appeltaart bewaren

07-08-2010 20:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
3 dagen bij zelfgemaakte.

Langer haalt hij nooit
Hahaha, hij overleeft nooit lang dus bewaren is niet echt aan de orde
ik zou 3 dagen aanhouden.
Ik vries wel eens een kwart appeltaart in, in een bewaardoos zegmaar. Maar ik koop nooit appeltaart, maak t altijd zelf. Maar ik zou denken dat invriezen dus prima kan, mocht je t willen bewaren.
De verse appeltaartjes van de AH zijn al ingevroren geweest voordat ze de oven in gaan bij de AH. Weet dus niet of het verstandig is om ze dan thuis nog een keer in te vriezen.
Ik heb hem vorige week gehad en idd na 3 dagen het laatste stuk opgegeten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Omdat ie al ingevroren is geweest, niet meer invriezen hoor !

En zelf zou ik hem na de tweede dag niet meer opeten, maar ik bewaar eigenlijk niets langer dan twee dagen.
Oh, is dat geen vers taartje van de AH-bakker? Dat ze het in de winkel bakken?

Hmm, ik zal wel weer naief zijn, ik dacht dat zo'n taartje echt vers was!
Die kleine taartjes bakken ze inderdaad vers af in de winkel. Als je 's ochtends komt ruikt de hele winkel ernaar
quote:Teigera schreef op 07 augustus 2010 @ 21:01:

Oh, is dat geen vers taartje van de AH-bakker? Dat ze het in de winkel bakken?

Hmm, ik zal wel weer naief zijn, ik dacht dat zo'n taartje echt vers was!Taartje komt ingevroren, maar onafgebakken binnen, en word daarna afgebakken in de winkel.
Dan is het (afgebakken) toch gewoon in te vriezen.

Vlees uit de vriezer wat ik verwerk tot draadjesvlees, gehaktballen, pastasaus vriest men thuis bewerkt toch ook in.
Thee, dat doe ik ook. Daarnaast vertrouw ik op mijn eigen zicht, reuk en smaak om te beoordelen of iets nog oke is. Maar ik heb dus nog nooit een appeltaart gekocht, vind het veel te leuk om zelf te maken. Die appeltaarten vries ik gewoon in.

Als het AH-appeltaartje ongebakken de winkel in komt en daar afgebakken wordt, kun je t volgens mij inderdaad gewoon nog invriezen.

En anders gewoon even kijken / ruiken / proeven hoe lang hij goed en lekker blijft in de koelkast!
Tsja ik ben altijd overdreven voorzichtig met eten..... Heb geen zin om ziek te worden. Maar goed, misschien ben ik wel veel te voorzichtig en gooi ik dingen onnodig weg...
Van een twee keer ingevroren appeltaart krijg je trouwens vrij weinig hoor. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij iets minder lekker smaakt.
Net als met vlees. Neem gehakt wat je uit de vriezer hebt gehaald. Je braad er overheerlijke gehaktballen van. Het vlees is dus goed gaar en dat kan je overgebleven ballen zo weer in de vriezer doen hoor.

Dus niet eerst ontdooien en denken, ik heb toch meer trek in een biefstukje en het rauwe ontdooide gehakt weer terug doen in de vriezer. Dan gaat het niet goed!!!

Dus vers afgebakken appeltaartjes van de Appie kun je rustig in de vriezer doen!!
Maar ik bak ook altijd zelf, dan hoef ik het niet in te vriezen. Binnen 2 dagen op, haha
Zo'n taartje zou ik na 4 of 5 dagen ook nog wel eten.(haalt hij nooit trouwens) Of gewoon invriezen. Je wordt echt niet ziek van een iets oudere taart.
Waarom wil je een appeltaart bewaren?
Ik vries het vaak in en daarna nog superlekker, helemaal lekker uit de oven. De lekkerste op gebied van fabriekstaarten zijn echt die van de Appie!
quote:Amari74 schreef op 07 augustus 2010 @ 22:40:

Ik vries het vaak in en daarna nog superlekker, helemaal lekker uit de oven. De lekkerste op gebied van fabriekstaarten zijn echt die van de Appie!

Je kunt bij AH toch ook ingevroren appeltaartjes kopen die je zelf afbakt in de oven? Dat lijkt me dan nòg lekkerder.

OT, die kleine appeltaartjes halen het hier meestal niet tot de volgende dag, maar een appeltaart kun je wel vrij lang bewaren hoor, ik zou hem na 3 dagen nog gewoon durven eten.
quote:monalisalove schreef op 07 augustus 2010 @ 20:56:

Omdat ie al ingevroren is geweest, niet meer invriezen hoor !

En zelf zou ik hem na de tweede dag niet meer opeten, maar ik bewaar eigenlijk niets langer dan twee dagen.

Als hij niet afgebakken ingevroren is geweest, is het geen probleem als je de gebakken appeltaart invriest. En geloof me, ik ben bakker geweest.

Bijna alle halffabrikaten zijn ingevroren geweest alvorens het de oven ingaat om afgebakken te worden.
...
12 uur bewaren, niet langer anders krijg je scheurbuik!

Tenminste dat zei m'n moeder altijd waarna ze nog maar een punt afsneed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven