Entertainment alle pijlers

Wat heb je in 2021 gelezen??

01-01-2021 10:39 558 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy New Year en Happy New Topic!!!!

Mijn doelstelling is weer 24 boeken lezen dit jaar (2 per maand). In 2020, ondanks het weinige lezen in het begin, toch mijn doelstelling ruimschoots gehaald. Ik heb 28 boeken gelezen 😁

Veel leesplezier allemaal!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Happy new (lees) jaar!

Ik zet weer in op 26 boeken, één per twee weken. Vorig jaar was dat ook het doel en heb ik het met 33 prima gehaald. Dat we maar weer een mooie selectie mogen lezen met z'n allen!
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee, ik lees vrij langzaam dus ik hoop 1 a 2 boeken per maand,

ik ben nu aan het lezen: de familie Meijer
O, leuk, ik doe ook mee :-D Geen specifiek doel in gedachte, maar 24 klinkt haalbaar. Lees momenteel ‘De moordclub (op donderdag). :sherlock:
Ik ben gisteravond begonnen in "In the heart of the sea". Over het schipbreukverhaal dat de schrijver van Moby Dick heeft geïnspireerd.

Ik denk dat ik het vandaag al uitlees. Bloedstollend, ondanks dat ik de afloop ken. Dat het waargebeurd is maakt het des te indringender.

Gemiddeld lees ik 1 boek per 2 weken. Liefst non-fictie en geschiedenis. Af en toe een thriller of mooie roman.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer voor 24, al weet ik niet of het heel reëel is met een baby in huis :lol:
Geen idee hoeveel ik gelezen heb in 2020 (in ieder geval stuk of 10 Karen Slaughters omdat iemand mij het nieuwste deel leende en toen ging ik speuren naar de voorlopers :bonk: ) 24-30 lijkt me een mooi streven voor 2021

Ik ben bezig in Farao van Wilbur Smith. De kringloop die Karin Slaughers had, had ook deze dwarsligger. Niet echt een pageturner, maar ik kom mijn tijd wel door.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

schrijf ook dit jaar weer lekker mee. Mijn doel voor dit jaar weer op 60 boeken gezet. afgelopen jaar niet helemaal gehaald, maar wie weet gaat het dit jaar wel lukken.

Veel leesplezier in ieder geval allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel vorig jaar was 80 boeken, dit jaar heb ik hem op 100 gezet want in 2020 ook 100 gehaald.

Ben begonnen in De Ikabog van JK Rowling.

Verder staat op mijn lijstje:

De moordclub (op donderdag)
De ontdekking van Urk
De dame van het Voorhout
Kerst op het eiland Skye
Voorbij, Voorbij
De Understudy
Het Bureau 1 (en als het bevalt ook de andere zes delen).
Waar de wereld in de oceaan valt
Heb jij je huiswerk al af
Mijn naam is Selma
Vallen en Vliegen
Het meisje uit het verscholen dorp
Daar waar de rivierkreeften zingen
De nachtstemmer

Nog te verschijnen boeken
Het evacomplex
Dubbelspel
Als je me ziet
De kustmoorden
Later (King)
De kustmoorden
De stad van de verloren tijd (magische apotheek)
Deel 3 Nevermoor
Wie ik gisteren was
Ready player two
Zoek de zon op
De verborgen apotheek
De Nar, de aap en ik
De sterren boven Bagdad
Mijn leven als mens
De kat en de stad
Stad der nevelen
Een film met Sophia
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedemiddag, gelukkig nieuwjaar!!!!! B-) :cheers:
Ik schrijf ook graag mee, dat motiveert me om weer meer te lezen, heb nog een paar boeken liggen die ik wil lezen

Ik lees namelijk ook graag, maar schiet er de laatste tijd wel een beetje bij in ivm afleiding.
(Tablet, Netflix ed ;-D)
Ik ben nu bezig met 'Kom hier dat ik u kus' van Griet op de Beek, leest wel lekker, 1e deel heb ik uit.
Deel 2 ook uitgelezen net.
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 15:34
11.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik ben het topic vorig jaar in de loop van het jaar uit het oog verloren maar ik sluit graag weer aan dit jaar. Mijn doel voor dit jaar is weer 52 boeken. Vorig jaar net gehaald met wat creatief leeswerk aan het eind van het jaar, dit jaar is het doel beter op schema te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 130 boeken gingen er door mijn handen. Ik lees erg snel, maar alleen Engels. Ik hou niet van vertalingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1e boek van dit jaar gaat Ik ben Emma worden van Kristien Hemmerechts worden.
Soort moderne versie van Jane Austens Emma.

Doelen stel ik mezelf nooit. Ik denk dat ik dan het gevoel zou krijgen te moeten lezen ipv lezen omdat ik het leuk vind.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst nog de beste wensen! En veel leesplezier.

Ik schrijf dit jaar graag mee. Vorig jaar was dit topic een bron van inspiratie. Veel mooie boeken door gevonden.

laatste boek 2020 was de "Onzichtbaren" van "Roy Jacobsen". Heel bijzonder.

Vanmorgen begonnen met "De dag dat ik mijn naam veranderde" van "Bibi Dumon Tak."
tonkje schreef:
01-01-2021 12:59
Mijn 1e boek van dit jaar gaat Ik ben Emma worden van Kristien Hemmerechts worden.
Soort moderne versie van Jane Austens Emma.

Doelen stel ik mezelf nooit. Ik denk dat ik dan het gevoel zou krijgen te moeten lezen ipv lezen omdat ik het leuk vind.
Ik ga dat ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!!

Ik doe ook weer mee. Mijn doel is 55 boeken. Had ik in 2020 ook, maar toen niet gehaald, werden er uiteindelijk 51. Ook prima, nog een poging dan maar.
Mijn doel dit jaar: 100 boeken. Vorig jaar had ik er 118, maar dat was echt een uitschieter.
Alle reacties Link kopieren
O leuk idee!
Ik ben naar aanleiding van de serie I.M. begonnen aan De Wetten van Connie Palmen.

Voor sinterklaas heb ik de eerste van de zeven zusters gekregen. Daar ben ik wel even zoet mee. Eind april komt t laatste deel uit dus wie weet heb ik aansluiting.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Geen doel wat betreft aantal boeken.

Net uit: horen, zien, zwijgen van J.D. Barker.
Nog 2 delen te gaan.
tonkje schreef:
01-01-2021 12:59
Doelen stel ik mezelf nooit. Ik denk dat ik dan het gevoel zou krijgen te moeten lezen ipv lezen omdat ik het leuk vind.
Heb weetiknietmeerwanneer een doel gehad van 40 boeken of misschien zelfs 52 boeken en dat gaat inderdaad het leesplezier verpesten. Niet per se iets mis met dunnere simpele boekjes maar wel beetje jammer als je die pakt om een leesdoel te halen.

Farao inmiddels uit, dus mijn teller staat op 1. :mrgreen:
Watervrouw333 schreef:
02-01-2021 10:21
Heb weetiknietmeerwanneer een doel gehad van 40 boeken of misschien zelfs 52 boeken en dat gaat inderdaad het leesplezier verpesten. Niet per se iets mis met dunnere simpele boekjes maar wel beetje jammer als je die pakt om een leesdoel te halen.

Farao inmiddels uit, dus mijn teller staat op 1. :mrgreen:
Mijn teller staat op bijna 1 :proud: ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook graag mee, ik vind het erg leuk om een beetje inspiratie op te doen!

Ik stel nooit een doel maar 2020 heb ik een paar dagen geleden afgesloten met 58 boeken dus ik lees best veel. Ik lees ook vaak meerdere boeken tegelijk in verschillende genres, ik hou van de afwisseling. Ik merk ook dat ik daardoor meer lees dan wanneer ik één boek tegelijk lees.

Lezen jullie digitaal of papier? Ik lees op papier, van de bieb!
Alle reacties Link kopieren
PapierVampier schreef:
01-01-2021 11:52
Lees momenteel ‘De moordclub (op donderdag). :sherlock:
Die heb ik een paar weken geleden gelezen! Ik vond het echt een feelgood book, deed me een beetje aan Hendrik Groen denken :)
Alle reacties Link kopieren
PapierVampier schreef:
01-01-2021 11:52
O, leuk, ik doe ook mee :-D Geen specifiek doel in gedachte, maar 24 klinkt haalbaar. Lees momenteel ‘De moordclub (op donderdag). :sherlock:
Heel benieuwd naar dit boek, hoor graag je ervaring.

Tijden niet echt veel meer gelezen, maar voor dit jaar voorgenomen weer meer te lezen. Eindelijk eens war and peace uit gaan lezen, we zijn over de helft. Verder nog even kijken wat ik zoal nog wil lezen.
Alle reacties Link kopieren
Januari
1. J.K. Rowling, De Ickabog


De kop is eraf!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven