Burrito's - witte saus

22-07-2011 15:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg morgen vrienden te eten en wil graag burrito's voor ons gaan maken. Nou eet ik ook wel eens de burrito's uit zo'n pak van Knorr en de reden dat ik die koop, is de witte saus die erbij zit. Ik vind die echt heel lekker en heb hem nog nergens 'los' kunnen vinden.

Nu is het natuurlijk heel makkelijk om zelf burrito's te maken (en voor als je met z'n 4-en bent is zo'n pak gewoon te weinig), maar mijn vraag is dus of iemand hier een lekker recept heeft van een (wit) sausje die lijkt op die in zo'n pak?

(Ik heb al even rond gekeken op de eet-pijler en het niet gevonden, maar als ik verkeerd heb gekeken hoor ik dat ook graag! )
Geen idee eigenlijk. Ik zelf eet het met gewone zure room oid. Kan je niet gewoon 2 pakken knorr kopen??
Kan wel, maar dat vind ik toch zonde, alleen voor de saus!

Daarbij koop ik liever de grotere 'flapjes', die in het pak zijn zo klein..
Bedoel je die van de dürüm? Dat is wel echt iets anders dan burritos.. Maar dat is gewoon yoghurt met een aantal kruiden, veel knoflook etc.
Ik ben ook benieuwd, vraag me ook af hoe je die zelf maakt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
He nou heb ik zin in dürum.
Nee, bij de burrito's zit ook een witte saus, die je erbij serveert. Ik denk met iets van zure room en knoflook, maar dat is vast niet het enige.
Die dürüm is idd ook wel lekker!
Ingrediënten van de Burritos-saus: Maltodextrine, gemodificeerd zetmeel, zout, knoflook, witte peper, suiker, smaakversterker E621, chilipoeder, dille, peterselie, plantaardige olie, citroensap, voedingszuur E330, lavas, rode bietenextract, lavasextract, kleurstof E160c.

Dit zit er volgens de site van Knorr in, maar hoe je hier zelf iets lekkers van kan maken??
Wat een tip.

Maar ik bedoelde dus de sausmix. Staat ook op die site:

Ingrediënten sausmix:

Maltodextrine, zout, knoflook, cayennepeper, dille, citroensap, peterselie, suiker, lavas, plantaardige olie, aroma, rode bietenextract, paprika-extract.

Hmm, bovenstaande dus met wat zure room en wat water...

Is er niemand met een echt recept?
Haha, je zag zelf ook al dat je de verkeerde had geplakt.

Wel gek dat jij nu een iets andere lijst hebt dan die ik van de site heb geplukt...

Toch hartelijk bedankt!
Wat sour cream mixen met zo'n saus uit een zakje (ik kan er even niet opkomen, maar het zijn kleine zakjes, soort van dipsaus).

Je hebt er verschillende varianten van pate royale, tzatziki, kerrie..
quote:Ka32 schreef op 22 juli 2011 @ 16:07:

Wat een tip.

Maar ik bedoelde dus de sausmix. Staat ook op die site:

Ingrediënten sausmix:

Maltodextrine, zout, knoflook, cayennepeper, dille, citroensap, peterselie, suiker, lavas, plantaardige olie, aroma, rode bietenextract, paprika-extract.

Hmm, bovenstaande dus met wat zure room en wat water...

Is er niemand met een echt recept?Kun je niet even experimenteren met een bekertje zure room met verschillende kruiden? Of een roomkaas?
Bedoel je de duyvis dipsauzen in een zakje Justme?
@ Justme: Vind je die zakjes dan ergens anders dan bij de taco- en burritokruiden? Ik heb dat schap namelijk bij verschillende winkels uitgeplozen, maar nooit een zakje voor witte saus gevonden.
Die zakjes zijn van Duyvis, mix fantasia of carnaval en je hoeft echt maar een half zakje te gebruiken en wat water erbij.
Een x was wel genoeg.

Ka, die zakjes zijn daar ook niet persé voor bedoeld, maar om eerlijk te zijn is het gewoon de sour cream die het lekker maakt (vind ik dan) vooral omdat het vlees ook al flink gekruid is.
Staat bij de chips en borrelnootjes Ka.
quote:alexisss schreef op 22 juli 2011 @ 16:09:

Bedoel je de duyvis dipsauzen in een zakje Justme?Ja die bedoelde ik! Was er inmiddels zelf ook al opgekomen maar bedankt!
quote:Ikbenanoniem schreef op 22 juli 2011 @ 16:09:

[...]

Kun je niet even experimenteren met een bekertje zure room met verschillende kruiden? Of een roomkaas?

Ik denk dat ik dat maar eens moet gaan doen.

Hoopte eigenlijk dat iemand dat al voor me had gedaan!
ik doe ook altijd creme fraice of zure room met mexicaanse kruiden. Smaakt anders dan die knorrsaus, maar niet minder lekker.
Justme: zal daar eens kijken dan.

Bedankt.
Eh, dit gaat niet helemaal goed
Volgens mij is die met knoflook/kruidenboter ook heel lekker als je dat mengt met wat sour cream.
quote:Starshine schreef op 22 juli 2011 @ 16:12:

ik doe ook altijd creme fraice of zure room met mexicaanse kruiden. Smaakt anders dan die knorrsaus, maar niet minder lekker.Da's ook een goed idee. Ik zal morgen bij het boodschappen doen eens kijken naar die dipsaus en als ik daar over twijfel (moet daar namelijk niet mayonaise bij, of is dat heel ouderwets (heb die dips sinds ik niet meer bij mijn ouders woon niet meer gemaakt)) gewoon wat mexicaanse kruiden kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven