Andijvie: koekjes bakken op alu-folie?

08-10-2010 15:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is de bedoeling dat ik straks koekjes ga bakken. Met mijn suffe hoofd ben ik echter bakpapier vergeten mee te nemen. Kan ik in plaats van bakpapier ook aluminiumfolie gebruiken of plakken dan al mijn koekjes daaraan vast?
ik zou je bakplaat gewoon beboteren en er een beetje bloem op gooien.. dat werkt wel.. moet je daarna wel weer afwassen..
Koekjes plakken er waarschijnlijk aan vast. Smeer alufolie in met boter (handig met het papiertje dat om het pakje boter zit) en stuif er wat bloem overheen, dan bakt het niet aan.
Het stomme is dat ik alleen een rooster heb in mijn oven. De bakplaat is al een keer overleden.

Zou ik het alu-folie ook kunnen beboteren en bebloemen?
Je koekjes kunnen daar wel aan vastplakken. Of verbranden aan de onderkant. ik zou het net als Juffie 88 doen.
Hmmmm.....misschien toch nog maar even langs de super. Dat is wel het laatste waar ik zin in heb
Heb ik een keer gedaan, mijn koekjes waren toen allemaal aan de onderkant verbrand (en bovenop nog niet eens gaar)... um um um... heb je niet nog een taartvorm ergens staan?
Ja, heb nog 1 grote en 1 kleine springvorm.

Het alufolie idee is iig de deur uit

Dank voor het meedenken
Zou het op de bodems van de springvormen proberen!!
en anders in de supermarkt koekjes kopen..

Dat zou wel makkelijk zijn Denk alleen dat de persoon waarmee ik koekjes ga bakken dat niet zo waardeert
Volgende keer een siliconen "matje" halen. Dit vervangt het bakpapier, kan in de vaatwasser, werkt perfect en is dus maar een eenmalige uitgave.
Een tip waar je nu niets aan hebt, maar voor de toekomst: koop een pizzabakplaat (of 2), kost bijna geen drol bij de Ikea en is ideaal, je kunt er koekjes of wat dan ook op leggen, legt de plaat op het rooster en kan ook nog in de vaatwasser.
Er staat dit weekend een tripje naar de ikea op het program, dus ik ga even kijken

Siliconenmatje is ook een goed idee. Waar kan je die dingen halen?
@sassafras je was me net voor, idd superhandig! Ook voor lekker plaatcakes/taarten zoals appelcrumble enzo, mmm denk dat ik ook wat ga bakken vanavond
Enigste wat ik nu kan bedenken is idd op die springvorm en anders even langs de supermarkt. De tip silicone matje staat al op m'n kladblok genoteerd, moet toch nog naar de ikea voor lampjes
Gisteren kokoskoekjes gebakken op alu. Niks aan de hand, ging prima.

Succes.
Niet beboterd of ingevet. Onderkant was wel wat bleker dan de bovenkant maar ze smaken goed
Hmmmm, dat klinkt lekker!!

Volgens mij worden het bij mij hazelnootkoekjes ofzo. Ik heb de boodschappen niet gedaan
laat je nog even wetenof het allemaal gelukt is?
Tuurlijk
zo'n siliconen ding haal je bij de xenos voor 6 EU volgens mij.

suc6 met koekjes bakken!
Dat siliconen matje kun je gewoon bij Blokker oid kopen. Kost geen drol. Je hoeft het ook niet in te vetten dus dat scheelt ook nog eens. Echt een aanrader, ik gebruik hem voor al dit soort dingen. Croissantjes van Daneroll kun je er ook prima op bakken. Ideaal!
Ok, dan gaat die ook op het lijstje!

Zo eerst maar even langs de blokker fietsen dan.
Koekjes bakken op alu gaat best, bloem strooien over het alu en bakken maar. Jaren zo gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven