Entertainment alle pijlers

Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 16!

27-04-2024 12:48 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Wissewis schreef:
03-12-2024 21:08
Zelf al ettelijke keren hoogspoed afgevoerd (met dank aan onder andere mijn epilepsie).
Onder andere op mijn werk.

Mijn partner en familie kon het toch elke keer zelf uitzoeken.

Waarbij ze al blij mochten zijn als iemand hen inlichtte.
Nooit de politie of 't ziekenhuis. Altijd een toevallige omstaander of collega.

Op mijn huidige job ligt gewoon het telefoonnummer van mijn partner en mijn moeder. Dat was punt 1 dat ik meedeelde toen ik er op mijn eerste dag begon te werken.
Als ik op de overheid moet rekenen ... lig ik dagenlang alleen in 't ziekenhuis.

Gelul. Dan gaan ze in het ziekenhuis kijken waar je familie is.
En de kans dat je na een zwaar ongeval komt te overlijden, is veel groter dan dat je komt te overlijden aan een epilepsie aanval, als je al omringd bent door verpleegkundigen en de nodige apparatuur. Waarmee ik niet wil downsizen dat epilepsie niet vreselijk is, want dat is het wel. Maar het is appels met peren vergelijken. Sudep is 1 van de belangrijkste oorzaken van overlijden bij epilepsie. En dat gebeurt doorgaans in de nacht/slaap en onverwachts.
Stressed is just desserts spelled backwards
Tom Waes is vlak voor ongeluk gefilmd.....stomdronken!

https://www.hln.be/bv/beelden-tonen-tom ... ~aa242c1e/
Oud nieuws inmiddels.
Merys schreef:
03-12-2024 21:27
Gelul. Dan gaan ze in het ziekenhuis kijken waar je familie is.
Maar hoe doen ze dat dan? Als je geen partner thuis hebt zitten. Ik vraag me dat ook wel eens af, of en hoe mijn ouders gevonden worden als ik een ongeluk krijg. Die wonen 200 km verderop.
Weer iemand daar iets van, uit eigen ervaring?
.
impala schreef:
03-12-2024 23:26
Maar hoe doen ze dat dan? Als je geen partner thuis hebt zitten. Ik vraag me dat ook wel eens af, of en hoe mijn ouders gevonden worden als ik een ongeluk krijg. Die wonen 200 km verderop.
Weer iemand daar iets van, uit eigen ervaring?

Als jij een ongeluk krijgt kan de politie vrij snel achterhalen wie je familie is.
In de brp staat ook wie je ouders zijn bv.
https://www.quest.nl/maatschappij/cultu ... e-familie/
Merys schreef:
03-12-2024 23:32
Als jij een ongeluk krijgt kan de politie vrij snel achterhalen wie je familie is.
Hoe dan? Via bevolkingsregister? Kunnen ze dan gewoon doorklikken naar vader of moeder van .. en zien ze dan meteen waar die ouders wonen en wat hun 06 nummer is? (Want gewone telefoon heeft niemand meer).
Ik ben wel benieuwd hoe dat daadwerkelijk (dus niet een potje gissen) n de praktijk gaat.

Ik kan de link van Quest niet lezen zonder abonnee te worden.
.
impala schreef:
03-12-2024 23:39
Hoe dan? Via bevolkingsregister? Kunnen ze dan gewoon doorklikken naar vader of moeder van .. en zien ze dan meteen waar die ouders wonen en wat hun 06 nummer is? (Want gewone telefoon heeft niemand meer).
Ik ben wel benieuwd hoe dat daadwerkelijk (dus niet een potje gissen) n de praktijk gaat.

De politie gaat dan langs het adres van diegene die ze zoeken. Bellen zullen ze niet snel doen denk ik
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
03-12-2024 23:44
De politie gaat dan langs het adres van diegene die ze zoeken. Bellen zullen ze niet snel doen denk ik
In het bevolkingsregister is dus een directe link tussen jou en het adres van je ouders, ook al ben je allebei tig keer verhuisd en heb je een heel veel voorkomende achternaam?
impala wijzigde dit bericht op 03-12-2024 23:48
8.32% gewijzigd
.
impala schreef:
03-12-2024 23:47
In het bevolkingsregister is dus een link tussen jou en het adres van je ouders, ook al ben je allebei tig keer verhuisd?
Ik neem aan dat iedereen ingeschreven staat bij de gemeente incl adres ;)
GroenTuintje schreef:
03-12-2024 23:48
Ik neem aan dat iedereen ingeschreven staat bij de gemeente incl adres ;)
Ja natuurlijk. Maar het gaat om de link tussen mensen. En adressen..
Nu heb ik nog een simpele achtergrond, gewoon twee biologische, getrouwde ouders die nog bij elkaar zijn en waarvan 1 mijn achternaam draagt. Maar dat geldt lang niet voor iedereen.
Het is nogal off topic maar als iemand hier weer over weet, dan hoor ik het graag.
.
impala schreef:
03-12-2024 23:49
Ja natuurlijk. Maar het gaat om de link tussen mensen. En adressen..
Nu heb ik nog een simpele achtergrond, gewoon twee biologische, getrouwde ouders die nog bij elkaar zijn en waarvan 1 mijn achternaam draagt. Maar dat geldt lang niet voor iedereen.
Het is nogal off topic maar als iemand hier weer over weet, dan hoor ik het graag.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-personen

“De BRP bevat ook gegevens over uw:

Ouders

Hun voornamen en achternamen, geslacht en burgerservicenummers.

..
Ah ok, de link gaat via hun bsn. Ook al verandet iemand van naam of adres, via dat nummer kun je ze vinden. Zolang ze ingeschreven staan batuurlijk. Thanks.
.
impala schreef:
03-12-2024 23:58
Ah ok, de link gaat via hun bsn. Ook al verandet iemand van naam of adres, via dat nummer kun je ze vinden. Thanks.
Ik vond dit ook nog;

“Als je een zwaar ongeluk hebt gehad, wie belt dan je familie?”

“Politie gaat liever langs
Ook de telefoon van het slachtoffer komt vaak van pas. Zelfs in gelockte toestand bieden telefoons vaak toegang tot ingestelde noodnummers van familieleden. ‘Al gaan we bij zeer zware of fatale ongelukken bij voorkeur persoonlijk langs bij familie. Op de Politieacademie krijgen onze studenten les in het zorgvuldig voeren van dit soort slechtnieuwsgesprekken’, vertelt Sluiter. ‘Al went zoiets ook voor een politieagent echt nooit.’”
impala schreef:
03-12-2024 23:39

Ik gis ook niet een potje, ik weet dat uit ervaring.
GroenTuintje schreef:
04-12-2024 00:00
Ik vond dit ook nog;

“Als je een zwaar ongeluk hebt gehad, wie belt dan je familie?”

“Politie gaat liever langs
Ook de telefoon van het slachtoffer komt vaak van pas. Zelfs in gelockte toestand bieden telefoons vaak toegang tot ingestelde noodnummers van familieleden. ‘Al gaan we bij zeer zware of fatale ongelukken bij voorkeur persoonlijk langs bij familie. Op de Politieacademie krijgen onze studenten les in het zorgvuldig voeren van dit soort slechtnieuwsgesprekken’, vertelt Sluiter. ‘Al went zoiets ook voor een politieagent echt nooit.’”
Ja dat is wel een reminder. Op mijn oude telefoon had ik idd 'in geval van nood' nummers staan. Er is een speciale term voor, die me even ontschoten is. Ik ga kijken of dat is overgenomen door mijn nieuwe telefoon of niet.

Edit: die nummers van familie onder noodnummers zijn idd automatisch overgezet op mijn nieuwe Android telefoon
impala wijzigde dit bericht op 04-12-2024 00:13
5.42% gewijzigd
.
impala schreef:
04-12-2024 00:04
Ja dat is wel een reminder. Op mijn oude telefoon had ik idd 'in geval van nood' nummers staan. Er is een speciale term voor, die me even ontschoten is. Ik ga kijken of dat is overgenomen door mijn nieuwe telefoon of niet.
Je kan gewoon het Quest artikel lezen als je je cookies opschoont/ geschiedenis wissen :) heb ik net ook gedaan.
impala schreef:
04-12-2024 00:04

Edit: die nummers van familie onder noodnummers zijn idd automatisch overgezet op mijn nieuwe Android telefoon

ICE (dat heb ik dus staan voor de naam van twee mensen die men kan bellen in geval van nood.
Metallover schreef:
04-12-2024 00:24
ICE (dat heb ik dus staan voor de naam van twee mensen die men kan bellen in geval van nood.
In je gewone adresboek,als txt voor hun naam? Weet niet of de politie daar bij kan. Er is een speciale instelling om noodnummers/ice nummers op te slaan.
.
impala schreef:
03-12-2024 23:47
In het bevolkingsregister is dus een directe link tussen jou en het adres van je ouders, ook al ben je allebei tig keer verhuisd en heb je een heel veel voorkomende achternaam?
Als je zelf inlogt bij mijnoverheid.nl, dan zie je daar ook je ouders staan + hun bsn. Via bsn kan de politie vervolgens hun huidige adres achterhalen. Zij kunnen ook in hun systeem kijken of er bij hen telefoonnummers van je ouders geregistreerd staan, omdat ze bijvoorbeeld ooit contact met hen hebben gehad. Dat wordt allemaal bewaard.
Op die ICE-contacten zou ik zelf minder vertrouwen. Dan moet je maar je telefoon bij je hebben (en die moet dan bijvoorbeeld niet al met jou mee zijn in de ambulance ofzo), die moet niet kapot zijn (als je bijvoorbeeld net ongeluk hebt gehad) en ze moeten het maar weten te ontgrendelen, of jij moet het opgeslagen hebben op een manier waar ze zonder ontgrendelen bij kunnen komen. E.e.a. opzoeken in hun systeem (op hun telefoons) is veel sneller dan achterhalen hoe ze je telefoon moeten ontgrendelen als jij ze dat niet kan vertellen. Ze kunnen op straat op zich namelijk niet meer "ontgrendeltrucs" dan jij en ik.
Off topic, maar achfergrondinfo.

Ik werk met de BRP. Ik kan een persoon als uitgangspunt nemen. Zie of diegene getrouwd is of is geweest. Of er een kind of kinderen zijn. En wie de ouders zijn. Via de ouders kan ik doorklikken naar eventuele broers en zussen. Per persoon kan ik dat weer opnieuw bekijken en dus de hele stamboom vullen.

In sommige gevallen zijn mensen al bekend bij onze organisatie. Dan hebben we vaak wel een telefoonnummer.
Jongons, misschien toch een apart topic als dit allemaal zo onbekend is (wat ik me ook weer niet kan voorstellen eigenlijk)?
Such fun!1
MarindaH schreef:
04-12-2024 08:40
Jongons, misschien toch een apart topic als dit allemaal zo onbekend is (wat ik me ook weer niet kan voorstellen eigenlijk)?

Vraag het Impala of Wissewis zou ik zeggen.
meisje85 schreef:
04-12-2024 06:14
Als je zelf inlogt bij mijnoverheid.nl, dan zie je daar ook je ouders staan + hun bsn. Via bsn kan de politie vervolgens hun huidige adres achterhalen. Zij kunnen ook in hun systeem kijken of er bij hen telefoonnummers van je ouders geregistreerd staan, omdat ze bijvoorbeeld ooit contact met hen hebben gehad. Dat wordt allemaal bewaard.
Op die ICE-contacten zou ik zelf minder vertrouwen. Dan moet je maar je telefoon bij je hebben (en die moet dan bijvoorbeeld niet al met jou mee zijn in de ambulance ofzo), die moet niet kapot zijn (als je bijvoorbeeld net ongeluk hebt gehad) en ze moeten het maar weten te ontgrendelen, of jij moet het opgeslagen hebben op een manier waar ze zonder ontgrendelen bij kunnen komen. E.e.a. opzoeken in hun systeem (op hun telefoons) is veel sneller dan achterhalen hoe ze je telefoon moeten ontgrendelen als jij ze dat niet kan vertellen. Ze kunnen op straat op zich namelijk niet meer "ontgrendeltrucs" dan jij en ik.
Je hoeft geen ontgrendeltrucs te kennen. Zonder ontgrendelen kun je een noodoproep doen en daar staan je contacten die bij noodgevallen gebeld moeten worden.
Pelle schreef:
04-12-2024 12:02
Je hoeft geen ontgrendeltrucs te kennen. Zonder ontgrendelen kun je een noodoproep doen en daar staan je contacten die bij noodgevallen gebeld moeten worden.

Die heel veel mensen niet ingevoerd hebben.
Het gaat zoals meisje85 zegt. En het kan heel snel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven