Entertainment alle pijlers

Samantha en Michael scheiden ermee uit.

16-11-2017 15:31 3115 berichten
Ik zag hier nog geen topic over..Of misschien kijk ik eroverheen.

Het was altijd al ordinair maar deze serie slaat alles.
Walgelijk hoe ze zich gedraagt waar die kindjes bijzijn.
Dat vloeken, praten over sex waar die kleintjes bij zitten.
Voor heel Nederland de vader van haar kinderen voor schut zetten, en die ouders die er nu ook in mee gaan.
Diep en diep triest dit.
Sophiever schreef:
16-08-2018 22:00
IS die Jeffrey inmiddels al uitgenodigd door die roddel botox prikster?
Breng ze niet op ideeën
Kwebbeltje91 schreef:
16-08-2018 22:08
Breng ze niet op ideeën
Het ziet er toch al uit alsof hij er is geweest? En het geeft aan dat hij dan een c klasse bekendheid is en hoger er niet in zit.
Nou dan heb je je antwoord ;)
Nee hij is volgens mij nog steeds een onbekende volkszanger die zich bij een c klasse ster omhoog aan het neuken is.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
16-08-2018 22:00
IS die Jeffrey inmiddels al uitgenodigd door die roddel botox prikster?
Ho ho, prikken mag ze niet he! Alleen roddelen en over anderen hun rug bekendheid maken.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 17-08-2018 18:51
0.21% gewijzigd
winkelfanaat schreef:
17-08-2018 12:53
Ho ho, prikken mag ze niet he! Alleen roddelen en over andere hun rug bekendheid maken.
Je blijkt gelijk te hebben, ze prikt niet zelf.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
17-08-2018 15:37
Je blijkt gelijk te hebben, ze prikt niet zelf.
Ze doet haast helemaal niks zelf, behalve mensen "interviewen" gebruiken en misbruiken voor het geld. Eng wijf.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
17-08-2018 17:59
Ze doet haast helemaal niks zelf, behalve mensen "interviewen" gebruiken en misbruiken voor het geld. Eng wijf.
Maar ja, die c klasse beroemdheden willen gewoon graag gratis een botoxje of andere ingreep zodat ze weer even bekend zijn want ze hebben weer iets laten verbouwen. Dus die likken graag de hielen van dat enge wijf.
een griezel is het!
Het kilijkr erop dat samantha dit keer toch doorzet.
Goed van haar
Go Samantha!
Alle reacties Link kopieren
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... spartandhp

of het echt waar is natuurlijk nog maar de vraag
maar ze heeft het uitgemaakt met haar Ken
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
22-09-2018 11:45
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... spartandhp

of het echt waar is natuurlijk nog maar de vraag
maar ze heeft het uitgemaakt met haar Ken
Goede tweede zet. Ze houdt het nog steeds vol, en uitgemaakt met die media geile gozer!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Als je het met iemand uitmaakt tijdens een afkickprogramma dan kan dat maar 1 ding betekenen. Namelijk dat je doelstelling, een autonoom, volwassen en prettig, onafhankelijk leven leiden, niet haalbaar is met die betreffende persoon in datzelfde leven.
En dan is mediageilheid meestal nog de minst interessante eigenschap.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
och, jullie hebben haar en die therapie wel hoog zitten hoor!

Mijn eerste gedachte was dat ze vast een van haar mede verslaafden in de kliniek aan de haak heeft geslagen!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook maar niet begrijp is het volgende.
Op de site van die kliniek staat:

"De voertaal in de kliniek Engels en de patiënt moet zich dus kunnen uitdrukken in het Engels. Het niveau van het Engels wordt tijdens de intake besproken."

En volgens mij kan Samantha, behalve haar eigen naam, geen woord Engels.
Dat leer je gauw genoeg als dat de enige communicatie taal is
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze aan "I love you" ruim voldoende.
karin6789 schreef:
23-09-2018 14:52
Misschien heeft ze aan "I love you" ruim voldoende.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
23-09-2018 14:23
och, jullie hebben haar en die therapie wel hoog zitten hoor!

Nee hoor. Ik heb ruim 25 jaar Nederlandse verslavingszorg op mijn CV, en dat Castle Craig is erg gesjeesd. Tres Jimmy Geduld. Zolang je binnen de Schotse kasteelmuren vertoeft is er niet zoveel aan de hand. Het moet je cup of tea zijn, dat wel. Maar vanaf t moment dat je landt in Amsterdam moet je toch wel erg sterk in je cleane schoentjes staan wil je de Minnesota draad vast kunnen houden.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Help me even Very Cherry: wat is de Minnesota draad? En wat bedoel je precies met "gesjeesd" in deze context?
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
23-09-2018 17:16
Help me even Very Cherry: wat is de Minnesota draad? En wat bedoel je precies met "gesjeesd" in deze context?
Even in t kort: het Minnesota model bestaat uit twaalf stappen (even googelen), en is gebaseerd op n bepaalde hipperige soort spirituele waarden, en op "bekrachtigers", veelal in de vorm van "peers" (mede ex verslaafden) , een zogenaamde Hogere Macht, en/of andere voorbeeld- cq inspirerende personen. Banden opbouwen. In Nederland oa uitgevoerd door Solutions (Keith Bakker en consorten) en Ready for Change. Met gesjeesd bedoel ik dat het allemaal een wat "luxe" uitstraling heeft, het principe is overgewaaid uit Amerika en er is sprake van veelal Engelstalige stokpaardjes, rituelen met kaarsen, mantra's, huggen, Ratelband achtige Tjakka! equivalenten en aan t begin en einde vd bijeenkomsten hand in hand in de kring staan. Even heel kort door de bocht hoor. Maar luxe en spiritualiteit vieren hoogtij, binnen n kader waar weinig aandacht is voor persoonlijke vraagstukken en inbreng. Doet je dat aan een sekte denken? Be my guest :)
Mijn bedenkingen: er wordt te veel uitgegaan van de verslaafde als machteloze (de verslaving is altijd sterker), en te veel van de afhankelijkheid van medemensen, veelal mede-exverslaafden, dus ook veelal ex dealers, ex crimineel, noem maar op. Door jezelf als machteloze schakel te zien plus het overmatige contact met mensen die net als jij die bepaalde kwetsbaarheid en blinde vlekken hebben, wordt de kans op terugval vergroot en echte vooruitgang belemmerd. Maar hey! Dat levert wel weer geld op! :lol:
Ik mis het uitgangspunt "verslaving als behandelbare ziekte". Ik mis een gedegen persoonlijk behandelplan en een stuk eigen verantwoordelijkheid. Ook mis ik het stuk co-morbiditeit, dus: wat is er behalve verslaving nog meer aan de hand op psychiatrisch cq persoonlijkheids- cq biologisch gebied? Wat is de functie nou precies van deze zelfmedicatie??

Mijn voorspelling mbt Barbie; ze zal het daar geweldig vinden en zich ws iets te veel gaan hechten aan de (enigszins popie jopie) behandelaren en medeclienten. Ze zal zich veilig voelen en alleen daarom al te weinig aan echte introspectie cq gedragsverandering gaan doen. Vanwege de besloten setting ver van huis zal ze geen behoefte hebben aan alcohol/ drugs. Eenmaal thuis zal de stap naar de Scheveningse reality cq morons haar te groot zijn en zal ze zich onbegrepen voelen. Haar bijkomende problematiek ( ik schat zwak/laagbegaafdheid in combinatie met een zeer lage autonomie) zal dit versterken. Daarbij dient na een intensieve klinische opname wel een héél strak en gedegen nazorgprogramma klaar te liggen, om te voorkomen dat ze dus in bovengenoemd gat valt, waar ik (wederom) mijn vraagtekens bij heb.
Ik zag haar liever knokken in een smoezelige maar oprechte en realistische Haagse (eerst klinisch en later deeltijd) behandelsetting, vanwaaruit ze gaandeweg en stapsgewijs leert omgaan met het echte leven en haar dagelijkse frustraties en valkuilen. Duizend maal effectiever. Maar ja. Wel gewoon vanuit een simpel kamertje zonder zee- of bergzicht, met huismerk hagelslag ipv een ontbijtbuffet.

Uit zeer betrouwbare bron (lees: werk) kan ik tenslotte nog melden dat er bij de Loodds ( een pittige behandelsetting voor dubbele diagnoses in de Randstad) een directe en versnelde inschrijvingsprocedure bestaat speciaal voor mensen die Castle Craig hebben gedaan). Zodat er alsnog in vliegende vaart alsnog hard gewerkt kan gaan worden. Eind goed al goed.
very__cherry wijzigde dit bericht op 24-09-2018 15:51
8.28% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat de Loodds dan weer Je Van Het is hoor :-? :-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Off topic:

Ik heb geen ervaring met verslavingszorg en vind jouw bericht erg interessant Very__Chery, vooral dat stukje over dat een verslaafde als een machteloze schakel zien.
Ik denk dat je gelijk hebt!


Als ik het zo leest zou jij dus geen kliniek aanraden waar ze volgens het Minnesota model werken?
Dank je voor je heldere bericht Very__Cherry. Heb even gegoogled en denk dat er met de 12 stappen an sich niet zoveel mis (https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... van-de-aa/, vooral punt 10). Het kan wellicht helpen, bij mensen die in staat zijn om reflectief te zijn.
In het geval van Barbie/Samantha lijkt me dat het reflectieve vermogen laag is: 'lijkt' want alleen gebaseerd op wat ik heb gezien op televisie en Instragram.

Verder vind ik termen als 'een hogere macht' en 'machteloosheid' en 'God' (in deze context vervelende) uitvloeisels van vorige eeuw: wederom niet de kracht en verantwoordelijk voor je leven bij jezelf leggen. Volgens mij is erkennen van je eigen verantwoordelijkheid stap 1.

Maar goed! We gaan t meemaken, hopelijk niet gegoten in weer een reality-show ;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven