Entertainment alle pijlers

Talkshows talk

04-09-2025 23:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De talkshows zijn weer volop terug na de zomer.
Ik heb nu twee keer Ahmed Aboutaleb gezien bij RTL en eerlijk gezegd irriteert hij mij. Breedsprakig, betweterig, mansplanend... Als burgemeester van Rotterdam vond ik hem altijd wel fijn overkomen, maar aan de talkshowtafel tot nu toe echt niet. Wat vinden jullie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat er vooral veel te veel steeds dezelfde mensen overal zitten. Soms met nul kennis van zaken. Dan denk ik: nodig mij eens uit, ik heb hier ook geen verstand van, maar dan zit er eens iemand anders aan die tafel. 🤣
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Te veel gasten die ook mee praten en hun mening geven over onderwerpen waar ze misschien interesse in hebben maar niet altijd echt verstand. Of dat het een schrijver is die praat over de politiek, of een sporter over de oorlog, etc. En dan niet zo maar een opmerking, maar gaan zich actief mengen in de discussie.

Zeker in talkshows verwacht ik meer feiten en onderbouwing en niet veel meningen van de tafel vulling. En dat zij zich gedragen als onderzoeksjournalist.
Ik vind het inmiddels nogal een achterhaald concept, een talkshow.

Iedere keer dezelfde hoofden die denken dat hun mening over de toestand in de wereld relevant is. Of ineens verstand schijnen te hebben van kwantum mechanica.

En vetbetaalde hosts die zijn gaan denken dat hun mening heel erg belangrijk is en niet eens meer de schijn van neutraliteit proberen op te houden.

Van mij mag mijn belastinggeld aan iets beters worden besteed.
Van mij mag Maarten van RossUm wel elke dag bij Eva aanschuiven, die man is aangenaam om naar te luisteren en weet waar hij over spreekt.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.