Entertainment alle pijlers

Radio 2 vernieuwt en ik vind het stom

07-03-2021 20:24 68 berichten
Om niet te veel na te denken, heb ik in huis de radio graag aan. Niet hard, maar wel zo hard dat ik kan horen wat er op is. Jarenlang luisterde ik naar volle tevredenheid radio 2. Verantwoord, middle of the road, en meestentijds met gepast taalgebruik (handig vanwege aanwezige kinderen).
Maar Radio 2, toch een van de populairste zenders van Nederland, moet verjongen ofzo. En nu gebeurt er van alles waar ik me aan erger. Ruud de Wild werd voorheen in toom gehouden door zijn prettige sidekicks, maar sinds kort doet hij met Olcay een soort hoorspel met domme spelletjes, Rob Stenders (die me regelmatig iets nieuws leerde kennen en die ik gewoon heel leuk vind) zit sinds een week bij Veronica en er zijn twee pipo's die Frank en Wouter heten die heel graag heel slechte Nederlandstalige muziek luisteren en iedereen die dat lelijk vindt voor snob uitmaken. Het absolute dieptepunt is Jeroen van Inkel die op zaterdag- en zondagochtend speelt dat hij een dj is met meer jingles dan muziek, domme liedjes en debiele items.

Dus ik ben er klaar mee. En het is geen probleem in het licht van de misere in de wereld en ik ben een oude zeur en ja er is spotify. Maar even afgezien daarvan, meer mensen die zich hieraan storen? En welke zender zou passen? Commercielen hebben zoveel reclame en Radio Noord heeft tijdens mijn avondmaal een inbelprogramma waar altijd dezelfde mensen mogen sputteren over de hoge heren in Den Haag. Zou ik echt al oud genoeg zijn voor radio 5?
Bij de vorige verjonging heb ik de pijp aan Maarten gegeven en luister al sinds jaar en dag naar Arrow classic rock, maar velen die 2 niet meer trekken gaan naar radio 5, prettige sfeer, geen geloei en geschreeuw, fijne muziek, dus het proberen waard. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik luisterde graag naar Radio 2. Maar ik mis Rob en hij begint in juni pas bij Veronica. Ruud de Wild vermijd ik sowieso, standaard zappen om 16.00.

Hier staat ook regelmatig Radio 10 aan, andere zenders luister ik eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Radio Paradise. Alleen muziek, geen reclame of dj’s en de muziek is zó eclectisch dat je continu nieuwe dingen tussen de oldies door hoort.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik luister radio10, kan ik de meeste muziek gewoon van meebleren onder de afwas en niet al teveel gezemel tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja. Nou ben ik op een rare manier gehecht aan sommige dj's. Ik heb in de ochtend echt Sander de Heer erg gemist, tot ik me ook ben gaan hechten aan Gerard Ekdom. Maar die ging ook weg....
In de avond vind ik Ruud de Wild ronduit afschuwelijk, ik kan niet aan hem wennen. Ik vind het een slechte interviewer (laat zelden iemand uitpraten, flauwe grapjes die alleen maar ongemakkelijk zijn, en irrelevante vragen), zijn muziekkeuze vind ik ook dramatisch en hij vindt zichzelf veel te grappig en geweldig.
Alle reacties Link kopieren
En hoezo zijn Ruud de Wild en Jeroen van Inkel verjongingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook best van radio Veronica, maar op het tijdstip van Ruud de Wild zit daar Wilfred Genee. Lood om oud ijzer dus.

Edit. Ik loop behoorlijk achter, Wilfred Genee zit niet meer in de middag bij Veronica, maar in de ochtend. Maar dan heb ik dus meestal radio 2 aan staan.
jufjoke wijzigde dit bericht op 07-03-2021 20:56
39.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je Jeroen van Inkel al gehoord in het weekend? Tsja, nu efkes niet meer, vorige keer viel Giel Beelen in.
Jufjoke schreef:
07-03-2021 20:50
En hoezo zijn Ruud de Wild en Jeroen van Inkel verjongingen?
Ja, dat ook nog eens. Ze gedragen zich wel alsof ze in 3 havo zitten, misschien daarom?
Eens over de muziekkeuze trouwens. Ruud de Wild kent enorm veel muziek, maar houdt vooral van bagger. Dat geldt voor Gijs Staverman ook, maar ik werk bijna altijd als hij uitzendt en hij is wel verder een heel aardige kerel, dus vind ik het ook niet zo erg om naar disco te luisteren.

Wel fijn dat jullie het herkennen, trouwens.
iones schreef:
07-03-2021 20:56
Heb je Jeroen van Inkel al gehoord in het weekend? Tsja, nu efkes niet meer, vorige keer viel Giel Beelen in.
Hij was dit weekeinde weer terug, na zijn stemproblemen. Daar had hij ook een jingle over gemaakt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Maar dat stemprobleem had hij nog hoor. Dat kon je horen. Daar is hij nog niet klaar mee. Ik vind hem wat druk
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 15:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt doodzonde dat Rob Stenders weg is bij Radio 2, was er gewoon een beetje ontdaan van, zeker omdat het min of meer van de ene op de andere dag gebeurde.
Ik weet het nu dus ook niet meer. Radio 5 ken ik eigenlijk helemaal niet, maar misschien is dat dan toch het enige alternatief wat overblijft. Commercielen vind ik niks, Arrow Classic Rock te gezapig, en zenders met alleen maar muziek zonder DJ's enzo vind ik altijd zo kaal. Dan kan ik net zo goed een Spotify-lijst opzetten.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
07-03-2021 20:42
Radio Paradise. Alleen muziek, geen reclame of dj’s en de muziek is zó eclectisch dat je continu nieuwe dingen tussen de oldies door hoort.
Ik heb even zitten kijken en leuke playlist maat ze draaien geen disco....
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben er ook bang voor.

Ik vind radio 2 heel leuk. Jan-Willem en Jeroen, Bart Arens, Gijs Staverman, Rob Stenders en ook Ruud de Wild vind en vond ik leuk. Maar ik zap sinds kort weg bij de Wild want ik snap werkelijk niet waarom zijn vriendin ineens gepromoveerd is tot dj. Belachelijk, zal ik dat ook maar gaan doen als ik een vriend krijg? Mag hij ook meteen voor de klas.

Rob Stenders weg :-? Giel Beelen terug :-?

Nee dit is geen vooruitgang.
may_ka schreef:
07-03-2021 20:42
Radio Paradise. Alleen muziek, geen reclame of dj’s en de muziek is zó eclectisch dat je continu nieuwe dingen tussen de oldies door hoort.
:high5:

https://radioparadise.com/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sublime FM vaak goed. Heel veel jazz sounds er tussen door, veel soul, blues en funk. Alleen soms ook braziliaans, en dat vind ik echt niks.
Ik luister alleen radio in de auto, dus nu minimaal, maar heb dan Q music of, als ik echt geen gelul wil, Sky radio. Op de DAB+ is er zelfs Sky radio Christmas met het hele jaar kerstmuziek.
Alleen in juli heb ik radio 1 op, radio tour de France.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat de hele dag (online) radio RTE Gold aan. De Ierse variant van Radio 10 (gold?) Soms met DJ, maar die is alleen, en vertelt eigenlijk alleen soms wat anekdotes over een liedje, of vertelt iets kort over een verzoekje.

Ik heb echt een broertje dood aan DJ's, dat slappe geouwehoer, bleh. Veel en vaak hard lachen en popi jopi doen, bleh. En verder heb ik heel weinig met nieuwere muziek, of met beats of zo. Vandaar dus deze zender :)
Heel af en toe wisselen we af met Arrow of Veronica, maar dat is echt maar zelden.
Smiddags radio 2 als Gijs Staverman er is vind ik wel fijn.
Maar verder zap ik steeds vaker naar radio Veronica.
.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:43
99.28% gewijzigd
Ik ben wel een beetje een snob, want de muziek op skyradio vind ik bagger. Ik lees nu al vaker radio 10, daar zit die Van Someren toch om 16.00 uur, die de hele tijd om zichzelf moet lachen? Met die moppen uit 1984.

Misschien moet ik zelf maar een liedje zingen.
Alle reacties Link kopieren
Fip radio vind ik wel fijn. Is een franse zender.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Ja helemaal eens! Jarenlang was op zaterdag- en zondagochtend Radio 2 vaste prik. Maar nadat de Sandwich werd gewisseld vond ik het al minder worden. En nu met Jeroen van Inkel helemaal verschrikkelijk. Ik ben voor de zondagochtend overgestapt naar Radio 5 (waar Sandwich nu zit). Op Radio 2 luister ik alleen nog naar Spijkers met Koppen. Even wennen zonder Felix Meurders, maar Willemijn groeit er vast nog wel in.

Ik lees mee met tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven