoon kinderen zelf laten kiezen uit voorraden speelgoed waarin beide aanwezig is. Kunnen wij het niet meer van deze tijd vinden, en het krampachtig willen ontkennen, maar zo is het nou eenmaal.

Ik snap dat nooit zo goed, dat krampachtig willen ontkennen van verschillen tussen man en vrouw, tussen jongens en meisjes.

Probeer de vogels in je tuin eens ander gedrag aan te leren, dat het mannetje gaat broeden en het vrouwtje het eten gaat verzamelen, bijvoorbeeld, Gewoon, omdat je vindt dat het moet kunnen. Veel succes met je koolmezen.
Je hebt helemaal gelijk, ook met die onderzoeken.

Maar ik denk dat dat ontkennen tóch niet per de verkeerd is. Op deze manier wordt het kleine percentage dat niet aan het stereotype voldoet tóch onderkend.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
07-12-2019 10:17
Je hebt helemaal gelijk, ook met die onderzoeken.

Maar ik denk dat dat ontkennen tóch niet per de verkeerd is. Op deze manier wordt het kleine percentage dat niet aan het stereotype voldoet tóch onderkend.

Nee hoor, die hebben in onze maatschappij tegenwoordig gewoon alle mogelijkheden.

Maar ik vind het soms belachelijk dat verschillen tussen man en vrouw die er nu eenmaal zijn, altijd zo krampachtig ontkend worden, of niet benoemd mogen worden. Man en vrouw zijn absoluut gelijkwaardig, maar niet gelijk. Zo simpel is het.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-12-2019 10:22
Nee hoor, die hebben in onze maatschappij tegenwoordig gewoon alle mogelijkheden.

Maar ik vind het soms belachelijk dat verschillen tussen man en vrouw die er nu eenmaal zijn, altijd zo krampachtig ontkend worden, of niet benoemd mogen worden. Man en vrouw zijn absoluut gelijkwaardig, maar niet gelijk. Zo simpel is het.
Dit ben ik volkomen met je eens
Alle reacties Link kopieren
[quote=MrsNiceGuy post_id=30706594 time=1575667671 user_id=221223]
Een overhemd een blouse noemen.

Doe het niet! Alsjeblieft niet!

Gewoon niet doen.

Zie nu dat bijna iedereen het over overhemden heeft, terwijl TO het over een blouse heeft. Dus wat bedoelt ze nu?
pejeka schreef:
07-12-2019 10:06
Toch heeft onderzoek uitgewezen dat jongens gauwer naar technisch speelgoed grijpen waarmee ze iets kunnen bouwen, of naar auto's, en meisjes eerder naar poppen en poppenhuizen of keukentjes of dergelijk speelgoed. En nee, die onderzoeken zijn niet gestuurd, gewoon kinderen zelf laten kiezen uit voorraden speelgoed waarin beide aanwezig is. Kunnen wij het niet meer van deze tijd vinden, en het krampachtig willen ontkennen, maar zo is het nou eenmaal.

Ik snap dat nooit zo goed, dat krampachtig willen ontkennen van verschillen tussen man en vrouw, tussen jongens en meisjes.

Probeer de vogels in je tuin eens ander gedrag aan te leren, dat het mannetje gaat broeden en het vrouwtje het eten gaat verzamelen, bijvoorbeeld, Gewoon, omdat je vindt dat het moet kunnen. Veel succes met je koolmezen.
Ik hoorde van de week van iemand dat haar zoon van Sint op school een bal had gekregen, en de meisjes strijkkralen. Ik vind dat dus echt idioot. Net of jongens niet creatief zijn of meisjes niet willen ballen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-12-2019 11:26
Ik hoorde van de week van iemand dat haar zoon van Sint op school een bal had gekregen, en de meisjes strijkkralen. Ik vind dat dus echt idioot. Net of jongens niet creatief zijn of meisjes niet willen ballen.
Heftig dit😱
Alle reacties Link kopieren
Houthakkersoverhemden zijn ook zo vreselijk @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-12-2019 11:26
Ik hoorde van de week van iemand dat haar zoon van Sint op school een bal had gekregen, en de meisjes strijkkralen. Ik vind dat dus echt idioot. Net of jongens niet creatief zijn of meisjes niet willen ballen.
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoelt is?
Waarschijnlijk houdt de jongen van voetballen en het meisje van knutselen met kraaltjes

Mijn zoons hielden van autootjes, turtle/Xmen poppetjes, dinosaurussen en voetballen

Ze hebben wel eens met oude poppen van mij van vroeger gespeeld, maar daar haalden ze alleen de benen en armen uit en daarna gingen ze weer met de autootjes spelen
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik vind overhemden met kleine printjes hartstikke leuk
pearle schreef:
07-12-2019 12:08
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoelt is?
Waarschijnlijk houdt de jongen van voetballen en het meisje van knutselen met kraaltjes

Mijn zoons hielden van autootjes, turtle/Xmen poppetjes, dinosaurussen en voetballen

Ze hebben wel eens met oude poppen van mij van vroeger gespeeld, maar daar haalden ze alleen de benen en armen uit en daarna gingen ze weer met de autootjes spelen
Mijn dochter had dezelfde voorkeuren als jouw zoon. Dat werd door iedereen geprezen en stoer gevonden. Een jongetje met een voorliefde voor poppen, kraaltjes en knutselsetjes wordt heel anders ontvangen.
Hobbelster schreef:
06-12-2019 23:51
Dat zegt ze toch. Blouse is voor vrouwen. Overhemd voor mannen.
Een koe is een dier, maar niet ieder dier is een koe.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-12-2019 12:34
Mijn dochter had dezelfde voorkeuren als jouw zoon. Dat werd door iedereen geprezen en stoer gevonden. Een jongetje met een voorliefde voor poppen, kraaltjes en knutselsetjes wordt heel anders ontvangen.
Meisjes/meiden worden tegenwoordig ook geheel opgevoed in de gedachte dat ze zo mannelijk en stoer mogelijk moeten zijn, want dat is het ideaal. Grove laarzen en cargopants en een bomberjack, dat is stoer en OK, een mooie rok en mooie blouse of trui is tuttig. Techniek en IT is helemaal top, een studie Duitse letterkunde is voor losers. En ga zo maar door. We zijn best een beetje doorgeslagen daarin. Vrouwen en mannen dezelfde kansen is helemaal prima, maar vrouwen hoeven geen man te worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pearle schreef:
07-12-2019 12:08
Oja, ik vind overhemden met kleine printjes hartstikke leuk
Ik ook. Bij het juiste soort man.
pejeka schreef:
07-12-2019 16:40
Meisjes/meiden worden tegenwoordig ook geheel opgevoed in de gedachte dat ze zo mannelijk en stoer mogelijk moeten zijn, want dat is het ideaal. Grove laarzen en cargopants en een bomberjack, dat is stoer en OK, een mooie rok en mooie blouse of trui is tuttig. Techniek en IT is helemaal top, een studie Duitse letterkunde is voor losers. En ga zo maar door. We zijn best een beetje doorgeslagen daarin. Vrouwen en mannen dezelfde kansen is helemaal prima, maar vrouwen hoeven geen man te worden.
Vind ik wel meevallen hoor, mijn nichtje kreeg op haar eerste een roze mop om mee te helpen poetsen en op haar derde een make uptafel met echte lippenstiften.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-12-2019 16:40
Meisjes/meiden worden tegenwoordig ook geheel opgevoed in de gedachte dat ze zo mannelijk en stoer mogelijk moeten zijn, want dat is het ideaal. Grove laarzen en cargopants en een bomberjack, dat is stoer en OK, een mooie rok en mooie blouse of trui is tuttig. Techniek en IT is helemaal top, een studie Duitse letterkunde is voor losers. En ga zo maar door. We zijn best een beetje doorgeslagen daarin. Vrouwen en mannen dezelfde kansen is helemaal prima, maar vrouwen hoeven geen man te worden.

Nou ik ben het zowaar een keer met je eens.
pejeka schreef:
07-12-2019 16:40
Meisjes/meiden worden tegenwoordig ook geheel opgevoed in de gedachte dat ze zo mannelijk en stoer mogelijk moeten zijn, want dat is het ideaal. Grove laarzen en cargopants en een bomberjack, dat is stoer en OK, een mooie rok en mooie blouse of trui is tuttig. Techniek en IT is helemaal top, een studie Duitse letterkunde is voor losers. En ga zo maar door. We zijn best een beetje doorgeslagen daarin. Vrouwen en mannen dezelfde kansen is helemaal prima, maar vrouwen hoeven geen man te worden.
Mijn nicht van 19 studeert juist voor ICTer. Vind ze gaaf, ze weet nog meer van computers dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven