Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 2

12-01-2016 07:12 3214 berichten
Hier weer verder, aangezien het oude topic vol zat.

De discussie over wel/niet bekend genoeg voor dit topic graag achterwege laten. Die kennen we nu wel
Een icoon minder. RIP Leonard Cohen.
Alle reacties Link kopieren
2016 is wel het jaar der iconen.

Anyway. de man was 82 dus heel gek is het niet.
Geen bijzonderheden
quote:Pikkie22 schreef op 11 november 2016 @ 08:35:

Ik kan Halleluja niet meer horen.

Ik denk dat we daar John de Mol de schuld van mogen geven. 1 van de mooiste nummers ooit compleet verziekt omdat wereldwijd finalisten in die "talentenshows" het "vrijwillig" hadden uitgekozen en op de meest vreselijke manier hebben vertolkt.

En dat terwijl er zulke mooie uitvoeringen van Jeff Buckley en Rufus Wainwright van zijn.
Rip mister cohen, vond het juist iemand met een unieke muziekstijl waar er weinige meer van zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=NGorjBVag0I
Met Leonard ben ik opgegroeid. Mooie muziek en jammer dat hij nu moest gaan. Hoewel hij een respectabele leeftijd heeft bereikt.
Wat is dat toch altijd met Rest in peace en dergelijke adresseringen?

Denkt soms iemand dat overleden celebreties tóch nog even de reactie van koekoek123 op 't vivaforum gaan lezen?
quote:permis schreef op 11 november 2016 @ 10:37:

Denkt soms iemand dat overleden celebreties tóch nog even de reactie van koekoek123 op 't vivaforum gaan lezen?Doet dat er wat toe?

Denkt soms iemand dat overledencelebreties tóch nog even de reactie van koekoek123 op 't vivaforum gaan lezen?Dat werd toch al lastig...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
https://youtu.be/WyLKfVpzqdg
Mijn vader was groot fan, dus ik ben er ook mee opgegroeid...

Niet per se mijn smaak, maar toch doet het wat met me door alle herinneringen...
quote:Corona67 schreef op 11 november 2016 @ 08:44:

[...]

+1+2
Life is short. Eat dessert first.
quote:Wageningen1985 schreef op 11 november 2016 @ 10:38:

[...]

Doet dat er wat toe?

Doet jouw reactie er iets toe? Zo kun je altijd wel doorgaan. Beetje rare vraag dus.

Ik vraag me af waarom mensen iets adresseren aan doden. Wat denk jij?
quote:Vera8 schreef op 11 november 2016 @ 11:09:

[...]

Dat werd toch al lastig...Precies. Dus, waarom?
quote:permis schreef op 11 november 2016 @ 11:42:

[...]

Doet jouw reactie er iets toe? Zo kun je altijd wel doorgaan. Beetje rare vraag dus.

Ik vraag me af waarom mensen iets adresseren aan doden. Wat denk jij?Om het een plek te geven is het normaal om medeleven te tonen maar daar is hier de discussie niet voor, laat mensen gewoon herdenken hoe ze willen en doe toch niet zo moeilijk.
Ik vond dit stukje op Nu.nl zo...hoe zal ik het zeggen, aandoenlijk:

De zanger woonde de laatste jaren van zijn leven in Los Angeles en kampte al een tijdje met gezondheidsproblemen. In 2013 trad Cohen nog op in Nederland en deze herfst bracht hij een nieuwe elpee uit.

Een nieuwe elpee .
Ik kreeg net toch wel even kippevel toen het 12 uur journaal opende met de aankondiging vd dood van Leonard Cohen.

Zijn nummer " if it be your will", dat ik voor t eerst hoorde op een begrafenis, zorgde voor -hernieuwde- belangstelling.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Timetraveler schreef op 11 november 2016 @ 11:48:

De zanger woonde de laatste jaren van zijn leven in Los Angeles en kampte al een tijdje met gezondheidsproblemen. In 2013 trad Cohen nog op in Nederland en deze herfst bracht hij een nieuwe elpee uit.

Een nieuwe elpee .Ja. https://www.bol.com/nl/p/you-want-it-da ... ypedsearch

(maar ook gewoon op CD en download/stream hoor....)
quote:yasmijn schreef op 11 november 2016 @ 09:26:

2016 is wel het jaar der iconen.

Anyway. de man was 82 dus heel gek is het niet.Anyway, Deze man trok volle zalen op z'n 80-ste.

Ik ben/was een groot bewonderaarster van deze unieke zanger/schrijver/muzikant.
LOEP ME MAAR aub.

Denkt soms iemand dat overleden celebreties tóch nog even de reactie van koekoek123 op 't vivaforum gaan lezen?Jij gaat zeker ook nooit naar begrafenissen of crematies?
quote:Timetraveler schreef op 11 november 2016 @ 11:48:

Een nieuwe elpee .Deze CD “You Want It Darker” zingt Leonard “I ‘am Ready My Lord". Hij voelde blijkbaar dat het zijn laatste CD zou zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Met alle respect voor zijn demise, maar ik vond zijn muziek flauw, zijn zang flauw. Er zat geen kraak of smaak aan.

Hoewel ik best wel baladmuziek kan waarderen, hoor ik er wel graag een beetje leven in en dat was/is bij Cohen absoluut niet het geval.

R.I.P. voor de beste man.
Leonard Cohen was klaar om te sterven, maar wil nu 120 worden

De 82-jarige zanger Leonard Cohen is nog niet dood. Zijn nieuwe album, ‘You Want It Darker’, klinkt al wel als zijn zwanenzang.

Sandra Smallenburg

20 oktober 2016

Foto Frank Micelotta

De setting lijkt nog het meest op een begrafenis, met publiek dat op witte klapstoeltjes in een zaaltje zit en eerbiedig luistert naar de sombere muziek die door de luidsprekers klinkt. In de hoek staat een vleugel met daarop een zwartomrande foto van een oude man met een hoed en een brandende sigaret in zijn hand – een portret van de 82-jarige Leonard Cohen. En nee, hij is nog niet dood. Hier, in het Canadese consulaat in Los Angeles, laat de zanger zijn nieuwe album You Want It Darker horen aan de internationale pers.

Soms heb ik wat last van zelfmedelijden. Ik ben van plan om 120 te worden

Leven afgerond

In een recent interview met The New Yorker had Cohen er geen geheim van gemaakt dat hij er klaar voor was om te sterven. Hij had nog een paar onaffe songteksten liggen die hij wilde voltooien. Maar verder was zijn leven afgerond, zei Cohen. In juli was zijn grote liefde en muze, de Noorse Marianne Ihlen, overleden aan kanker. Vlak voordat ze stierf had de zanger haar geschreven dat hij haar snel zou volgen. Ook zijn lichaam liet hem in de steek, zei Cohen. Hij voelde zich intens moe, schreef hij haar. „Ik zit je zo dicht op de hielen dat wanneer je je hand uitsteekt, je de mijne kunt grijpen.”
LOEP ME MAAR aub.
Zijn muziek is wel goed gecoverd en minder triest dan hijzelf zong.

Suzanne van Herman van Veen en Frank Boeijen in vertaling.

DWDD zal wel vol zitten.

Maar ik dacht eerst aan Job, maar die zat vorig jaar in een andere discussie hier vanwege zijn vrouw.

Ook aan de bekende econoom die nobelprijs kreeg, maar dat was Tinbergen. Cohen werkte wel eens met hem samen...

Verwarring alom.

Ik vond zijn muziek ook niet fijn om te luisteren, maar wel een fijne warme stem.

Lang als monnik geleefd, terwijl ik dacht dat het een Joodse naam was.

Hee, wat grappig. Zijn NAAM betekent ook "Priester" in het Hebreeuws. LEES er over

Ach, hij heeft ook kinderen met een Suzanne. Geen wonder dat hij zo'n lied maakt.

Moest weer gaan optreden doordat zijn pensioen verduisterd was. (Iik zag net Sting op een foto over Leonard en zijn eigen ambities. Hoe vreemd dat die nu allemaal over hun eigen dood gaan nadenken...)
Op het werk hebben LG en ik samen So Long Marianne gezongen onder het vouwen, compleet met klapjes, als eerbetoon. De rest wist niet eens wie Leonard was, geloof ik. Maar verdrietig ben ik niet, het is een mooie leeftijd.

Denkt soms iemand dat overleden celebreties tóch nog even de reactie van koekoek123 op 't vivaforum gaan lezen?

Ik denk dat júist celebreties na hun dood deze RIP-adresseringen kunnen lezen. Daar zijn ze ook celebreties voor.

Mijn oma's en opa's; simpele zielen, kunnen dat jammer genoeg niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven