Entertainment alle pijlers

Wie was er als kind te gast bij een kinderprogramma?

05-12-2021 00:43 65 berichten
Ik kwam net tijdens wat rond surfen online oude liedjes tegen van Telekids. Toen zag ik ook weer die tribunes met kinderen en bedacht ik me dat ik daar vroeger zo graag een keer bij wilde zijn met school. Net zoals de Droomshow of de Mini Playbackshow etc.

Ik vroeg me af of hier vrouwen (of mannen) zijn die vroeger als kind te gast zijn geweest bij een kinder programma? Hoe was dat? Moest je dan echt heel vroeg op (voor telekids op de zaterdagochtend)? Hoe ging dat eigenlijk zowiezo in zijn werk?
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij zijn met onze klas een keer bij een quiz geweest. Twee leerlingen uit het jaar onder mij deden mee, maar omdat hun klas maar uit 15 leerlingen bestond, mochten wij mee ter opvulling in het publiek.

Ik kan me er eigenlijk weinig van herinneren, buiten dat ik de gang van zaken heel "oneerlijk" vond. Het enige wat ik nog weet is dat er een vraag gesteld werd, zij het juiste antwoord gaven, de regie de opname stopte vanwege het een of ander en toen de opname weer verder ging drukte het andere team heel snel op de knop om vervolgens "ons" antwoord te herhalen.

Dat dat zomaar kon heeft mijn tere kinderzieltje destijds behoorlijk gekwetst.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Helaas zelf deze ervaring niet. Als kind wilde ik altijd graag naar Ome Willem. Geen idee ook hoe mensen wisten dat er kinderen naar zo’n opname konden…
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Niet naar een opname maar ik ben wel bij ome Willem geweest in het theater, ik kreeg nog zo'n petje toen.
En Bassie en Adriaan dat weet ik ook nog.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Vroeger was Willem Wever (Jochem van Gelder) wel een keer op school gekomen. Zaten we daar in de les en liep hij met een cameraploeg voorbij (er zaten ramen naar de gang in ieder lokaal) dus sommige klasgenootjes werden hyper. Moest ie in het lokaal naast ons zijn. De juf heeft het maar opgegeven om fatsoenlijk les te geven want sommigen wilden gaan kijken wat er gebeurde en er kwam zoveel herrie uit het andere lokaal. :rofl:
Ik heb vroeger met onze klas op de basisschool meegedaan in een opname van de KidsTop40/20? Weet niet meer wat het was. Monique Smit presenteerde het en er was een toen destijds bekende meiden groep te gast, wat ik storend vond was dat het heel erg geregiseerd was. Er werd echt gefilterd wie er vooraan en achteraan moest staan. Door de regie werden er bordjes omhoog gedaan met 'JUICHEN'. Ook was de meidengroep aan het playbacken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met school naar Popformule pop geweest gepresenteerd door Martijn Krabbe.
Zal 1985 ongeveer geweest zijn.
Ohja was in de Escape in Amsterdam.
Het was een Topop achtig programma alleen nep. Want Martijn kondigde de artiesten aan wij moesten geregisseerd dansen en klappen maar er kwam niks op het podium.
En wat mij opviel hoe klein Martijn is en de 100 lagen plamuur en getekende wenkbrauwen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik ben in 1994 met de klas naar de opnames van Geef Nooit Op geweest omdat een klasgenoot van mij was uitgenodigd met haar vraag. Ze wilde graag meerijden met de Parade in Disneyland.
Ik weet niet meer hoe vroeg het was maar er zijn wel details blijven hangen: enorm lang wachten voordat alle kinderen hun pak aan hadden. Mijn vriendin kreeg een "Amerika-pak" aan. "Wij willen nu twee Amerika-Pakken, laat het doek maar zakken" of zo. Daarna verdwenen ze en kwamen ze na een hele tijd pas terug in hun pak. Daarna volgde dan een kort interview en pas daarna sprongen ze in de bak. In die bak lagen allemaal grote rode kussens. Er was een jongetje dat enorm mooi a-capella kon zingen, "in the jungle" alleen vonden we dat saai.

Verder werden er allemaal borden opgehouden met wat we moesten doen "applaus" of "met de voeten trappelen" , "juichen" " mgeef nooit op zingen"stond erop. Dat applausbord kwam echt enorm vaak langs. Ik denk dat we zeker de hele dag binnen zijn geweest. We mochten absoluut niet zwaaien als de camera langs kwam. En toen ze in de bak waren gesprongen, kwamen ze er weer uit en begon het filmpje van de parade op een groot scherm. Dat in de bak springen moest ook.nog 3x over trouwens bij zowat elk kind.
Alle reacties Link kopieren
Film van Ome Willem maar wel ergens in het midden op de tribune dus nooit dichtbij geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben met de klas van de basisschool bij Telekids geweest. Heel eerlijk, ik vond er geen bal aan.
Alle reacties Link kopieren
Mius schreef:
05-12-2021 01:37
Ik heb vroeger met onze klas op de basisschool meegedaan in een opname van de KidsTop40/20? Weet niet meer wat het was. Monique Smit presenteerde het en er was een toen destijds bekende meiden groep te gast, wat ik storend vond was dat het heel erg geregiseerd was. Er werd echt gefilterd wie er vooraan en achteraan moest staan. Door de regie werden er bordjes omhoog gedaan met 'JUICHEN'. Ook was de meidengroep aan het playbacken.
Ik voel me heel oud nu. Monique Smit presenteerde het van 2008 tot 2015. En dat noem je vroeger :heart: vind ik wel schattig! Maar ik voel me er ook heel oud door, omdat mijn vroeger jaren 80/90 was ;) 2008 noem ik nog geen vroeger, dat is “een aantal jaren terug” haha!

Hier nooit bij een opname geweest. Geen idee ook hoe je je moest aanmelden eigenlijk. Denk per post ofzo :mrgreen: dat gaat tegenwoordig toch wel een stuk makkelijker via internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer gezongen met kinderen voor kinderen bij een kinderprogramma..
Alle reacties Link kopieren
Ik was ietsje ouder… maar ik mocht een keer mee presenteren bij TMF met Jeroen Post :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op de lagere school zat, werden er bij ons op school opnames gemaakt, voor een Teleac programma of iets dergelijks. Ik zat op een experimentele basisschool en de basisschool ging zijn intrede doen.

Enige wat ik me herinner, is dat de leraren hun favoriete kinderen steeds naar voren schoven.

Mijn oudste zoon heeft meegedaan in het eerste seizoen van puberruil Zapp, dit werd volledig in scène gezet. Weinig spontaans aan, verschil tussen de 2 gezinnen moest breed uit gemeten worden.

Mijn middelste is bij de BZT show geweest, hij mocht amandelstaven bakken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit een keer telefonisch live in de TMF Dag Top 5 geweest met Jeroen Post. Je vulde online je top 5 in, en ‘s middags werd ik gebeld door de redactie dat ik rond het tijdstip van uitzending bij de telefoon moest zitten. Bleek ik nummer 2 te zijn, en mocht ik heel nerveus Bon Jovi aankondigen. Ik heb er een cd pakket en een t-shirt aan over gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde op een paar minuten fietsen van het Mediapark af, en ben als kind een aantal keer bij opnames geweest. Ik vond het best geinig, wel traag. Wat ik leuker vond waren de proefopnamen, waarbij we aan mochten geven wat wel en niet leuk was aan een nieuw programma.

Volgens mij stond er bij ons in de krant vaak een oproep voor publiek bij opnames. En qua reistijd was dat natuurlijk goed te doen.

Tegenwoordig ga ik nog steeds graag naar opnames. Ben met mijn man bij oa de Kwis, Even tot Hier, Zondag met Lubach, Formule 1 Café, Formule 1 de Race (zonder man) en Dit was het nieuws geweest. En een paar proefopnames van programma’s die ik vervolgens nooit meer op tv heb gezien.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kleuter van 4 jaar met Pino op een klimrek gespeeld voor opnames van Sesamstraat. Ik heb echt idee meer hoe dat er verder precies aan toe ging.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
05-12-2021 05:48
Ja ik! Ik ben in 1994 met de klas naar de opnames van Geef Nooit Op geweest omdat een klasgenoot van mij was uitgenodigd met haar vraag. Ze wilde graag meerijden met de Parade in Disneyland.
Ik weet niet meer hoe vroeg het was maar er zijn wel details blijven hangen: enorm lang wachten voordat alle kinderen hun pak aan hadden. Mijn vriendin kreeg een "Amerika-pak" aan. "Wij willen nu twee Amerika-Pakken, laat het doek maar zakken" of zo. Daarna verdwenen ze en kwamen ze na een hele tijd pas terug in hun pak. Daarna volgde dan een kort interview en pas daarna sprongen ze in de bak. In die bak lagen allemaal grote rode kussens. Er was een jongetje dat enorm mooi a-capella kon zingen, "in the jungle" alleen vonden we dat saai.

Verder werden er allemaal borden opgehouden met wat we moesten doen "applaus" of "met de voeten trappelen" , "juichen" " mgeef nooit op zingen"stond erop. Dat applausbord kwam echt enorm vaak langs. Ik denk dat we zeker de hele dag binnen zijn geweest. We mochten absoluut niet zwaaien als de camera langs kwam. En toen ze in de bak waren gesprongen, kwamen ze er weer uit en begon het filmpje van de parade op een groot scherm. Dat in de bak springen moest ook.nog 3x over trouwens bij zowat elk kind.
Mijn ouder namen dit vroeger op. Ik heb deze aflevering grijs gedraaid. Zij kreeg een enorme donut te eten! Haha
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht een keer met het schoolkoor voor de radio zingen :-) Dat was echt heel leuk, enorme grote gebouwen en die studio was ook heel indrukwekkend.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar keer bij opnames geweest als publiek maar daar vond ik echt niet zoveel aan.
Alle reacties Link kopieren
Niet als kind maar al puber. Ik was met een vriendin naar de megafestatie in Utrecht. Toen kwam Tatum voorbij met een camera ploeg. Toen werd die vriendin uitgekozen voor een meet & Greet (leuk koppie had zij, ik niet) en gingen we back stages met camera overal langs.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Popformule. We begonnen met het slot en dat moest tig keer over wegens niet hard genoeg juichen. De kleinste meiden werden rondom Martijn Krabbé gegroepeerd zodat dat nog iets leek 😁
Alle reacties Link kopieren
1995 met de hele klas naar de droomshow geweest.
Wat een tegenvaller!
Er waren 2 jongens uit de klas die meededen en op een oneerlijke manier verloren doordat de presentatrice tijdens de 'wedstrijdjes' weer foute dingen zei of deed. Dan werd alles weer stilgelegd en moest het opnieuw.
Ik weet niet meer hoe vroeg we weg gingen maar de busreis vanuit Delfzijl was lang.
Ook mochten we op de tribune niks eten of drinken en moesten we juichen en applaudisseren als er bordjes voor onze neus opgehouden werden.
Zelf stop/stil zat daar bij.
Oh wat was ik blij toen we weer weg mochten na zo'n lange saaie dag.
Alle reacties Link kopieren
Als kind zijnde nooit op TV geweest. Heb wel een brief geschreven naar Samson en Gert en een klasgenoot deed mee aan de Miniplaybackshow.

Toen ik een jaar of 8 was werd mijn vader werkloos en ik dacht dat we daardoor geen geld meer hadden. Ik heb toen een zielige brief naar Kas van Iersel gestuurd of mijn vader alsjeblieft met Denktank mee mocht doen :rofl:
Gênant. Gek, maar nooit meer iets van gehoord :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is als kind bij Praatjesmakers geweest maar zegt dat zijn stukje nooit is uitgezonden, of hij wil het niet laten zien, dat kan ook :biggrin:
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven