Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2012

15-07-2012 15:57 570 berichten
De VPRO zendt deze zomer het 25ste seizoen uit van Zomergasten. Dit jubileum wordt gevierd met een extra uitzending op 15 juli. (Ned. 3, 20:15 - 23:10 uur).

Een speciale aflevering "Volgende fragment" waarin Roel van Broekhoven praat met de twaalf presentatoren die Jan Leyers zijn voorgegaan, en een selectie van de 125 gasten over hun ervaringen en gedenkwaardige momenten.

In Volgende fragment vertellen de presentatoren over hun meest gedenkwaardige gasten en bijzondere momenten, hun aanpak, waar zij naar streefden, maar ook hoe zij zich voorbereidden en hoe ze omgingen met spanning en soms meedogenloze kritiek. Ook verschillende gasten delen hun ervaringen over hun optreden in het programma: voor sommigen van hen is er zelfs sprake van een leven vóór en na Zomergasten, dat hun een podium bood voor hun persoonlijke verhaal, openbaring of betoog. Dat kon leiden tot een ontwapenend inzicht in een innerlijke wereld of ontroerend moment maar soms ook tot spanning tussen gast en presentator. Zowel gasten als presentatoren memoreren openhartig de spannende en ongemakkelijke momenten.

De Zomergasten van 2012 (vanaf 22 juli) zijn:

Henny Vrienten 22 juli

Micha Wertheim 29 juli

Jolande Withuis 5 augustus

Lidewij Edelkoort 12 augustus

Ben Verwaayen 19 augustus

Adriaan van Dis 26 augustus

----------------------------------------------------------------------------

Ik kijk er weer naar uit!
quote:mocy schreef op 15 juli 2012 @ 21:39:

Abdelkader leek idd wel op Kees van Kooten incognito.

Moet altijd lachen om dat zwarte haar met die (bijna) witte snor.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook wel lastig hoor, vooral om verantwoordelijke shit te bedenken

Ik zou iig een fragment uit 'the wave' willen laten zien. En ook beelden van bijv het Heizeldrama, maar ook beelden uit Toppop en Stuif es in
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja ik ook Moon. Lag net ook weer in een deuk om Tom Barman (ben ik groot fan van) en vooral Conny Palmen, die de slappe lach krijgt.
quote:Moonlight82 schreef op 15 juli 2012 @ 22:05:

[...]

Moet altijd lachen om dat zwarte haar met die (bijna) witte snor.Ik om zijn manier van praten, in combinatie met zijn uiterlijk
Van Dis is best vermakelijk nu
ik krijg gewoon gekromde tenen bij deze beelden
dan duren 3 uur volgens mij heel erg lang
kijk ik nog in mijn eentje maar?
Oh dat was zo'n geweldig betoog van Erwin Olaf. Kippenvel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
ja he, het komt echt vanuit zijn hart
He heerlijk. Zomergasten begint weer. Ik vind zo'n terugkijk aflevering heel leuk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

boeiende avond wel, ben benieuwd naar volgende week
Ik ook Roos, heb genoten.
quote:tyche schreef op 15 juli 2012 @ 22:03:

[...]

Tussen jeugdsentiment en Verantwoorde Shit.

Maar ik zou in ieder geval Louis Theroux bij de Westborough Baptisct Church willen zien, en een scène uit Spring, summer, fall, winter... and spring.

Qua jeugdsentiment De bokkenrijders en Robin of Sherwood.

En afsluiten met de slotscène van As it is in Heaven.

Ja dat zijn er al vijf, maar ik kan echt niet kiezen.

En jij?

Ja!!! Of uit één van de andere prachtige films uit dat genre.

En een scéne uit Mme Satá in ieder geval.
Het was een mooie aftrap van het seizoen!

Op naar Henny Vrienten.
Ja waranaka, lijkt me een interessante en leuke gast. Maar goed, eerst zien, dan geloven.
Ik mis Jelle op voorhand. Of is dat al uitgebreid besproken?
Leuk rijtje gasten. Alleen Ben Verwaayen zegt me weinig. Kijk het meest uit naar Adriaan van Dis en Micha Wertheim, hoewel; de vrouwen vind ik ook leuk.

Henny Vrienten vind ik tot nu toe altijd tegenvallen in interviews, kan beter muziek maken, maar misschien weet hij te verrassen.

Ik heb er zin in!
quote:Mirremara schreef op 16 juli 2012 @ 20:52:

Ik mis Jelle op voorhand. Of is dat al uitgebreid besproken?

Neen. Maar ik mis hem ook al.

En ik mis Joris Luyendijk eigenlijk ook nog steeds

Ja, ja, 't is wat.
Wanneer kotm Henny Vrienten?
quote:chili1971 schreef op 19 juli 2012 @ 12:52:

Wanneer kotm Henny Vrienten?Zondag. Bij jou op de thee!
Gezellig, maar heb liever Ernst Jansz.... ;)

Ik kijk aanstaande zondag wel naar good old Henny
Vanavond dan de eerste uitzending van Zomergasten, met Henny Vrienten.

Van de vpro-site haalde ik dit over vanavond:

In zijn Zomergastenavond laat Henny Vrienten fragmenten zien die te maken hebben met zijn filmliefde, (pop)muziek, cowboys en poëzie.

Hij stelt zichzelf de vraag of de openingsscene van Once Upon a Time in the West nu daadwerkelijk opera is.

Hij verklaart zijn gevoel voor het maken van filmmuziek met een fragment uit de film Oh mein, papa (1954) met een zestienjarige Romy Schneider.

Rock and roll en bekvechten zijn vertegenwoordigd met Chuck Berry en Keith Richards in Hail! Hail! Rock and Roll, terwijl intense stilte wordt gevoeld bij de Kartuizer monniken in de documentaire Into Great Silence.

Verder onder meer poëzie en woordkunst van de Belgische kunstenaar Pjeroo Roobjee en een unieke voordracht van William Blake’s beroemde gedicht Tyger, Tyger.

Het zegt me allemaal niet zo veel, maar ik ben wel benieuwd.

Ook ben ik heel benieuwd naar Jan Leyers als presentator.

Het wordt een lange avond, want de film die Henny Vrienten heeft gekozen heb ik een keer gezien en wil ik heel graag nog eens zien:

Keuzefilm

De keuzefilm van Henny Vrienten is La Guerre du Feu (Quest of Fire) (CAN/FR/USA 1981). Het stenen tijdperk: voor de vroege mens was vuur het kostbaarste bezit. Drie strijders uit een stam van Neanderthalers trekken door het land en ontmoeten tijgers, mammoeten en kannibalistische stammen tijdens hun zoektocht naar de vlam die hun stam is kwijt geraakt. Dit unieke prehistorische avontuur geeft een beeld van de verschillende stammen en hun strijd om het bestaan. Vrijwel zonder dialoog zien we hoe de overgang van beest naar mens begon. De overleving van onze soort staat op het spel.

De Franse regisseur Jean-Jacques Annaud (Seven Years in Tibet, The Name of the Rose, Two Brothers) leverde met La Guerre du Feu een imposante en bijzondere film af met een heel eigen gebarentaal en vocabulaire.
Ben ook erg benieuwd hoe Jan Leyers het doet. Heb minder zin in Henny, had ook liever Ernst Jansz gehad. Interviews in tv-gidsen deze week:VPRO-gids Henny Vrienten en in de Vara-gids wordt Jan Leyers geinterviewd door niemand minder dan Jelle!
quote:schijfvan5 schreef op 22 juli 2012 @ 11:15:

Ben ook erg benieuwd hoe Jan Leyers het doet. Heb minder zin in Henny, had ook liever Ernst Jansz gehad. Interviews in tv-gidsen deze week:VPRO-gids Henny Vrienten en in de Vara-gids wordt Jan Leyers geinterviewd door niemand minder dan Jelle!

Ja, naar Jan Leyers ben ik ook benieuwd.

Henny Vrienten op zich maakt me niet echt nieuwsgierig eigenlijk. Ik hoop dat het daarom toch een verrassende avond wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven