Entertainment alle pijlers

Welke mag ik écht niet missen? Series!

26-03-2024 12:12 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Topic tig over series waarschijnlijk maar volgens mij zijn ze allemaal wat gezakt.


Geweldig:
kostuumdrama's
crimi's, politie enz
licht bizar (bates motel)
drama
feel good

stommig:
fantasy
politiek
advocaten

Mijn absoluut favorieten tot nu toe zijn:
The tudors, game of thrones, Bates motel, Gilmore girls, Girls.
Gooische vrouwen, Dci Banks, Mclouds daugters enz enz enz.

Welke mag ik écht niet missen??
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 26-03-2024 17:12
8.71% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Fati85 schreef:
26-03-2024 14:49
One day, in één adem uitgekeken.

Jaa.. ik ook :heart:

wat een chemie tussen de hoofdrolspelers!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf me verbazen dat "breaking bad" zo geroemd wordt. Daar vind ik nou weer helemaal niks aan!

Maar zoveel mensen zoveel wensen natuurlijk!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
26-03-2024 15:09
- Fleabag
- The Bear
- Motherland
- This Is Going To Hurt
- Derry Girls
- It's A Sin
- Master Of None

En misschien vind je The Crown wat (wat serieuzer) of Bridgerton?

Ik ben trouwens ook erg Gilmore Girls fan en hou ook van zoetige (maar ietwat slechte) series als Virgin River, Jane the Virgin, Marvelous Mrs. Maisel.
It’s a sin is zo ontzettend mooi en verdrietig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn favo is Sanditon en dan vooral het 1e seizoen. Te zien op NPO Plus.
Alle reacties Link kopieren Quote
En natuurlijk:

Agatha Christie's Poirot. Volledig te zien op YouTube

Columbo. Ook heerlijk om bij in slaap te vallen. Te zien op Amazon Prime.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
26-03-2024 15:29
Ja, echt doen. Ik had BB al vaker gezien en kwam ooit niét door de eerste aflevering van BCS heen, dus ik had 'm ook afgeschreven. Toen nog eens geprobeerd en echt zwaar onder de indruk. BCS is wat menselijker vind ik, en daarmee tragischer maar ook mooier.
Better call Saul is echt meesterlijk! Echt 1 van de beste series ooit. Geweldig goed acteerwerk en gewoon heel sterk verhaal. Ik vond breaking bad al goed, maar better call saul overtreft het nog :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Unforgotten op NPO. Mooie en goede Britse detective.
Alle reacties Link kopieren Quote
*poef*
gib wijzigde dit bericht op 26-03-2024 18:20
78.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
MissUnderstood schreef:
26-03-2024 15:32
Eens: ik vond BCS beter nog dan BB, en ik was echt een groot fan van BB. BSC is gelaagder, vind ik, met mooier uitgewerkte personages. Kim inderdaad, maar ZEKER ook Saul zelf. Tragisch, ontroerend maar ook vaak grappig en sowieso spannend.
Ik vind BCS ook veel beter dan BB, tot en met de laatste aflevering goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
26-03-2024 15:48
Ik blijf me verbazen dat "breaking bad" zo geroemd wordt. Daar vind ik nou weer helemaal niks aan!

Maar zoveel mensen zoveel wensen natuurlijk!
Ik heb nul interesse in drugs en drugsverhalen, dus die serie trekt me ook totaal niet. Alsjeblieft niks met drugs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dark!!! Duitse serie, supergoed en vooral heel mooi afgerond. Tijdreisthema maar wel 'realistisch' voor zover dat kan natuurlijk.

The three body problem

Shameless (al eerder genoemd maar écht, kijkt heerlijk weg)
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
26-03-2024 15:09
- Fleabag
- The Bear
- Motherland
- This Is Going To Hurt
- Derry Girls
- It's A Sin
- Master Of None

En misschien vind je The Crown wat (wat serieuzer) of Bridgerton?

Ik ben trouwens ook erg Gilmore Girls fan en hou ook van zoetige (maar ietwat slechte) series als Virgin River, Jane the Virgin, Marvelous Mrs. Maisel.
Ja heerlijk.
Ik heb laatst op BBC First All creatures great and small gekeken. Een remake van de serie uit de jaren 70.

Ook een aanrader is Ghosts (de britse, niet de Amerikaanse). Is heerlijke comedy. Zoek ook vooral de comic relief sketch met Kylie Minogue op youtube.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marit80 schreef:
26-03-2024 17:04
Dark!!! Duitse serie, supergoed en vooral heel mooi afgerond. Tijdreisthema maar wel 'realistisch' voor zover dat kan natuurlijk.

The three body problem

Shameless (al eerder genoemd maar écht, kijkt heerlijk weg)
Ja! Dark is geweldig.
In hetzelfde straatje: Bodies.
(Ja verwarrend omdat the three body problem ook genoemd wordt :hihi: )
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn favos:

The bridge
Better call Saul
Fargo
The Sinner
New Amsterdam
Six Feet Under

Over Water vond ik goed (Netflix crime, thema drugshandel in de haven van Antwerpen).

Formula 1 Drive to Survive is ook een soort kostuumdrama maar dat bedoel je ws niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorjonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
The Bridge/Bron, alleen de Deens-Zweedse versie.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Joodse Raad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marit80 schreef:
26-03-2024 17:04
Dark!!! Duitse serie, supergoed en vooral heel mooi afgerond. Tijdreisthema maar wel 'realistisch' voor zover dat kan natuurlijk.

The three body problem

Shameless (al eerder genoemd maar écht, kijkt heerlijk weg)
Dark begon heel sterk, maar ik vond het op een gegeven moment te ver gaan en niet meer te volgen. Heb het laatste seizoen niet eens meer gekeken, man wel. Blijft jammer, dat doorslaan zie je bij wel meer series. Under the dome is er ook zo 1. Niet meer te volgen op een gegeven moment, dan laat maar. Zonde van de tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mr Inbetween (Disney +)

Verreweg de beste serie die ik sinds lang, lange tijd heb gezien.

De hoofdrolspeler is ook de schrijver. Hij heeft, naast deze rol, geen ander acteerwerk op zijn naam staan. (Hij had het idee van deze serie/film al heel lang, in 2005 heeft hij er een film over gemaakt en dan recentelijk deze serie).

FANTASTISCH. In een weekend uitgekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit me bij de Better Call Saul fans aan. Een van de beste series ooit. Naast de drugs en misdaad ook heel gelaagd, sterke ontwikkeling van de karakters en een mooi en tragisch liefdesverhaal.

Verder kan ik de Australische serie Wanted aanraden. En Stateless, ook Australisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
26-03-2024 17:05
Ja heerlijk.
Ik heb laatst op BBC First All creatures great and small gekeken. Een remake van de serie uit de jaren 70.

Ook een aanrader is Ghosts (de britse, niet de Amerikaanse). Is heerlijke comedy. Zoek ook vooral de comic relief sketch met Kylie Minogue op youtube.
Oh ja, Ghosts BBC is ook zeer vermakelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben alle Bron/The Bridge kijkers het recent nog gezien? Want ik vond het toen het net uit was geweldig, maar ik kijk 'm nu weer en vind het soms totaal niet te volgen met alle verschillende lijnen en alle personages. Daarnaast vind ik het ook best vaak nogal ongeloofwaardig. Ik keek er jaren geleden kennelijk anders naar. Maar Saga blijft leuk, dat wel. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
26-03-2024 18:25
Hebben alle Bron/The Bridge kijkers het recent nog gezien? Want ik vond het toen het net uit was geweldig, maar ik kijk 'm nu weer en vind het soms totaal niet te volgen met alle verschillende lijnen en alle personages. Daarnaast vind ik het ook best vaak nogal ongeloofwaardig. Ik keek er jaren geleden kennelijk anders naar. Maar Saga blijft leuk, dat wel. :-)
Ja, nog net zo goed als de eerste keer :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog niet genoemd volgens mij: Holland Hoop'.
Verder heel erg mooi: The Handmade T.les, Big Little Lies, Downton Abbey en Oogappels.

Ik vind Sweet Tooth ook erg mooi.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven