Andijvied> hoelang moeten spruitjes koken?

woensdag 6 januari 2010 om 18:38
Heb je ze opgezet in koud water of heb je ze in kokend water gedaan? Ik gooi ze altijd in kokend water en kook ze dan maar een minuut of 8. Gewoon even proeven of ze al lekker zijn. Of erin prikken en kijken hoe zacht e zijn. Ik hou ervan als ze nog een beetje knapperig zijn. Mijn ouders zetten ze op met koud water en laten ze als het kookt nog zo een half uur doorkoken. Dan heb je een hele andere smaak.
woensdag 6 januari 2010 om 18:45
quote:Gromm schreef op 06 januari 2010 @ 18:38:
Heb je ze opgezet in koud water of heb je ze in kokend water gedaan? Ik gooi ze altijd in kokend water en kook ze dan maar een minuut of 8. Gewoon even proeven of ze al lekker zijn. Of erin prikken en kijken hoe zacht e zijn. Ik hou ervan als ze nog een beetje knapperig zijn. Mijn ouders zetten ze op met koud water en laten ze als het kookt nog zo een half uur doorkoken. Dan heb je een hele andere smaak.Ik gooi ze ook in kokend water. Maar proeven? Brrrrr, nee hoor, jakkes. Ze zijn voor PP, die is de enige hier die dat blieft. Wij eten worteltjes.
Heb je ze opgezet in koud water of heb je ze in kokend water gedaan? Ik gooi ze altijd in kokend water en kook ze dan maar een minuut of 8. Gewoon even proeven of ze al lekker zijn. Of erin prikken en kijken hoe zacht e zijn. Ik hou ervan als ze nog een beetje knapperig zijn. Mijn ouders zetten ze op met koud water en laten ze als het kookt nog zo een half uur doorkoken. Dan heb je een hele andere smaak.Ik gooi ze ook in kokend water. Maar proeven? Brrrrr, nee hoor, jakkes. Ze zijn voor PP, die is de enige hier die dat blieft. Wij eten worteltjes.

woensdag 6 januari 2010 om 19:49
woensdag 6 januari 2010 om 19:56
Toevallig laatst bij een kookprogramma werd er uitgelegd wat het proces, lees het koken van spruiten, gaat doen na de 9 minuten. En dat vele mensen het daarom niet lusten omdat na die 9 minuten je die nare koollucht krijgt en je de spruiten tot pul kookt. Doordat ze dat vroeger wel vaak deden lusten nu nog zoveel mensen geen spruiten.
Mijn lievelingseten vroeger thuis was spruitjes, moet eerlijk toegeven, dat kon mijn moeder heerlijk.
Maar ik durf te wedden als ik spruitjes voor iemand anders maak dat er vele tussen zullen zitten die het dan ook lekker zullen vinden.
Mijn lievelingseten vroeger thuis was spruitjes, moet eerlijk toegeven, dat kon mijn moeder heerlijk.
Maar ik durf te wedden als ik spruitjes voor iemand anders maak dat er vele tussen zullen zitten die het dan ook lekker zullen vinden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.