Entertainment alle pijlers

Talkshows talk

04-09-2025 23:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De talkshows zijn weer volop terug na de zomer.
Ik heb nu twee keer Ahmed Aboutaleb gezien bij RTL en eerlijk gezegd irriteert hij mij. Breedsprakig, betweterig, mansplanend... Als burgemeester van Rotterdam vond ik hem altijd wel fijn overkomen, maar aan de talkshowtafel tot nu toe echt niet. Wat vinden jullie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat er vooral veel te veel steeds dezelfde mensen overal zitten. Soms met nul kennis van zaken. Dan denk ik: nodig mij eens uit, ik heb hier ook geen verstand van, maar dan zit er eens iemand anders aan die tafel. 🤣
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Te veel gasten die ook mee praten en hun mening geven over onderwerpen waar ze misschien interesse in hebben maar niet altijd echt verstand. Of dat het een schrijver is die praat over de politiek, of een sporter over de oorlog, etc. En dan niet zo maar een opmerking, maar gaan zich actief mengen in de discussie.

Zeker in talkshows verwacht ik meer feiten en onderbouwing en niet veel meningen van de tafel vulling. En dat zij zich gedragen als onderzoeksjournalist.
Ik vind het inmiddels nogal een achterhaald concept, een talkshow.

Iedere keer dezelfde hoofden die denken dat hun mening over de toestand in de wereld relevant is. Of ineens verstand schijnen te hebben van kwantum mechanica.

En vetbetaalde hosts die zijn gaan denken dat hun mening heel erg belangrijk is en niet eens meer de schijn van neutraliteit proberen op te houden.

Van mij mag mijn belastinggeld aan iets beters worden besteed.
Van mij mag Maarten van RossUm wel elke dag bij Eva aanschuiven, die man is aangenaam om naar te luisteren en weet waar hij over spreekt.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik vind het heerlijk dat er weer scherpe interviewers zijn. Ik probeer tot de verkiezingen een paar keer in de week Pauw en de Wit te kijken. Er zitten mensen aan tafel die verstand van zaken hebben en geen babbelaars zijn. Heel prettig. Ik vind zeker Pauw een goede scheidsrechter en hij laat mensen uitpraten, maar snoert ze ook netjes de mond.
Voor Eva heb ik een girl crush. Ik vind haar op haar best wanneer ze scherp is op de geinterviewde.
Dit is sowieso weer de eerste week dat ik veel tv heb gekeken. En ik blijf toch snel hangen op de publieke zenders.
Gister een podcast geluisterd over de hoeveelheid en inhoud van de talkshows. Vond het best interessant https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... kshowtafel
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
05-09-2025 12:02
Gister een podcast geluisterd over de hoeveelheid en inhoud van de talkshows. Vond het best interessant https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... kshowtafel
Die wilde ik ook tippen! :)
MrsNiceGuy schreef:
05-09-2025 08:58
Van mij mag Maarten van RossUm wel elke dag bij Eva aanschuiven, die man is aangenaam om naar te luisteren en weet waar hij over spreekt.
Dat laatste is natuurlijk wel een probleem voor de huidige talkshows. Nuance, kennis en zo, dat moeten we niet hebben....
Talkshows kunnen heel schadelijk zijn.
Ik luisterde radio Boos van Tim Hofman, zijn laatste podcast was getiteld 'Laat Maan met rust.' Het ging over dat er heel raar over zangeres Maan gepraat wordt in talkshows.
Ze is geswitcht van muziekgenre en daar heel content mee.
Johan Derksen; "Die heeft ooit the Voice gewonnen, ik begrijp niet waarom want ze kan namelijk niet zingen. En dat is een leuk meisje en die had van die kleuterliedjes en dat werden kleine hitjes voor die jongelui. En toen ging ze creatief worden en zweverig en toen ging ze een ander repertoire kiezen, interessante interviews jongen, allemaal gelul in de ruimte. Die platen verkochten niet, die worden niet gedraaid dus de platenmaatschappij heeft haar eruit gepleurd.
Wilfred Genee: "maar ze kan toch wel zingen?" "Nee ze kan niet zingen, ze heeft niks, ze zingt zoals ieder buurmeisje zingt."

Over de roddel dat ze iets met een andere zanger zou hebben gehad:
Johan: "Nu las ik dat die slappe Tinus, een Maan in de kast getrokken heeft" (tafelgasten:hoehoehoe hahaha)
Albert Verlinde: "Nu dachten we eerst dat we de enige mannelijke artiest gevonden hadden die Maan nog nooit gehad had. (tafelgasten:hoehoehoe hahaha)
Wilfred Genee: "Zo je moet weer ff lekker vals zijn he? Nee ja, je vindt hem zelf ook heel leuk he?' Ja" "hoehoe haha"

En nog meer van dat soort raar gelul. Tina Nijkamp die zegt 'Het punt waarop het misging met Maan..blablabla' Terwijl er helemaal niets mis is gegaan met haar, ze wil nu alleen andere muziek maken dan eerder.
En John van den Heuvel die in Boulevard zegt dat je van heel veel coke ook paranoia wordt. Als reactie op dat Maan zich altijd bekeken voelt in het openbaar.

Als je dit openlijk aan talkshowtafels gaat doen, verstrekt het ook het beeld dat het kan. Drugsverslaafde, paranoïde slet die door haar vriendje helemaal down the drain is gegaan.
ingelke_kepringelke schreef:
05-09-2025 12:02

Ik kwam van de week deze tegen: https://www.youtube.com/watch?v=n3xUyao13Wo

Vat het ook wel aardig samen (op een grappige manier).
Yakuzakiko schreef:
05-09-2025 16:53
Talkshows kunnen heel schadelijk zijn.
Ik luisterde radio Boos van Tim Hofman, zijn laatste podcast was getiteld 'Laat Maan met rust.' Het ging over dat er heel raar over zangeres Maan gepraat wordt in talkshows.
Ze is geswitcht van muziekgenre en daar heel content mee.
Johan Derksen; "Die heeft ooit the Voice gewonnen, ik begrijp niet waarom want ze kan namelijk niet zingen. En dat is een leuk meisje en die had van die kleuterliedjes en dat werden kleine hitjes voor die jongelui. En toen ging ze creatief worden en zweverig en toen ging ze een ander repertoire kiezen, interessante interviews jongen, allemaal gelul in de ruimte. Die platen verkochten niet, die worden niet gedraaid dus de platenmaatschappij heeft haar eruit gepleurd.
Wilfred Genee: "maar ze kan toch wel zingen?" "Nee ze kan niet zingen, ze heeft niks, ze zingt zoals ieder buurmeisje zingt."

Over de roddel dat ze iets met een andere zanger zou hebben gehad:
Johan: "Nu las ik dat die slappe Tinus, een Maan in de kast getrokken heeft" (tafelgasten:hoehoehoe hahaha)
Albert Verlinde: "Nu dachten we eerst dat we de enige mannelijke artiest gevonden hadden die Maan nog nooit gehad had. (tafelgasten:hoehoehoe hahaha)
Wilfred Genee: "Zo je moet weer ff lekker vals zijn he? Nee ja, je vindt hem zelf ook heel leuk he?' Ja" "hoehoe haha"

En nog meer van dat soort raar gelul. Tina Nijkamp die zegt 'Het punt waarop het misging met Maan..blablabla' Terwijl er helemaal niets mis is gegaan met haar, ze wil nu alleen andere muziek maken dan eerder.
En John van den Heuvel die in Boulevard zegt dat je van heel veel coke ook paranoia wordt. Als reactie op dat Maan zich altijd bekeken voelt in het openbaar.

Als je dit openlijk aan talkshowtafels gaat doen, verstrekt het ook het beeld dat het kan. Drugsverslaafde, paranoïde slet die door haar vriendje helemaal down the drain is gegaan.
Laten we het beestje bij de naam noemen: VI is een schadelijke talkshow. Ooit was het grappig dat die kerels zeiden wat veel mensen dachten. Ondertussen ben ik van mening dat het heel goed is dat niet elke gedachte wordt uitgesproken.
Johan Derksen heeft verstand van blues en americana, en verder kan hij beter zijn mond houden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven