Ben ik nou gek?

06-09-2025 00:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat niet zo goed tussen mijn man en mij. Met name vanuit zijn kant. Ik zie heus verbeterpunten maar hij ziet vooral slechte kanten momenteel.
Een paar weken geleden heeft hij besloten niet meer thuis te willen slapen. Hij had alles al ingepakt en vertrok gewoon. We hebben besloten om het niet direct aan de kinderen te vertellen zo vlak voor de start van het schooljaar. En eigenlijk hoopte ik ook dat het met therapie weer beter zou worden.

Nu kwam ik vanavond achter dat hij niet altijd daar slaapt waar hij zei te slapen. Hij slaapt soms bij een vriendin die kinderen heeft. Haar kinderen kennen onze kinderen via hobby. Haar kinderen weten dus dat hij niet (altijd) thuis slaapt. En de onze niet. Het gaat om een 10-jarig meisje dat bij 2 van onze kinderen in dezelfde groep zit bij de hobby. Hij zegt dat ze niks zal zeggen. Maar ik vind het in de basis al niet ok dat hij dit geheim bij een 10-jarige neerlegt. En daarnaast het risico dat onze kinderen het via de verkeerde weg horen.
Nu zien de kinderen elkaar morgen weer bij de hobby. En ik vind het risico echt heel groot. Hij slaapt daar nu en ziet dus die kinderen morgenochtend ook.
Hij doet hier heel laconiek over. Ben ik nou gek?

Hij heeft daar deze week ook gegeten. Boodschappen gedaan en mist voor ze gekookt. Terwijl hij tegen ons zei dat hij moest werken. Dat dingen af moesten en een heel verhaal.

Ik heb echt even wat perspectief nodig omdat hij mij het gevoel geeft dat ik de rare ben in dit verhaal.
Hij doet het dus met die vriendin. Ik zou t maar zelf tegen de kinderen vertellen.
Ik zou er vet klaar mee zijn en eisen dat hij morgenmiddag langskomt.
Kunnen jullie de kinderen samen vertellen dat jullie gaan scheiden.

Komt hij morgen niet omdat hij het "te druk heeft" dan vertel jij het de kinderen alleen.

Je wil niet dat half het dorp roddelt over jullie en iemand - nog niet eens persé die 10-jarige - zijn mond voorbij praat tegen jullie kinderen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Taskmaster schreef:
06-09-2025 17:58
Hij doet het dus met die vriendin. Ik zou t maar zelf tegen de kinderen vertellen.
Eens. Een willekeurige vrouwelijke vrijgezelle kennis met kinderen neemt niet zomaar een man in huis uit de goedheid van haar hart. Ze hebben een affaire, ik kan me geen enkele andere omstandigheid voorstellen waarom zo'n vrouw dat anders zou doen.
Ik zou ook zelf tegen de kinderen vertellen dat papa en mama tegenwoordig elkaar soms even niet zien (willen zien, weet ik veel welke woorden specifiek de beste zijn) en dat hij daarom ergens anders logeert. Soms bij Pieter en soms bij Annet.
Itsnojoke schreef:
06-09-2025 18:05
Eens. Een willekeurige vrouwelijke vrijgezelle kennis met kinderen neemt niet zomaar een man in huis uit de goedheid van haar hart. Ze hebben een affaire, ik kan me geen enkele andere omstandigheid voorstellen waarom zo'n vrouw dat anders zou doen.
Ik zou ook zelf tegen de kinderen vertellen dat papa en mama tegenwoordig elkaar soms even niet zien (willen zien, weet ik veel welke woorden specifiek de beste zijn) en dat hij daarom ergens anders logeert. Soms bij Pieter en soms bij Annet.
Hij heeft beslist om zijn spullen in te pakken en te vertrekken. Zonder overleg.
Tegelijk duikt ie dus wel met Annet in bed.

Er lijkt mij dus niet veel meer "even niet zien" of "willen zien".

Hij maakt zonder veel woorden heel duidelijk welke richting hij op wil met zijn leven.
Is dit nu later?
Hij is bij zijn nieuwe vriendin ingetrokken om daar gezinnetje te gaan spelen.

Dat is niet goed te praten natuurlijk.
Wat ontzettend onverantwoord van die twee om meerdere kinderen in een lastige positie te zetten. Ook bizar dat hij laconiek reageert. Zou me niks verbazen als hij een beetje verstandsverbijstering heeft door geiligheid/verliefdheid of één of andere puberale fase.

Voor jou uiteraard ook heel rot. Ik zou hem een ultimatum geven: knopen doorhakken, kinderen vertellen. Hij kan er luchtig over doen maar dit is echt abnormaal.
Oh en reactie op je titel: jij bent niet gek. Hij liegt, dus ergens weet hij dondersgoed dat er iets niet in de haak is.
Wat zegt hij zelf over hun relatie?
Ik vraag me ook af hoe je erachter bent gekomen, al gaat het ons niks aan op zich.
Schandalig dat hij van dat 10-jarige meisje verlangt dat zij geheim houdt tegen zijn eigen kinderen dat hij ingetrokken is bij zijn nieuwe gezin. Pijnlijke toestand voor jou ook. Hoe lang wil hij dit eigenlijk geheim houden?
Wissewis schreef:
06-09-2025 18:02
Ik zou er vet klaar mee zijn en eisen dat hij morgenmiddag langskomt.
Kunnen jullie de kinderen samen vertellen dat jullie gaan scheiden.

Komt hij morgen niet omdat hij het "te druk heeft" dan vertel jij het de kinderen alleen.

Je wil niet dat half het dorp roddelt over jullie en iemand - nog niet eens persé die 10-jarige - zijn mond voorbij praat tegen jullie kinderen.
+1
Jij bent niet gek. Hooguit dat je het pikt.
Maar hij en ‘Annet’ zijn volslagen mesjogge. Helemaal dat Annet het oké vindt dat haar kinderen een geheim van 2 volwassenen moeten bewaren.

Sloten vervangen en op zoek naar een goede advocaat, vrouw. Want dit komt niet meer goed.

Kun je hierover praten met een goede vriend(in) of je familie? Dat heb je nodig, aan ons heb je niet genoeg. :heart:
Ik heb echt even wat perspectief nodig omdat hij mij het gevoel geeft dat ik de rare ben in dit verhaal.
Ja daar zijn dit soort sneue mannetjes heel goed in.
ladadieladieda schreef:
06-09-2025 18:23
Jij bent niet gek. Hooguit dat je het pikt.
Maar hij en ‘Annet’ zijn volslagen mesjogge. Helemaal dat Annet het oké vindt dat haar kinderen een geheim van 2 volwassenen moeten bewaren.
Bwah, ik weet niet wat die man Annet heeft wijs gemaakt ...
Maar Annet is ook mesjogge genoeg om in bed te duiken met een man die zijn vrouw nog niet eens officieel gemeld heeft dat hij wil scheiden.

Hij is thuis vertrokken "omdat hij rust wou".
Alleen wil hij nu duidelijk ineens toch niet echt rust, maar gewoon andere actie.

Ik vraag me ook af wat er eerst was.
Zijn vertrek thuis - weg van zijn vrouw en zijn kinderen? Of was Annet er al een tijd ergens op de achtergrond?

Tegelijk is zij ook gewoon een slachtoffer. Als ze er binnenkort op uitkomt hoe hard en op welke manier hij zijn gezin heeft laten stikken. Ik gok een beetje dat hij Annet ook maar half heeft ingelicht.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
06-09-2025 18:08
Hij heeft beslist om zijn spullen in te pakken en te vertrekken. Zonder overleg.
Tegelijk duikt ie dus wel met Annet in bed.

Er lijkt mij dus niet veel meer "even niet zien" of "willen zien".

Hij maakt zonder veel woorden heel duidelijk welke richting hij op wil met zijn leven.
Zonder een gesprek waarin de ouders uitspreken dat er een scheiding komt, ga je niet vertellen aan de kinderen dat er een scheiding komt. To zal het belang van de kinderen voorop moeten stellen, ook als hij dat niet doet.
Nou das dan lekker gedaan door je soon-to-be-ex blauwemaan...
Je bent niet gek...
Dit is erg confronterend. Dit is niet de man met wie ik getrouwd ben (dacht ik) en met wie ik kinderen heb.

Ik wil helemaal niet scheiden. Ik wil niet de wereld van mijn kinderen (met neurodiverse problematiek) op de kop zetten. Ik heb het gevoel dat hij overloopt en niet helder denkt en daarom allemaal beslissingen neemt zonder over de gevolgen na te denken.

Ik ben zo boos en verdrietig.

Of er echt iets tussen hem en Annet speelt weet ik niet. Hij slaapt daar soms. En zegt dat ze alleen een vriendin is. Maar ja, ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik ken en zij kent mij. Ze weet dat we getrouwd zijn. Weet ook wel dat het niet zo lekker loopt (hij praatte daar eerder met haar over dan met mij).

Hij heeft wel eerder aan gegeven te willen scheiden. Maar heeft ook in therapie toegezegd te willen werken aan kijken of we nog toenadering kunnen vinden.
Ik ben nu zo boos dat ik hem vanmorgen toen hij weer kwam (zodat de kinderen het niet merken) hem heb weggestuurd. Ik kon het niet aan. De kinderen waren toen nog in bed en hebben hem niet gezien
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 19:50
Dit is erg confronterend. Dit is niet de man met wie ik getrouwd ben (dacht ik) en met wie ik kinderen heb.

Ik wil helemaal niet scheiden. Ik wil niet de wereld van mijn kinderen (met neurodiverse problematiek) op de kop zetten. Ik heb het gevoel dat hij overloopt en niet helder denkt en daarom allemaal beslissingen neemt zonder over de gevolgen na te denken.

Ik ben zo boos en verdrietig.

Of er echt iets tussen hem en Annet speelt weet ik niet. Hij slaapt daar soms. En zegt dat ze alleen een vriendin is. Maar ja, ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik ken en zij kent mij. Ze weet dat we getrouwd zijn. Weet ook wel dat het niet zo lekker loopt (hij praatte daar eerder met haar over dan met mij).

Hij heeft wel eerder aan gegeven te willen scheiden. Maar heeft ook in therapie toegezegd te willen werken aan kijken of we nog toenadering kunnen vinden.
Ik ben nu zo boos dat ik hem vanmorgen toen hij weer kwam (zodat de kinderen het niet merken) hem heb weggestuurd. Ik kon het niet aan. De kinderen waren toen nog in bed en hebben hem niet gezien
Goed dat je die grens hebt getrokken vanochtend. Je moet voor jezelf zorgen nu, hij doet het duidelijk niet.

En stel he, stel dat er niks speelt -wat ik niet geloof- dan nog is dit een schadelijke situatie. Hij liegt erover, er zit nu een kind in een nare positie. Hij laat jou bungelen.
Wees boos. Dat is meer dan terecht. En ga de feiten onder ogen komen.
Je bent niet gek.

Hij is bij een ander.

Kijk jezelf even aan in de spiegel. Hij is misschien niet wie je dacht dat hij is. Maar wie ben jij? En wie wil jij zijn?
Het feit dat hij voor jou verzwegen heeft waar hij echt verbleef geeft mij het idee dat er meer speelt tussen hem en zijn beste vriendin dan een luisterend oor.
Hij zegt dat hij het verzweeg omdat hij het niet aan mij kon vertellen omdat Annet al een gevoelig onderwerp was. Dat klopt. Maar dan nog dacht ik dat hij genoeg gezond verstand had om niet haar kinderen hiermee op te zadelen. En het risico dat onze kinderen het op de verkeerde manier horen.

Hij heeft blijkbaar nog een logeeradres dat hij ook verzwegen heeft overigens.
Al het derde topic vandaag over een man die de boel beflikkert. Wat is dat toch ?
Dit kun jij niet "winnen". Hij is al uitgecheckt, hij liegt. Als je er al aan zou willen werken dan nog zou je waarschijnlijk niet eens weten waaraan, naast dat je het alleen moet doen.

Wat zou jou op korte termijn helpen? Gewoon even los van hem....want hij is niet te bereiken. Een vriendin, familielid die/dat naar je toekomt? Iemand die jou wat praktische dingen uit handen neemt?
Lukt eten, slapen?
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 20:22
Hij zegt dat hij het verzweeg omdat hij het niet aan mij kon vertellen omdat Annet al een gevoelig onderwerp was. Dat klopt.

Classic betrapte man reactie. "Jij reageert al-tijd zo hysterisch, daarom kan ik jou niks zeggen". Alsof het jouw schuld is dat hij stiekem doet.
Lalaloepsie schreef:
06-09-2025 20:30
Classic betrapte man reactie. "Jij reageert al-tijd zo hysterisch, daarom kan ik jou niks zeggen". Alsof het jouw schuld is dat hij stiekem doet.
Echt hè….het is jouw schuld….

Lamzak
BlauweMaan schreef:
06-09-2025 19:50

Ik wil helemaal niet scheiden. Ik wil niet de wereld van mijn kinderen (met neurodiverse problematiek) op de kop zetten.

Heel begrijpelijk, maar jouw man is al compleet uit 'team gezin' gestapt. Hij doet niet meer mee, hij speelt nu voor zichzelf. Heel naar.

Ik heb het gevoel dat hij overloopt en niet helder denkt en daarom allemaal beslissingen neemt zonder over de gevolgen na te denken.

Dat kan, maar aangezien jullie geen team meer zijn heeft hij nu geen boodschap aan jou en jouw visie.

Dat heeft hij gezegd en ik begrijp dat je daar hoop uit haalt en je zelfs aan vasthoudt. Maar wat zegt hij met zijn gedrag?

Stel: jij zit compleet rot in je vel en voelt je thuis even helemaal opgesloten en hebt echt even tijd uit huis nodig. Je gaat ergens tijdelijk op jezelf. Zou je dan her en der bij 'vrienden' gaan logeren (en dan vooral bij die ene vriend met wie je - tot nogal groot ongenoegen van je man - telkens je relatieproblemen al besprak)? Of zou je tijd nemen om de boel zelf op een rijtje proberen te krijgen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven