Entertainment alle pijlers

Waar ben jij nog steeds boos over?

21-03-2023 08:14 142 berichten
Wil een topic openen waarin iedereen vrij is om even lekker te ventileren over dingen waar die nog steeds boos over is, dit mag van alles zijn.
Dingen die in het verleden zijn gebeurd en je nog steeds pissig kunnen maken.

TO trapt af:
Na zoveel jaren ergens gewerkt te hebben met vast contract en altijd tevreden over mijn presteren vroeg ik mijn oude office manager of ze benaderd mocht worden als referent, dit was prima. Ik werkte daar ondertussen al een tijdje niet meer. Ik dacht nou die zit in de pocket, want office manager was altijd tevreden over me en geen rare fratsen gehad of iets.
Belde dat bedrijf waar ik solliciteerde dat ze aan de hand van de referentie niet verder met mij in zee wilde. De referentie was schriftelijk en deze heb ik dan ook opgevraagd, wat ik daar terug las was totaal nieuw voor mij. Nooit is er op werk ooit iets over gezegd heb me nog nooit zo genaaid gevoeld en de grond ingetrapt.
ankalida schreef:
21-03-2023 16:51
:hug:

Herkenbaar. Mijn moeder kon mij ook heel goed uitleggen waarom ik gepest werd en dat ik het 'dus' zelf kon stoppen. Verder hemelde ze de juf en meester op die er vrolijk aan meededen.
Verschrikkelijk :hug: Sommige moeders...
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik ernstige bekkeninstabiliteit. In die mate dat ik met 12 weken met krukken liep en vanaf 18 weken voor langere stukken rolstoelafhankelijk was. Auto rijden kon ik niet meer.
Ik heb tot 16 weken ofzo gewerkt maar vanaf toen ging gewoon niet meer.
Ik kreeg toen opeens een optiek van de Arbo arts . Ik ging er zonder argwanen naar toe. Zat daar ook hr mannetje plus mijn baas. Bleek er een anonieme melding te zijn geweest dat iemand mij had zien lopen.
Waar kon men niet zeggen, wanneer niet en wie natuurlijk ook niet. Oké, ik kan bewijs van mijn vroedvrouw, fysio en gynaecoloog neerleggen. Nee want die waren niet neutraal. En ik moest maar verzinnen hoe ik het richting hun ging goed maken. Want hun vertrouwen was weg.
Ik was zo verdrietig en boos. Ellendige en zware zwangerschap en dan krijg je dat.
Ik ben weken eerder ingeleid omdat mijn zwangerschap niet te handhaven was met mijn bi. Ben een andere baan gaan zoeken wat ook gelukt is. Maar snap nog steeds niet wie zo gemeen is dat die zo iets zegt over een collega
lonelycat schreef:
21-03-2023 17:00
Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik ernstige bekkeninstabiliteit. In die mate dat ik met 12 weken met krukken liep en vanaf 18 weken voor langere stukken rolstoelafhankelijk was. Auto rijden kon ik niet meer.
Ik heb tot 16 weken ofzo gewerkt maar vanaf toen ging gewoon niet meer.
Ik kreeg toen opeens een optiek van de Arbo arts . Ik ging er zonder argwanen naar toe. Zat daar ook hr mannetje plus mijn baas. Bleek er een anonieme melding te zijn geweest dat iemand mij had zien lopen.
Waar kon men niet zeggen, wanneer niet en wie natuurlijk ook niet. Oké, ik kan bewijs van mijn vroedvrouw, fysio en gynaecoloog neerleggen. Nee want die waren niet neutraal. En ik moest maar verzinnen hoe ik het richting hun ging goed maken. Want hun vertrouwen was weg.
Ik was zo verdrietig en boos. Ellendige en zware zwangerschap en dan krijg je dat.
Ik ben weken eerder ingeleid omdat mijn zwangerschap niet te handhaven was met mijn bi. Ben een andere baan gaan zoeken wat ook gelukt is. Maar snap nog steeds niet wie zo gemeen is dat die zo iets zegt over een collega
Oh, ik word hier plaatsvervangend echt woest van! Niet alleen op die collega, maar ook hoe HR en je baas hiermee zijn omgegaan. Echt walgelijk! :@
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
21-03-2023 11:38

Ik ben boos omdat allebei mijn ouders op veel te jonge leeftijd overleden zijn. Het is inmiddels 3 en 4 jaar geleden maar ben nog elke dag verdrietig. Ik kan maar niet wennen aan de situatie zoals die nu is. Steeds weer het besef dat het nooit meer wordt zoals het was, dat ik ze voor altijd moet missen. Ik mis ze zo verschrikkelijk.

Wat verdrietig.
Zo.
vaniteifear schreef:
21-03-2023 17:02
Oh, ik word hier plaatsvervangend echt woest van! Niet alleen op die collega, maar ook hoe HR en je baas hiermee zijn omgegaan. Echt walgelijk! :@

Vooral hoe HR en baas er mee om zijn gegaan.

Van collega's kan ik het nog snappen dat ze zoiets uit hun mond laten vallen als ze zelf het gat dicht moeten lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
21-03-2023 16:11
Ach wat ontzettend verdrietig Djes. :hug:
:heart: :lips:
djessy wijzigde dit bericht op 21-03-2023 17:51
3.13% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 16:27
Ik las over deze reactie heen net. Vreselijk Djessy :hug: Kan me voorstellen dat het heel oneerlijk voelt. Ik ga mijn moeder (53) binnenkort verliezen en zie er nu al zo tegenop.
Ach wat verdrietig, ook al zo jong :(
Kut concept, dat doodgaan.
Veel sterkte voor jou :redrose: :hug:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn tante die na haar mislukte relatie weer thuis ging wonen bij haar dementerende ouders. Dan zou ze voor hun kunnen 'zorgen'. Ze is een haar of 2 later weggelopen, mijn opa en oma achterlatend met forse schulden. Huurschuld, belastingschuld etc. Rekeningafschriften bleken door haar vervalst, spaargeld weg, extra creditkaart op vervalste handtekeningen... De deurwaarders kwamen aan de deur.

Het is 20 jaar geleden en ze zijn allemaal dood nu maar :mad:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 15:52
Het is geen label, het is een ziekte. Ik wil er niet vanaf, ik heb hem en de medicatie werkt prima.
Juist jouw reactie vind ik meer dan ergerlijk en achterlijk.
Want ookal héb ik een stoornis, dat maakt niet dat ik minder serieus genomen hoef te worden.
Ik snap niet goed waar Suikerspinx deze opmerking aan verdiend heeft. Wellicht zit het recht in jouw irritatie, maar als je m zonder jouw emoties erbij bekijkt is de reactie volgens mij alleen maar lief bedoeld. Dus om dat af te doen als achterlijk, is gewoon onnodig.
Misschien wil je wel uitleggen wat jou precies zo stoort aan deze reactie, zodat we jou beter begrijpen? Daar kunnen we dan van leren en wellicht niet onbedoeld in je irritatie gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 15:45
Ja. Ik heb een stemmingsstoornis, dus psychiatrisch patiënt. De oorzaak van alles en de reden om me te behandelen als een labiele verstandelijk gehandicapte.
Ja, dat ken ik. Ik had jaren geleden een oorontsteking waar ik doodziek van werd. Huisarts liet me met de ambulance naar het ziekenhuis brengen. De arts op de SEH zag dat ik een psychiatrische diagnose had en wilde me naar de PAAZ sturen. Mijn man heeft me toen maar mee naar huis genomen.
2 dingen.

1. Ik werd enorm gepest, mijn ouders deden er niets tegen. Dus toen ik zelf uiteindelijk naar de ouders ging, om te vragen of ze met hun kind konden praten dat pesten niet goed was, stapte de moeder naar de directeur van de school en werd ik op het matje geroepen. Was het ineens mijn schuld en was in de pester.

2. Toen in tijdelijk rolstoel gebonden was, werd ik zelden aangesproken maar degene die achter de rolstoel liep. Zelfs in het ziekenhuis. Waarop ik uiteindelijk zei, ik ben geestelijk prima in orde, mijn lichaam werkt alleen niet mee, dat is waarom er iemand achter de rolstoel loopt. Ik vind dat zo denigrerend, omdat je in een rolstoel zit wordt je gelijk behandeld alsof je helemaal niets kan. Het heeft mij geleerd dat ik altijd ongeacht hoe of wat de persoon in de rolstoel als eerste aanspreek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 15:52
Het is geen label, het is een ziekte. Ik wil er niet vanaf, ik heb hem en de medicatie werkt prima.
Juist jouw reactie vind ik meer dan ergerlijk en achterlijk.
Want ookal héb ik een stoornis, dat maakt niet dat ik minder serieus genomen hoef te worden.
Wat een vreemde reactie, die begrijp ik niet :?:

Ik ben nog steeds boos over een opmerking van mijn zus dat ik geen kinderen mag krijgen.
En dat terwijl ik nooit een kinderwens gehad heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
21-03-2023 18:32
Ik snap niet goed waar Suikerspinx deze opmerking aan verdiend heeft. Wellicht zit het recht in jouw irritatie, maar als je m zonder jouw emoties erbij bekijkt is de reactie volgens mij alleen maar lief bedoeld. Dus om dat af te doen als achterlijk, is gewoon onnodig.
Misschien wil je wel uitleggen wat jou precies zo stoort aan deze reactie, zodat we jou beter begrijpen? Daar kunnen we dan van leren en wellicht niet onbedoeld in je irritatie gaan zitten?
Het lijkt me ook rete irritant als iemand je ziekte wegzet als 'label', al dan niet tijdelijk, en je vervolgens daarom een knuffel wil geven. Alsof je een of ander zielig knuffelkonijntje bent. Lief bedoeld, tjsa...
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
21-03-2023 19:40
Het lijkt me ook rete irritant als iemand je ziekte wegzet als 'label', al dan niet tijdelijk, en je vervolgens daarom een knuffel wil geven. Alsof je een of ander zielig knuffelkonijntje bent. Lief bedoeld, tjsa...
Dat een inlevende, goed bedoelde reactie verkeerd valt kan gebeuren maar meestal is dat ongewild én moeilijk vooraf in te schatten.

Iets ´achterlijk´ noemen daarentegen is niet echt ´ongewild kwetsend´ te noemen en prima vooraf in te schatten dat dat niet bepaald prettig aankomt.
aliva schreef:
21-03-2023 20:14
Dat een inlevende, goed bedoelde reactie verkeerd valt kan gebeuren maar meestal is dat ongewild én moeilijk vooraf in te schatten.

Iets ´achterlijk´ noemen daarentegen is niet echt ´ongewild kwetsend´ te noemen en prima vooraf in te schatten dat dat niet bepaald prettig aankomt.
Als je denigrerende woorden zoals label of sticker wil gebruiken voor een psychiatrische ziekte kan je verwachten dat daar op gereageerd wordt. Zoals ik al zei, tegen iemand met kanker heb hengst toch ook niet over diens labeltje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds boos op iemand die me bestolen heeft. Tot op de dag van vandaag ontkent ze nog en dat heeft ervoor gezorgd dat onze vriendschap is gestopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 20:17
Als je denigrerende woorden zoals label of sticker wil gebruiken voor een psychiatrische ziekte kan je verwachten dat daar op gereageerd wordt. Zoals ik al zei, tegen iemand met kanker heb hengst toch ook niet over diens labeltje?
Dan kan je dat toch gewoon uitleggen zonder zelf beledigend te worden?

Mijn haren gaan rechtstaan als kankerpatiënten ´vechters´ of ´winnaars´ worden genoemd. En er zijn zo nog wel wat uitspraken die me storen.
Ik hoef dan toch niet te beginnen schelden of snauwen; ik leg uit waarom het me stoort.

De term ´label´ als kankerpatiënt zou me trouwens niet storen. Ik heb niet het gevoel een label te dragen dus dat zou ik dan gewoon zeggen.
aliva schreef:
21-03-2023 20:24
Dan kan je dat toch gewoon uitleggen zonder zelf beledigend te worden?

Mijn haren gaan rechtstaan als kankerpatiënten ´vechters´ of ´winnaars´ worden genoemd. En er zijn zo nog wel wat uitspraken die me storen.
Ik hoef dan toch niet te beginnen schelden of snauwen; ik leg uit waarom het me stoort.

De term ´label´ als kankerpatiënt zou me trouwens niet storen. Ik heb niet het gevoel een label te dragen dus dat zou ik dan gewoon zeggen.
Waarom zou ik elke keer uit moeten leggen dat het onbeschoft is om een ziekte zo te benoemen? Negen van de tien keer zijn het mensen die niet in psychiatrie geloven, die vinden dat ADHD niet bestaat en iedereen tegenwoordig wat mankeert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 20:30
Waarom zou ik elke keer uit moeten leggen dat het onbeschoft is om een ziekte zo te benoemen? Negen van de tien keer zijn het mensen die niet in psychiatrie geloven, die vinden dat ADHD niet bestaat en iedereen tegenwoordig wat mankeert.
Ik heb ook een psychische aandoening en met het woordje "label" haal je ook het bloed onder mijn nagels vandaan. Meerdere therapieën gevolgd. Uiteindelijk geaccepteerd dat ik mijn hele leven medicatie moet gebruiken met alle bijwerkingen die daar bijhoren. Het is gewoon een ziekte waar ik enorm veel last van heb. Met het woord "label" bagetalliseer je het.
rezes schreef:
21-03-2023 20:53
Ik heb ook een psychische aandoening en met het woordje "label" haal je ook het bloed onder mijn nagels vandaan. Meerdere therapieën gevolgd. Uiteindelijk geaccepteerd dat ik mijn hele leven medicatie moet gebruiken met alle bijwerkingen die daar bijhoren. Het is gewoon een ziekte waar ik enorm veel last van heb. Met het woord "label" bagetalliseer je het.
Precies. Zo denigrerend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaren geleden liep ik op het station. Daar liep een ouder echtpaar die bijna omver werden gelopen door mensen die de trein moesten halen. Die man werd enorm boos en gaf mij een keiharde duw. Hij moest dit kennelijk op iemand afreageren. Ik was bijna in staat om een duw terug te geven. Zijn vrouw werd enorm boos op hem en was erg geschrokken van zijn agressie. Dat hield mij tegen om iets terug te doen. Maar word nog steeds boos als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 20:30
Waarom zou ik elke keer uit moeten leggen dat het onbeschoft is om een ziekte zo te benoemen? Negen van de tien keer zijn het mensen die niet in psychiatrie geloven, die vinden dat ADHD niet bestaat en iedereen tegenwoordig wat mankeert.
Tsja, pech dan maar voor die ene die niet in die categorie valt en oprecht onbewust een term gebruikt die blijkbaar onbeschoft is. Die deelt dan maar in de klappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ankalida schreef:
21-03-2023 16:51
:hug:

Herkenbaar. Mijn moeder kon mij ook heel goed uitleggen waarom ik gepest werd en dat ik het 'dus' zelf kon stoppen. Verder hemelde ze de juf en meester op die er vrolijk aan meededen.
:hug:
Wat verdrietig, Ankalida. Onbegrijpelijk zoiets.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 16:48
:hug:

Herkenbaar...dit blijft gewoon kut. Heb je er ooit nog met ze over gesproken?
:hug:
Ja, globaal wel. Maar weet je, het is zo lang geleden en ik heb het vast anders ervaren dan zij want zij hadden wel het beste met me voor. Dat weet ik en toch zorgt de therapie er nu voor dat ik een soort loyaliteitsconflict heb want ik vind het moeilijk om te zeggen dat het niet oké was (want ik deed of zei misschien ook weleens dingen die niet oké waren) en dat het me pijn deed want ze bedoelden het goed.
Tja ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
21-03-2023 20:30
Waarom zou ik elke keer uit moeten leggen dat het onbeschoft is om een ziekte zo te benoemen? Negen van de tien keer zijn het mensen die niet in psychiatrie geloven, die vinden dat ADHD niet bestaat en iedereen tegenwoordig wat mankeert.
Lang niet iedereen met psychische aandoening vindt het onbeschoft als mensen het een 'label' noemen. Ik heb zelf ADHD en ik noem dat ook gewoon een label, ik ken genoeg mensen die hun aandoeningen 'labeltjes' noemen. Dat jij het onbeschoft vindt, betekent niet dat het onbeschoft ís.

Als jij niet wil dat mensen jouw aandoening 'een label' noemen, kun je dat gewoon op een normale manier zeggen. De intentie van haar reactie was goed, ze heeft nooit de intentie gehad jou te kwetsen of irriteren of wat dan ook. Jouw reactie daarentegen was 100% bedoeld om haar te beledigen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven