Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
quote:tvandattum schreef op 21 februari 2016 @ 12:39:

[...]





En dagenlang. Dat vond ik ook opmerkelijk. Kan me er ook niks bij voorstellen.Je houdt sowieso je mond niet als je er niets mee te maken hebt. En er was sprake van dat moeder daardoor wellicht de uitvaart van haar kind moest missen. Welke moeder die er niets mee te maken heeft heeft dat er nou voor over?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 19 februari 2016 @ 21:08:

[...]



Wat betreft je laatst vraag: nee, dat schijnt niet voor te komen is uit onderzoek gebleken, las ik in een artikel. Volgens mij in een van Superwijf





Statistisch scheen dat zo goed als onmogelijk te zijn.

Slaapwandelen zou een.optie kunnen zijn, maar dan nog lijkt moeder me nalatig, want wie doet dan niet de deur op slot? Alleen is dat dan weer niet strafbaar. Lijkt me heel frustrerend en woedend makend, zo'n onbevredigend verloop met als uitkomst: we weten het niet.



Vader ging toch ook proberen om het politieonderzoek te laten heropenen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 21 februari 2016 @ 12:39:

[...]





En dagenlang. Dat vond ik ook opmerkelijk. Kan me er ook niks bij voorstellen.Zwijgen op het advies van haar advocaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 21 februari 2016 @ 12:50:

[...]





Je houdt sowieso je mond niet als je er niets mee te maken hebt. En er was sprake van dat moeder daardoor wellicht de uitvaart van haar kind moest missen. Welke moeder die er niets mee te maken heeft heeft dat er nou voor over?Drugs en drankverslaafden maakt het allemaal niks uit.
Ik vraag me af of die dronken lor haar dochter wel over de reling kon krijgen, zo'n groot kind dat bovendien woest was op haar moeder, ze had dat briefje ik haat je mama toch geschreven?

Misschien was dochter het leven gewoon helemaal zat en heeft ze zelf de keuze gemaakt om te springen.

Ik vind het nog niet zo aannemelijk hoor dat moeder het deed...
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 19 februari 2016 @ 19:45:

[...]



Zeker, maar de precieze reden waarom snap ik niet, behalve inderdaad gedoe doordat er een link gelegd zou worden met het nieuw ingevoerde beleid en daardoor op hoger niveau ook koppen gingen rollen. De reden dat politiemensen niet kunnen geloven dat dit echt gebeurt, komt mij er ongeloofwaardig en bijna ridicuul over.





Dat laatste zou ik echt niet durven zeggen. Misschien hangt dat met de woonplaats af? In hoeverre ze ervaring hebben met ernstige misdrijven?

Vaak wordt er onbewust toch uitgegaan dat ouders zulke dingen hun kind niet aandoen. Maar ik weet het niet, ik zou daar geen uitspraken over durven doen. Neem aan dat de optie is meegenomen in het onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 21 februari 2016 @ 13:16:

[...]



Zwijgen op het advies van haar advocaat.





Dat snap ik.

Maar ik vind dat best knap voor iemand die blijkbaar alcoholverslaafd is. Daar heb je echt wel wat mentale kracht voor nodig.
Alinea kan idd zelfmoord zijn ( politie heeft geen hand en voetafdrukken gecheckt op de reling)

Of moeder heeft dochter terwijl ze sliep naar beneden gegooid omdat een normaal kind zou gaan gillen of huilen wanneer t bij kennis naar beneden valt.

(Denk ik)



En flatbewoners hebben niks gehoord behalve een klap op de grond
quote:SuperWijf schreef op 21 februari 2016 @ 13:25:

Alinea kan idd zelfmoord zijn ( politie heeft geen hand en voetafdrukken gecheckt op de reling)

Of moeder heeft dochter terwijl ze sliep naar beneden gegooid omdat een normaal kind zou gaan gillen of huilen wanneer t bij kennis naar beneden valt.

(Denk ik)



En flatbewoners hebben niks gehoord behalve een klap op de grond



Zo'n doodstrijd zou in de wijde omtrek idd te horen moeten zijn..

Tenzij ze gedrogeerd was en dus inderdaad niet walker geworden is, ongemerkt slapend naar beneden gooien lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 19 februari 2016 @ 20:19:

[...]



Maar waarover moeten ze dan uit de school klappen? Zeker bij het Cjg denk ik dat ze oprecht denken dat ze veel hebben gedaan en anders met de vinger naar een andere organisatie wijzen. De politie (uitvoerende) heeft ook hun deel gedaan en meldingen gedaan etc. Dus op uitvoeringsoverleg valt er niet zoveel te klappen. Op politiek niveau zal dat zeker niet gebeuren.





Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat ze bij cjg denken veel gedaan te hebben. Echt niet gewoon. Ken je de protocollen? Die zijn echt heel duidelijk. Ik neem aan dat cjg ook met de meldcode en protocollen werkt. Ik kan er werkelijk niet bij hoe een casus zo kan verlopen. Echt niet.

Er zal een teamleider uitvliegen, wat uitvoerenden, of andere functies, B&W ben ik benieuwd hoe ze reageren. Er zal wel een wethouder jeugd opstappen. En vervolgens gaat het weer verder zoals het was...
quote:alinea schreef op 21 februari 2016 @ 13:29:

[...]





Zo'n doodstrijd zou in de wijde omtrek idd te horen moeten zijn..

Tenzij ze gedrogeerd was en dus inderdaad niet walker geworden is, ongemerkt slapend naar beneden gooien lijkt me heel onwaarschijnlijk.Een kind hoeft niet wakker te worden als ze in hun slaap verplaatst wordt.
quote:AnDu schreef op 21 februari 2016 @ 13:38:

[...]





Een kind hoeft niet wakker te worden als ze in hun slaap verplaatst wordt.

Toen mijn kinderen klein waren kon ik ze zonder dat ze wakker werden verplaatsen maar of dat met een kind van 8 ook nog lukt vraag ik mij af..

Maar goed niets is onmogelijk natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Of dat meiske nu zelf is gesprongen of niet: een ouder hoort haar minderjarige kind te beschermen. Moeder is schuldig aan zoveel dingen.



Ik mag echt hopen dat zij nooit meer kinderen krijgt. Een verplichte sterilisatie is hier op zijn minst op zijn plaats, maar zelfs dat mag niet volgens de wet. Wat zijn wij toch een stelletje watjes!!
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 21 februari 2016 @ 13:46:

[...]



Toen mijn kinderen klein waren kon ik ze zonder dat ze wakker werden verplaatsen maar of dat met een kind van 8 ook nog lukt vraag ik mij af..

Maar goed niets is onmogelijk natuurlijk..Ze zal niet al te zwaar zijn geweest gezien het feit dat ze zwaar verwaarloosd was.
quote:MalleBabbe1 schreef op 21 februari 2016 @ 13:46:

[...]



Toen mijn kinderen klein waren kon ik ze zonder dat ze wakker werden verplaatsen maar of dat met een kind van 8 ook nog lukt vraag ik mij af..

Maar goed niets is onmogelijk natuurlijk..Bij mij kon dit vroeger wel. Toen mijn opa overleden was waar ik bij was. Toen 9, heb ik een hele periode gehad dat ik alleen in mijn ouders bed in slaap viel. Zij verplaatste me daarna naar mijn eigen bed. Daar merkte ik bijna nooit iets van. Als ik al wakker werd viel ik meteen weer in slaap omdat het mijn ouders waren. Het is dus volledig afhankelijk hoe diep ze sliep en hoe ze reageert op paniek situaties. Als zij dichtklapt en niet kan gillen dan is het dus logisch dat anderen niets gehoord hebben als zij in haar slaap over de reling gegooid is en halverwege de val wakker geworden is.( Om maar een scenario te verzinnen.)
quote:AnDu schreef op 21 februari 2016 @ 13:38:

[...]





Een kind hoeft niet wakker te worden als ze in hun slaap verplaatst wordt.



Ik kan mijn kind van zes al niet ongemerkt slapend meer in haar bed krijgen als ik broodnuchter ben, die is al te zwaar, dus een dronken moeder dat een nog groter en zwaarder kind het huis doorsleept en over de reling werpt?

Met Voorbedachte rade dan is het geen slim plan omdar ze waarschijnlijk wakker zou worden en uit woede omdat ze dat briefje misschien had gevonden dan was ze waarschijnlijk impulsief en woedend bezig geweest en was ze wakker geworden van al dat geweld.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 21 februari 2016 @ 13:36:

[...]





Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat ze bij cjg denken veel gedaan te hebben. Echt niet gewoon. Ken je de protocollen? Die zijn echt heel duidelijk. Ik neem aan dat cjg ook met de meldcode en protocollen werkt. Ik kan er werkelijk niet bij hoe een casus zo kan verlopen. Echt niet.

Er zal een teamleider uitvliegen, wat uitvoerenden, of andere functies, B&W ben ik benieuwd hoe ze reageren. Er zal wel een wethouder jeugd opstappen. En vervolgens gaat het weer verder zoals het was...

Ik kan er zelf ook niet bij. Maar de arrogantie van jeugdzorg is zorgelijk. Ik sprak ooit met iemand die nauw betrokken was bij het meisje Savanna. Ook daar ging alles fout wat fout kon gaan zoals je misschien weet. Het enige argument was ongeveer gelijk aan wat de vicevoorzitter van de brancheorganisatie verkondigde: mensenwerk. Tja, risico van het vak... En die arrogantie is nog steeds te merken bij medewerkers van jeugdzorg.



Ik denk dat ze niet hebben verwacht dat de vader het echt hogerop zou zoeken. Een verkeerde gok dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 21 februari 2016 @ 14:12:

[...]



Ik kan er zelf ook niet bij. Maar de arrogantie van jeugdzorg is zorgelijk. Ik sprak ooit met iemand die nauw betrokken was bij het meisje Savanna. Ook daar ging alles fout wat fout kon gaan zoals je misschien weet. Het enige argument was ongeveer gelijk aan wat de vicevoorzitter van de brancheorganisatie verkondigde: mensenwerk. Tja, risico van het vak... En die arrogantie is nog steeds te merken bij medewerkers van jeugdzorg.



Ik denk dat ze niet hebben verwacht dat de vader het echt hogerop zou zoeken. Een verkeerde gok dus.(Bureau) jeugdzorg is niet eens betrokken geweest. Je wijst met je vingertje naar de verkeerde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 21 februari 2016 @ 14:25:

[...]





(Bureau) jeugdzorg is niet eens betrokken geweest. Je wijst met je vingertje naar de verkeerde.In mijn gemeente valt jeugdzorg onder het Cjg
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 21 februari 2016 @ 14:35:

[...]



In mijn gemeente valt jeugdzorg onder het Cjgin Hoogeveen ook zie ik nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 21 februari 2016 @ 14:41:

[...]





in Hoogeveen ook zie ik nu.



Ik denk dat jeugdhulpverlening in het algemeen wordt bedoeld?

Bjz is vanaf 2015 gi.
quote:jippie55 schreef op 21 februari 2016 @ 14:12:

[...]



Ik kan er zelf ook niet bij. Maar de arrogantie van jeugdzorg is zorgelijk. Ik sprak ooit met iemand die nauw betrokken was bij het meisje Savanna. Ook daar ging alles fout wat fout kon gaan zoals je misschien weet. Het enige argument was ongeveer gelijk aan wat de vicevoorzitter van de brancheorganisatie verkondigde: mensenwerk. Tja, risico van het vak... En die arrogantie is nog steeds te merken bij medewerkers van jeugdzorg.





Mensenwerk? Tja. Die oud-rechter uit de Zembla-reportage zei het heel goed: men richt zich op de ouders, niet op het kind. Ergens hoog in de top van al die ambtenaren-organisaties moet duidelijk gesteld worden wat het doel van het uitgeven van al dat belastinggeld is. Het doel is in ieder geval niet 'je best doen'.



Al die betrokken organisaties hebben vast wel redenen en een verklaring waarom hun bijdrage tekort geschoten is. Er moet weer het besef komen dat je je werk serieus moet nemen; wanneer je om wat voor reden je werk niet goed kunt uitvoeren, dan moet je je opdracht teruggeven. De werknemer aan de leidinggevende. De leidinggevende aan de directie. De directie aan het ministerie. Het ministerie aan de minister. De minister aan de regering. De regering aan de Tweede en Eerste Kamer.
Iemand zei het eerder al: ik heb geen respect voor mensen die dit werk doen, alleen maar omdat ze dit werk doen. Ik heb respect voor de mensen die dit werk goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Probleem bij jeugzorg is het grote personeelsverloop.

Er is te weinig praktische kennis.

Wat weten die jonge mensen van 22a23 nou van het leven.

In deze zaak ook.

Staat er in het dossier.

Er zijn afspraken gemaakt met moeder,terwijl mensen met levenservaring weten dat je geen afspraken kunt maken met een zwaar verslaafde.

Dat er stond in het dossier, buren moeten maar een oogje in het zeil houden.

Dat is gewoon domheid ten top.
quote:alinea schreef op 21 februari 2016 @ 13:52:

[...]





Ik kan mijn kind van zes al niet ongemerkt slapend meer in haar bed krijgen als ik broodnuchter ben, die is al te zwaar, dus een dronken moeder dat een nog groter en zwaarder kind het huis doorsleept en over de reling werpt?

Met Voorbedachte rade dan is het geen slim plan omdar ze waarschijnlijk wakker zou worden en uit woede omdat ze dat briefje misschien had gevonden dan was ze waarschijnlijk impulsief en woedend bezig geweest en was ze wakker geworden van al dat geweld.Dat het jou niet lukt zegt niets over wat een ander, al dan niet in blinde woede wel voor elkaar kan krijgen. En ik weet niet of het een invulling van iemand hier of een vaststaand feit was maar Sharleyne zou lichter dan gemiddeld zijn geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven