Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2023

04-02-2023 21:39 146 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon nog geen topic vinden, dus ik dacht, ik maak er zelf eentje aan :)

Hier is de link naar die van 2022: entertainment/wat-heb-je-gelezen-in-202 ... ges/486175

En die van 2021: entertainment/wat-heb-je-in-2021-geleze ... /472550/23
Alle reacties Link kopieren Quote
Januari 2023:
Een dodelijk vuur - Matthew Costello
Perfecte Misdaad – Helen Fields
Die zomer – Sharon Bolton
Die nacht verdween ze – Lisa Jewell
Rennen of sterven – Maria Adolfson
Dagboek van mijn verdwijning – Camilla Grebe
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 05-02-2023 11:13
Reden: Het bleken er iets meer te zijn....
21.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke ik kon ook het andere topic niet terug vinden .mooi zo .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu wat boeken van Loes den ,Hollander aan het lezen. Ik lees het liefste van Nederlandse schrijvers omdat ik dan minder moeite heb met de personen uit elkaar te houden. Bij Engelse namen weet ik vaak niet wie wie is, gooi het gelijk door elkaar :facepalm:
Ik hou wel van thrillers. Dat hou ik mijn aandacht het beste bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Owh, ik heb wel zin om dit jaar mee te doen. Hopelijk lukt het om dit jaar weer net zo veel te lezen als vorig jaar:

2023
Januari
De school voor goede moeders - Jassmine Chen ***1/2
Koersen op geluk - Thomas Dekker **
Juf Braaksel de mysterieuze verdwijning - Carry Slee ****
The seven husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reed *****
februari
Empire of Pain: The secret History of the Sackler Dynasty - Patrick Radden Keefe *****

2022
The mistletoe motive - Chloe Liese ***
Weervolvenbos - Paul van Loon ****
Blondjes beleggen beter: Janneke Willems ***
De Filotetive - Stine Jensen ***
The Love Hypothesis - Ali Hazelwood ****
Fairplay: A game-changing solution for when you have to much to do - Eve Rodsky **1/2
Zilvertand - Paul van Loon ****
You deserve each other - Sarah Hogle ***
Het nijlpaard - Stephen Fry ***
Mary - Anne Eekhout ****
Turning Thirty - Mike Gayle ****
Miss Bensons''s Beetle - Rachel Joyce ***
Eindelijk 40 - Aaf Brandt Cortius ***
Het jaar dat ik 30 werd - Aaf Brant Cortius ***
Sex and Vanity - Kevin Kwan ***
Daar waar de riverkreeften zingen - Delia Owens **
Loterij - Patricia Wood ***1/2
James Worthy - James Worthy ***
Red, White & Royal Blue - Casey McQuiston ****
People we meet on vacation - Emily Henry ****
Aan chesil's beach - Ian McEwan ****
Rich People Problems - Kevin Kwan ****
China Rich Girlfriend - Kevin Kwan ****
Crazy Rich Asians - Kevin Kwan ****
Dolfje Weerwolfje- Volle Maan - Paul van Loon ****
Wat een leven - James Worthy & Pepijn Lanen **
My friend Anna: The true story of a fake heiress **1/2
Dolfje Weerwolfje - Paul van Loon ****
't Hooge Nest - Roxane van Iperen *****
The duke and I - Julia Quinn ***
The land of long lost friendship - the no 1 ladies detective agency - Alenxander McCallSmith ****
Alle reacties Link kopieren Quote
Jan 2023

Jerry Hendriks - Ontglipt
Kreeg allemaal 4-5 sterren reviews op bol (van vrienden en bekenden?), maar ik vond er weinig aan.
Slecht geschreven SF over een missie naar Mars en een AI die wat te veel eigen beslissingen gaat nemen. Eerlijk gezegd ben ik het al weer aardig vergeten hoe en wat, want slecht boek.

Stephen King - Under the dome
Stadje raakt afgesloten van de wereld door een grote koepel en zaken lopen er al snel ernstig uit de hand.
Fijn boek, maar zoals alle King's veel meer bladzijden dan nodig is.

Spare - Prince Harry
Ik was toch wel erg nieuwsgierig geworden, maar niet echt een goed geschreven of van veel zelf inzicht getuigend boek.
Schokkendst vond ik eigenlijk hoe na de dood van prinses Diana de paparazzi's nog steeds even fanatiek zijn.

Phobos deel 1 en 2 - Victor Dixen
(knip + plak van bol.com)
Zes jongens en zes meisjes bevinden zich in een ruimteschip op weg naar Mars. Overal aan boord hangen camera’s, elke stap die ze zetten wordt gefilmd. De reis is namelijk ook een datingshow, die wereldwijd wordt uitgezonden. Het is de bedoeling dat ze allemaal hun grote liefde vinden, zodat ze op Mars de eerste menselijke kolonie in de ruimte kunnen beginnen.
Ben nu in deel 3 bezig (er zijn 4 delen) en het wordt wat minder boeiend. Beetje te onwaarschijnlijke verhaallijnen allemaal die ook weinig uitgediept worden. Maar ga de serie wel uitlezen (het leest heel vlot, het is makkelijke YA) want wil wel weten hoe het afloopt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ritueel van Mo Hayder
Een paar boeken van Fred Vargas, en al zijn ze langdradig waardoor het even duurt voordat je er helemaal in zit, wil ik ze toch allemaal lezen
Nu bezig met De retraitte - Emma Haughton en daarna weer een boek van Fred Vargas
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu Laatste leugen van Mary Kubicka aan het lezen .en hiervoor heb ik het zesde deel van Robert Bryndza gelezen Fatale Waarheid .in de Erika Foster serie .dat is weer n pareltje .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig in "Game of Thrones " daar ben ik nog wel even zoet mee.

Ik lees sowieso veel heel dikke boeken.
De aantallen die ik soms hier zie die er per maand worden gelezen, wow, waar wordt de tijd vandaan gehaald?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
05-02-2023 05:27
Ik ben bezig in "Game of Thrones " daar ben ik nog wel even zoet mee.

Ik lees sowieso veel heel dikke boeken.
De aantallen die ik soms hier zie die er per maand worden gelezen, wow, waar wordt de tijd vandaan gehaald?
We lezen geen Game of Thrones. 1000 bladzijden of 200 maakt nogal verschil. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik wil ook weer meedoen. Ik hou er trouwens van boeken meerdere keren te lezen.

Vanmiddag plaats ik mijn lijstje tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Ik schrijf ook graag mee.

Ik ben het jaar begonnen met Sally Rooney- Gesprekken met vrienden. Prima boek, maar zou 'm niet nog eens lezen.

Ik heb me de rest van januari door mijn eerste boek van Stephen King geworsteld- Mr Mercedes. Er ligt er nog een op de plank te wachten, maar veel onnodige bladzijdes zoals Tonkje ook schreef. Ik waag me daar nu even niet meer aan.

Ik ben nu halverwege November van Thomas Olde Heuvelt. Begint weer creepy. Heeft iemand van jullie Hex gelezen van Thomas Olde Heuvelt?

Volgende op het lijstje is Schemerleven van Jaap Robben!
Ladylola2022 schreef:
05-02-2023 05:27
Ik ben bezig in "Game of Thrones " daar ben ik nog wel even zoet mee.

Ik lees sowieso veel heel dikke boeken.
De aantallen die ik soms hier zie die er per maand worden gelezen, wow, waar wordt de tijd vandaan gehaald?
Ik zit op een Facebookgroep waar iemand minnof meer aantoonbaar >500 boeken had gelezen in 2022. Dat zou mij 25 jaar kosten. Zeker nu ik ook luisterboeken ‘lees’ want dat gaat stukken trager.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaascracker schreef:
05-02-2023 13:39
Ik zit op een Facebookgroep waar iemand minnof meer aantoonbaar >500 boeken had gelezen in 2022. Dat zou mij 25 jaar kosten. Zeker nu ik ook luisterboeken ‘lees’ want dat gaat stukken trager.
o_o
Dat zijn bijna 10 boeken per week!! o_o Dan moet je én pensionado zijn, én een boekenwurm. Ik kon (pre-kind) in een strandvakantie ook wel aardig doorlezen hoor, maar een heel jaar lang? Poe hee.
Irish_Wasser_Woman schreef:
05-02-2023 13:46
o_o
Dat zijn bijna 10 boeken per week!! o_o Dan moet je én pensionado zijn, én een boekenwurm. Ik kon (pre-kind) in een strandvakantie ook wel aardig doorlezen hoor, maar een heel jaar lang? Poe hee.
Als kind haalde ik het incidenteel ook wel, zeker in vakanties. Maar daar zat ook een hoop rotzooi bij hoor. Kippenvel, de babysittersclub, dat soort spul. Nu red ik het echt niet meer
Alle reacties Link kopieren Quote
Karen Rose .Op Het Spel .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij alleen De herinnerde soldaat van Anjet Daanje. Dikke pil. Maar ik vond 'm (erg) mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
05-02-2023 13:46
o_o
Dat zijn bijna 10 boeken per week!! o_o Dan moet je én pensionado zijn, én een boekenwurm. Ik kon (pre-kind) in een strandvakantie ook wel aardig doorlezen hoor, maar een heel jaar lang? Poe hee.
Misschien was het doel om een record te halen? Als je alleen zo dun mogelijke boeken neemt moet het best kunnen. Niet perse het leukst, maar je leest er wel zo een paar op een avond ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu bijna klaar met De vervloekte - Fred Vargas
Hierna weer even 2 boeken van een andere schrijver.

Tien boeken per week red ik nooit. De meeste boeken die ik lees zijn tussen de 300 - 400 pagina's. Sommige weken heb ik meer tijd om te lezen, andere weken niet. Afgelopen dagen ben ik in de avonden in een boek gedoken, soms lees ik maar een paar bladzijden per dag.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dit jaar in elk geval 26 boeken te lezen, en het is maar goed dat ik voor lig op schema, want ik heb elk jaar wel een keer een leesdip ;) Vorig jaar heb ik best wat dunne boeken gelezen, en niet zo veel "moeilijke" boeken, dat beviel ergens wel, dus ik ga wat meer booktok boeken lezen gewoon om weer meer te wennen aan het tijd maken voor lezen en het minder op mijn telefoon kijken.

Ik vond Empire of pain echt een fantastisch boek, maar het is wel heftig en het vraagt wel om je aandacht er bij te houden. Met 2 keer 3,5 uur alleen in de trein had ik een heel goede basis gelegd, maar als ik elke keer maar een half uurtje had (zoals meestal), dan had ik er nooit genoeg meters in gemaakt om echt in het boek te komen. Daar ben ik nu dus ook bewuster mee qua keuzes.

februari
Empire of Pain: The secret History of the Sackler Dynasty - Patrick Radden Keefe *****
The spanish love deception - Elena Armas ***1/2 (een aanrader, maar geen hoogstaande aanrader ;))
Alle reacties Link kopieren Quote
10 boeken per week! Ook al zou ik de tijd hebben/maken, dan nog red ik dat niet, omdat het me dan gewoon teveel informatie en verhaal wordt om op te nemen. Ik merk nu al weleens dat ik stop met lezen omdat het me teveel wordt. Dan neem ik het niet meer op en dan heeft het weinig zin om verder te lezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
De enige keer dat ik dat aantal (bijna) haalde, was toen ik Simone van der Vlugt had ontdekt, en iedere avond/nacht een boek van haar in één ruk uitlas :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees trouwens alles op m'n Kobo, met een abo van Bol, maar ik vind het wel zo allesjeuses irritant dat noch de Kobo, nóch Bol bijhoudt wat ik wannéér heb gelezen. Terwijl het zo extreem makkelijk zou moeten zijn, want je e-reader kan gewoon synchroniseren en zo. Hij laat wel, na afloop, zien hoeveel minuten je hebt gelezen (maar daar heb je niet zo veel aan, want als ik 15 min niet blader, gaat ie uit, maar zo telt ie wel lang door iedere keer, maar boeiend) maar dat 'ie er geen datum aan koppelt, bleh.
Bol laat op zich wel je laatst aangeschafte boeken zien, maar ik heb er laatst een complete serie opgezet, en nu kan ik m'n laatst gelezen boeken niet meer zien :roll: Maar die laat al helemáál geen datum zien....

En ja, ik zou het gewoon na het uitlezen per boek gelijk moeten noteren, maar negen van de tien keer is dat midden in de nacht, en dan ga ik niet eerst rustig m'n telefoon pakken om een notitie te maken....

Dat moet toch automatisch kunnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees meer op mijn ipad dan op mijn ereader .het formaat bevalt mij beter. De erader gaat nog wel mee in de tas als ik wegga en weet dat ik ergens moet wachten .dan heb ik de tijd en het neemt geen plaats in .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
11-02-2023 22:01
Ik lees meer op mijn ipad dan op mijn ereader .het formaat bevalt mij beter. De erader gaat nog wel mee in de tas als ik wegga en weet dat ik ergens moet wachten .dan heb ik de tijd en het neemt geen plaats in .
Ik heb een Forma en man heeft een Eclipse, prima formaatjes :-D Ipad is mij te zwaar om te lezen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven