Entertainment alle pijlers

True blood

17-01-2016 00:02 69 berichten
Welkom euhhhh, hoe noemen True blood kijkers zich? Blooders? Klinkt wel goed toch?

Ik ben verbaasd dat er geen topic over is over de fantastisch en langlopende serie. Heb even gekeken, maar er was een topic uit 2009 die een tiental reacties heeft....Dat moet beter kunnen

Bij een serie topic, hoort natuurlijk een mooi plaatje van de serie/cast.

Prachtige cover. Mijn favoriete ook. Ben benieuwd wat jullie leuk vinden, dus plak away.

"Gestolen" van Twd, DÉ vragen:

1) Wie is je favoriet?

2) Wie ship je?*

3) Waarom?

* When someone says "I ship them" it means that someone supports a romantic relationship between two people.- Urban Dictionary

Ik zit even te denken wat handig is....* Ik ben met kijken namelijk bij begin van seizoen 6, terwijl de serie al afgelopen (na seizoen 7). Ik snap dat het lastig praten, maar mag ik een vriendelijk verzoek doen wanneer zaken van seizoen 6 en 7 in te bespreken door eerst in hoofdletters SPOILER neer te zetten? Dan weet ik dat ik niet moet lezen

* Aargh! Terwijl ik nadenk en op internet zoek wat handig is, heb ik 2 belangrijke dingen per ongelijk mijzelf gespoilerd
Oh de traanbuizen gaan bijna open....Dé scene tussen Eric en Pam
quote:Ginevra schreef op 17 januari 2016 @ 01:10:

Eric vond ik altijd erg leuk, en lafayette ook. En idd gave titelsong.

Maar ik ben al een tijdje terug afgehaakt. Echt, hoeveel bovennatuurlijke soorten kunnen zich in één dorp verzamelen? Er was niet een normaal mens meer te vinden. Hoe was dat gezegde ook alweer, iets met jumping the shark of zo.Oh ja....Dat vond ik ook zoiets. Vampieren.....shifters, dat Dyonissis gedoe, toen heksen, weerwolven, weerpanters ( ) en ga maar zo door
Hoe zit dat trouwens? Als je niet 'los gelaten' bent, maar je maker is wel dood. Ben je dan niet alsnog los? Wat was anders het nut van het loslaten van Pam, of alleen het symbolische?

Btw, Bill heeft ook een goede progeny: Jessica. Tikkeltje bleu, maar niet dom en leert gelukkig snel.
quote:Lovestar schreef op 17 januari 2016 @ 01:28:

Hoe zit dat trouwens? Als je niet 'los gelaten' bent, maar je maker is wel dood. Ben je dan niet alsnog los? Wat was anders het nut van het loslaten van Pam, of alleen het symbolische?

Btw, Bill heeft ook een goede progeny: Jessica. Tikkeltje bleu, maar niet dom en leert gelukkig snel.Eric was toch pas los nadat de geest van zijn Maker dat gezegd had?
De scene dat Sookie dat dronken is *huilende smiley van het lachen*
quote:Moiren_ schreef op 17 januari 2016 @ 01:36:

[...]

Eric was toch pas los nadat de geest van zijn Maker dat gezegd had?Maar 'bij leven' lol, dat betekent dat een Maker geen macht heeft. Maar na the true death heeft ie dat toch niet meer, lijkt mij. Wat Eric en Pam deden, is symbolisch volgens mij toch?
Prachtig die transformatie van Pam als makermama

Ik heb zo'n gevoel dat dit zo'n monoloog topic word
quote:Lovestar schreef op 17 januari 2016 @ 02:07:

Prachtig die transformatie van Pam als makermama

Ik heb zo'n gevoel dat dit zo'n monoloog topic word Ik ben bang van wel, ik heb alleen nog een idee van de grove verhaallijn
Alcide en Sookie zijn aan het drinken....Nu is het tijd voor mijn canon Volgens mij bleef het bij zoenen toch?

En Bill en Eric staan buiten te kijken naar het tafereel
Whahahahaha, Sookie kost Alcide onder terwijl ze waarschijnlijk andere dingen willen gaan doen....Bill en Eric kijken toe

Het ziet eruit alsof ze het hun niks doet.....Maar kan mij er niks bij voorstellen. Denk dat de stress van de zoektocht naar Russell en het laatste gesprek met Sookie ze hun gevoelens voor haar opzij heeft gezet, maar het zit er.
Zit trouwens te denken.....Wanneer mensen vampierenbloed drinken van iemand, in het geval direct van de vampier, dan krijgen ze erotische (lees: geile) gevoelens voor de vampier. Maar eigenlijk werkt het bij met Sookie's bloed ook zo. Alhoewel, meeste vampieren drainen ze leeg. Maar als je een betekenisvolle relatie heb (zoals Sookie/Bill/Eric) dan kan je dus elke dag een koningsmaal eten. En feeënbloed is fantastisch voor vampieren, onweerstaanbaar. Hetzelfde effect dus eigenlijk
En volgens mij is ma(ma)ker Pam best trots op kindje Tara
Zou feeënbloed bij mensen hetzelfde effect hebben als vampierenbloed?
quote:Moiren_ schreef op 17 januari 2016 @ 02:41:

Zou feeënbloed bij mensen hetzelfde effect hebben als vampierenbloed?

Denk het niet....Voor hen is het gewoon bloed.

Ik ga afzwaaien , tot morgen en slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Heb de serie langer geleden gekeken mss weer eens hervatten

Mijn favoriete is Eric met als 2de Pam en Alice.

Sookie vindt ik vaak mega irritant, ik zou het wel weten met die lekkere hapjes om mij heen

Een Vd leukste "stellen " vind ik La fayette met die verpleger.
Ik heb ze allemaal 'gelijk' met Amerika gekeken, dus voor mij is de laatste aflevering al een tijdje geleden. Daarnaast heb ik ook alle boeken gelezen, welke overigens op bepaalde delen overlappen en op bepaalde delen ook de compleet andere kant op gaan.

1. Lafayette (en Jason ook wel), vooral omdat zij wel midden in het hele 'magische' zitten, maar een beetje voor de nuchtere noot zorgen.

2. Jessica en Jason

3. *iets met Halloween*
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:Moiren_ schreef op 17 januari 2016 @ 00:15:

1) Eric

2) Sookie moet dood

3) omdat ze zo onwijs dom is en een mega aansteller.Dat
Ik heb alle seizoenen gekeken.

Maar het laatste seizoen vind ik enorm afgeraffeld.

En seizoen 4 vond ik ook heel vervelend.

Zo jammer want ik vond de eerste seizoenen geweldig
quote:Moiren_ schreef op 17 januari 2016 @ 00:19:

Daarom ben ik in seizoen 7 afgehaakt. Het werd echt te ongeloofwaardig.

Dat had ik al bij seizoen 4.

Er werd ook zo ontzettend veel bijverzonnen dat niet in de boeken stond. Series wijken altijd wel wat af, maar trueblood maakte het voor mij veel te bont.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:daj schreef op 17 januari 2016 @ 08:31:

Hallo allemaal...

Heb de serie langer geleden gekeken mss weer eens hervatten

Mijn favoriete is Eric met als 2de Pam en Alice.

Sookie vindt ik vaak mega irritant, ik zou het wel weten met die lekkere hapjes om mij heen

Een Vd leukste "stellen " vind ik La fayette met die verpleger.

Ik vind True blood 1 van de weinige series die ik vaker kan kijken, dus zeker geen straf

Jesus en Lafayette was inderdaad echt een leuk stel die elkaar aanvulden

De stomste vind ik Jessia en Hoyt. Ze passen gewoon niet bij elkaar.

Ik ben wel zeer benieuwd hoe en met wie Jason gaat eindigen. Het zou mij niet verbazen als ie de pijp uit gaat.
quote:cybermeisje schreef op 17 januari 2016 @ 08:48:

Ik heb ze allemaal 'gelijk' met Amerika gekeken, dus voor mij is de laatste aflevering al een tijdje geleden. Daarnaast heb ik ook alle boeken gelezen, welke overigens op bepaalde delen overlappen en op bepaalde delen ook de compleet andere kant op gaan.

1. Lafayette (en Jason ook wel), vooral omdat zij wel midden in het hele 'magische' zitten, maar een beetje voor de nuchtere noot zorgen.

2. Jessica en Jason

3. *iets met Halloween*Oh je hebt de boeken gelezen! Is dat leuk als je de serie ook leuk vind (is ook persoonlijke smaak, dat ook)
quote:tonkje schreef op 17 januari 2016 @ 11:13:

[...]

Dat had ik al bij seizoen 4.

Er werd ook zo ontzettend veel bijverzonnen dat niet in de boeken stond. Series wijken altijd wel wat af, maar trueblood maakte het voor mij veel te bont.

Ik heb nog een aantal seizoenen gehoopt dat ze weer een wat geloofwaardigere verhaallijn zouden krijgen.

De boeken heb ik overigens niet gelezen.
quote:vloerkleed schreef op 17 januari 2016 @ 10:46:

Ik heb alle seizoenen gekeken.

Maar het laatste seizoen vind ik enorm afgeraffeld.

En seizoen 4 vond ik ook heel vervelend.

Zo jammer want ik vond de eerste seizoenen geweldig

Hmm, jammer is dat. Ik heb per ongeluk mijzelf gespoilerd bij het schrijven van de OP.....Dus ik weet al een belangrijk ding. Op zich niet erg, want het was te verwachten.

Ik heb het idee dat laatste seizoenen van series altijd ruk zijn....Ik heb 2 series gezien waar het laatste seizoen bevredigend is: Breaking bad en Being human. De rest, ik heb mij zo aan geërgerd
Mijn favorieten waren toch wel Eric, Lafayette, Pam, Jessica. En eentje die hier volgens mij nog niet is genoemd, geen grote rol maar ik vond haar hilarisch leuk: Ginger.

Oh true blood ook gestopt in seizoen 7. Heb gewoon heimwee naar de eerste paar seizoenen. Lafayette met z'n aidsburger... Jason met z'n Maudette en die dombo van een Andy. Om maar te zwijgen over de moeder van Hoyt dat was altijd lachen met haar. En ik vond Bill in seizoen 1 ook geweeeeldig voor hij een arrogante irritante eikel werd.

En niet te vergeten Sookie's oma

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven