Entertainment alle pijlers

Series bingen of 1 aflevering kijken per week?

28-12-2024 10:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik kijken nu het tweede seizoen van Silo op Apple TV. Elke week komt er een nieuwe aflevering online.

En nu vroeg ik me af, wat is nou prettiger? Dat je alle afleveringen van een seizoen in één keer of kort na elkaar kunt kijken of steeds een week moet wachten op een nieuwe aflevering?

Voor nu geloof ik toch het laatste. Omdat zo’n serie meer onder je huid kruipt en je er eigenlijk langer plezier van hebt én kunt uitkijken naar een nieuwe aflevering. Hoe zit dat bij jullie?
Bingen.
Bingen. Ik wil in elk geval 3 afleveringen vooruit kunnen kijken.
Bingen

En al helemaal bij iets ingewikkeldere series. Anders moet ik iedere keer weer nadenken bij de namen en hoe het ook alweer zat.
Ik kijk zoveel series.
Bingen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Bingen
Bingen
...
Bingen. 100%.
Bingen natuurlijk.
Ik bing nooit. Na 1 of 2 afleveringen achter elkaar ben ik er wel even klaar mee. Ik kijk ook bijna nooit zolang tv achter elkaar. Ik wacht ook niet altijd een week met de volgende aflevering maar ik zou dat best prima vinden.
Bingen. Ik snap het vanuit de streamingsdienst wel, dat ze sommige series druppelsgewijs brengen, want dat zijn meer contactmomenten met het platform en een grotere kans dat mensen na die aflevering ook iets anders gaan kijken. Maar voor mezelf? Nee, ik wil gewoon door tot ik geen zin meer heb. Ben ook geen stel, dus ik hoef ook niet te wachten tot ik samen met iemand anders wat kijk.
Bingen
Series die ik op neem kijk ik ook pas als het hele seizoen opgenomen is.
Bingen.
Bingen
Als een serie met 1 aflevering per week wordt gedropt wacht ik tot ik ze allemaal lijn kijken. Dan maar wachten. Ik bepaal graag zelf.. ook al kijk ik ze bijna nooit achter elkaar door.
ach.. ik doe ook maar wat..
Ik denk dat ik er tussenin zit, een hele week tussen 2 afleveringen vind ik te lang, maar een hele serie in één avond of weekend erdoorheen jassen doe ik ook nooit. Na één, hooguit twee afleveringen ben ik verzadigd en kijk ik de volgende dag verder. Wat jij ook zegt TO, het geeft je tijd om er over na te denken en het te verwerken. Maar ik wacht dus wel altijd tot een hele serie beschikbaar is, want ik wil het wel graag zelf bepalen.
Nothing happens for a reason
Heerlijk om op een luie dag of avond m'n favoriete serie te kunnen kijken tot ik het zat ben.
Vroegah vond ik het zo irritant dat je net in de serie zat en dan was ie afgelopen, kon je weer een week wachten..
Hoogstens 2 afleveringen achter alkaar. Maar dat is ook omdat afleveringen zonder reclame een stuk korter zijn.
Ik vond/vind het irritant als zenders 2 of 3 afleveringen achter elkaar programmeren. Dan zit je tot half 12 te kijken of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het liefst binge ik, maar ik kan ook geen weken wachten tot een heel seizoen live is, dus dan kijk ik wel wat beschikbaar is.
Het verschilt bij mij per serie. Voor een heel goede serie vind ik een week wachten niet erg, voor iets luchtigs wacht ik juist liever tot ik het in een keer kan kijken, als ik in de stemming ben. Dan nog steeds niet in 1 ruk meestal, maar verspreid over een aantal dagen.
Ik binge absoluut, en ik maak daar dus ook tijd voor vrij.

Heb ik een drukke periode, dan begin ik bijvoorbaat al niet aan een serie.

Ik wacht dus ook tot een hele serie online staat.
Hangt helemaal van de serie af, hoe het verhaal is opgedeeld, hoe lang de afleveringen zijn, hoe verslavend het is, hoeveel tijd ik heb.

Soms binge ik, soms zit er 1 dag tussen, soms een week.
En soms doe ik meer dan 1 dag over 1 aflevering.
Sowieso niet wachten tot de volgende aflevering komt, dan ben ik het alweer vergeten.

Ik kijk een serie gewoon achter elkaar door, maar dan verspreid over dagen/weken afhankelijk van de lengte van de serie.

Maar ik kan ook rustig 20 minuten in de trein kijken en dan op de terugweg de rest van de aflevering 😀
Bingen van goede series.
Maar zoiets als die programma's van Ewout kijk ik wel graag per week.
Gewoon _melon met login problemen
TO, stel dat de serie wel ineens gestreamd kon worden, zou je dan ook steeds een week wachten voor je verder gaat kijken?

Ik kijk nooit uren achter elkaar. Maar ik vind het wel fijn als ik zelf kan bepalen wanneer en hoeveel afleveringen ik kan kijken.
Coffee is never my cup of tea

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven