Bialetti?

03-05-2008 20:40 16 berichten
Hoi, wij zijn vreselijk aan het twijfelen over het volgende: over het algemeen wordt hier niet zo vaak koffie gedronken (1 keer 's ochtends snel snel voor het werk en doordeweeks verder niet), die koffie komt gewoon uit de Senseo (ik hoor "echte" koffieliefhebbers bijna hoorbaar vloeken maar = snel en makkelijk)



In het weekend lijkt het ons lekker om toch een iets betere koffie te kunnen schenken maar aangezien we echt een piepkleine keuken hebben (3 vierkante meter? niet overdreven!) is er geen ruimte voor een espresso apparaat.



Nu zagen we in de winkel zo'n kannetje van Bialetti waar je ook heerlijke espresso mee schijnt te kunnen maken, de verkoper in onze koffiewinkel was er zeer enthousiast over als alternatief voor een groot apparaat maar heeft hier iemand ervaring met zo'n ding?



Alvast bedankt!!
jazeker, ik heb al jaren enkel zo'n ding, ook van bialetti, net weer een nieuwe, groter model gekocht! het zet lekkere sterke espresso, maar ik gooi er een sloot warme melk bij (foei, ik weet het) en dan heb ik verrukkelijke koffie verkeerd

Binnen een paar minuten heb je prima koffie, en hartstikke makkelijk schoon te maken.. wat wil een mens nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Hoi wij hebben een cafetiere. ook echt superlekker! Dat is zo;n groot glas met een soort zeefje erin. Je gooit koffie onderin en dan gekookt water erop en dan druk je de zeef naar benden, echt superlekker en erg makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
bialetti is goed !! lekker hoor !!
Leuk! Bialetti is een merk?

Ik ben half-Italiaans en ik weet niet anders dat espresso zo gemaakt wordt. Qua smaak vind ik het de beste espresso. En natuurlijk goede koffie nemen.

Al zou ik veel keukenruimte hebben: liever zo'n espressoapparaat dan een groot model. De koffie smaakt echt anders.
oh nee, ik heb een andere, koud water in het onderstuk, dan koffie in een soort van zeefje, dan op het vuur, en de koffie komt dan bovenin terecht, zo eentje:





http://peaberrys.com/store/images/bialetti_moka_zen.jpg
Hier een groot fan van Bialetti! Ik heb een Italiaanse tante die elke ochtend begint met een espresso uit haar jaren oude Bialetti.. Heerlijk! Gloeiend heet, ruikt heerlijk en smaakt verrukkelijk. Zij zweert bij de twee-kops kannetjes, omdat ze vindt dat je espresso niet in grote hoeveelheden kunt maken (Bialetti's bestaan ook voor zes kopjes).



Ik heb zelf een twee- en een driekopskannetje en laatst vond ik in een supermarkt een cappuccinomaker van Bialetti, met koeienvlekken. Die schuimt zelf automatisch de melk op en als je hem uitschenkt, heb je heerlijke cappuccino of latte macchiato.



Volgens mijn tante is de Bialetti de beste espressomaker. Er zijn er veel verschillende merken, maar zij zweert bij Bialetti.



Het heeft ook wel zijn charmes, zo espresso maken, vind ik. Maar dat komt ook omdat ik het van kinds af aan ken uit Italie en ik daar veel fijne herinneringen bij heb.
anoniem_55413 wijzigde dit bericht op 03-05-2008 21:48
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt de beste espresso, veel beter dan al die dure apparaten die je kunt kopen. Als je lekkere koffie koopt, moet je die speciaal laten malen - ik weet niet precies hoe het zit maar het moet iets grover of juist iets fijner worden gemalen dan voor die apparaten. Dat moet je even vragen in de winkel waar je het koopt. En als je die koffie in de vriezer bewaart, blijft het langer vers (wij drinken ook niet zo vaak koffie, vandaar). Je schept het poeder bevroren in het zeefje, dat maakt niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb het jarenlang met zo'n pruttelpotje gedaan. Het zet lekkere sterke koffie maar espresso is iets anders. De koffie wordt wat bitterder door het opkoken. Inmiddels heb ik meer ruimte en heb een simpel espressomachientje niet zo'n zelfmalende chroomglimmende italiaanse droom. Die koffie vind ik lekkerder maar het pruttelpotje gaat nog steeds mee kamperen hoor. Overigens heb ik altijd merkloze potjes gehad, wat is er zo speciaal aan een bialetti?
Alle reacties Link kopieren
lottekeNL schreef op 03 mei 2008 @ 21:36:

oh nee, ik heb een andere, koud water in het onderstuk, dan koffie in een soort van zeefje, dan op het vuur, en de koffie komt dan bovenin terecht, zo eentje:





[afbeelding]
die heb ik ook .... lekkere koffie maak je ermee!
heerlijke koffie is het, yamuna :)



en als dit nog geen echte espresso is, weet ik het niet ook niet meer hoor.. heb jaren in italie gewoond en ieder huishouden heeft er wel eentje.. in de bars hebben ze van die grote apparaten, omdat je daar gewoon makkelijker veel espressi mee kunt maken (probeer zo'n moka ding maar eens twee keer vlak achter elkaar te gebruiken, gloeiend heet wordt dat kreng :-$ )



bialetti is gewoon een goed merk, zo'n ding gaat jaren mee, goedkopere gaan nog wel eens lekken of je moet het rubbertje vaak vervangen
Alle reacties Link kopieren
http://ecx.images-amazon.com/images/I/411409PGQEL._SS500_.jpg



Ik heb deze set gekocht (Bijenkorf, nu 35 i.p.v. 45 euro). Ik heb nu een paar weken een merkloos potje en het bevalt prima. Ik wilde alleen een grotere zodat ik 2 of meer koppen kan maken. Goede deal, normaal is een pot alleen al een euro of 30 (een grote).

Losse melkschuimers zie je doorgaans ook niet voor onder de 25 euro. Ik ga het zometeen uitproberen, maar het gaat ongetwijfeld bevallen. Wel kan ik nog tips gebuiken over welke soort koffie erin gaat. Heb nu een pakje espressokoffie gehaald bij de supermarkt maar er is vast wel iets beters/lekkerders te vinden!
Alle reacties Link kopieren
aventura_ schreef op 18 mei 2008 @ 16:41:

[afbeelding]



Ik heb deze set gekocht (Bijenkorf, nu 35 i.p.v. 45 euro). Ik heb nu een paar weken een merkloos potje en het bevalt prima. Ik wilde alleen een grotere zodat ik 2 of meer koppen kan maken. Goede deal, normaal is een pot alleen al een euro of 30 (een grote).

Losse melkschuimers zie je doorgaans ook niet voor onder de 25 euro. Ik ga het zometeen uitproberen, maar het gaat ongetwijfeld bevallen. Wel kan ik nog tips gebuiken over welke soort koffie erin gaat. Heb nu een pakje espressokoffie gehaald bij de supermarkt maar er is vast wel iets beters/lekkerders te vinden!
Kijk eens bij Ikea, die heeft een melkschuimer op batterijen voor een paar euro, is een prima ding. Voor de koffie zou ik naar Simon Lévelt of zo'n soort winkel gaan. Als je de koffie in de vriezer bewaart, behoudt 'ie veel langer z'n smaak. Wel even een stevig plastic zakje eromheen doen (bijvoorbeeld druk & sluit van AH), anders ruikt je hele vriezer meteen naar koffie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Aventura, ik heb dit pakketje ook gekocht, zit alleen een beetje te klooien met hoeveel water er in kan. in beschrijving staat dat in de binnenkant streepjes voor dosering water zijn

aangegeven, maar die staan er bij mij niet in.

Bij jou wel? ik vul nu tot onder het ventiel.



Verder is de koffie heerlijk! ik heb een bus illy erbij gekocht en die maling is te fijn voor het apparaatje want er komt koffie in het water terecht.
Alle reacties Link kopieren
Bialetti, inderdaad mooi spul.



Heb er twee producten van:



deze cappuccinomaker (koffie en water odnerin, melk bovenin. Door een of ander ingenieus druk-pomp systeem komt er cappuccino uit. Smaakt echt goed. Wel dure dingen (heb 'm voordelig via marktplaats, nadat ik van iemand hier op het forum erover had gehord)

http://picture.yatego.com/images/431f0cbc73cee4.8/mukka_glas.jpg



En ik heb deze, voor 1 kopje espresso. Kopje zet je op het plateautje, koffie komt uit het pijpje.

http://www.bialetti.it/files/catalogue/attachments/mini1.jpg
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Smurfin, bij mij zit die streep er wel. Het is geen streepje in een kleur, maar er zit een opstaand randje op het aluminium zeg maar. Goed dat je aangeeft dat Illy te fijn is. Ik wilde net zo'n blikje kopen. In het boekje staato ok dat je niet te fijne koffie moet gebruiken. Misschien ga ik dit weeken wel wat koffie laten malen. Als je ernaar vraagt schijnen de goede winkels wel te weten wat ze moeten doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven