Chaumes over datum, nog eten..

15-12-2012 07:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Houdbaar tm 12 12. Ok wil m morgen eten met mijn gasten.. Kan dat dan nog of weggooien?
Wat voor ding???
Met gasten zou ik het nooit doen. Bah. Als je alleen zelf het risico op voedselvergiftiging loopt is het je eigen keuze. Maar dit kan niet.
Chaumes? Ik ga ff googlen.
Staat er houdbaar tot 12-12 of tenminste houdbaar tot? Kaas kun je nl best even bewaren dus zolang er geen schimmel op staat zou ik hem nog gewoon eten
Aha, het is kaas. Ik zou het met gasten ook niet riskeren. Gewoon ff een nieuw stukje kopen vandaag. Zal toch niet zo duur zijn?
Ik zou het niet doen. Je ziet/ruikt vaak lastig aan dat soort kaas of ie nog goed is.
Het is toch zachte geitenkaas of ben ik in de war? Dat is veel bederfelijker dan een homp harde kaas.
quote:nellaaa schreef op 15 december 2012 @ 07:39:

Met gasten zou ik het nooit doen. Bah. Als je alleen zelf het risico op voedselvergiftiging loopt is het je eigen keuze. Maar dit kan niet.Dit dus
Ik zou het wel doen. In nl worden dergelijke kazen gewoon hartstikke onrijp geserveerd. Die van jou is nu precies zalig.
quote:Vivetta schreef op 15 december 2012 @ 07:42:

Staat er houdbaar tot 12-12 of tenminste houdbaar tot? Kaas kun je nl best even bewaren dus zolang er geen schimmel op staat zou ik hem nog gewoon etenDat gaat niet meevallen met een schimmelkaas...

deze bedoel je? Hmm, zou het wel doen
Whaha sri ik bedoel schimmel die er niet op hoort
Kun je rustig nog eten. Zou wel reserve in huis halen voor de gasten, want stel dat ie tegenvalt, heb je tenminste nog nieuwe in huis. Je kunt 'm ook vandaag lekker voor jezelf houden en op 'n vers gebakken pistolet eten.
Kun je nog makkelijk eten. Die kaasjes zijn heel lang houdbaar, weken of zelfs maanden. Dan maken een paar daagjes helemaal niet uit.

Kaas over de datum is hooguit te rijp en dan te zacht en sterk van smaak, maar voedselvergiftiging krijg je daar niet van (of het moet inmiddels groen zijn)
Ik zou het geen enkel probleem vinden. Mijn hemel! Een stukje kaas dat twee daagjes over datum is, alsof kaas sowieso erg snel bederft!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Gewoon even proeven. 99,9% kans dat het prima smaakt. Dan gewoon eten.

De datum is waarschijnlijk een tht-datum, tenminste houdbaar tot...
kaas wordt in die supermarkt vaak overgestickerd, je kunt het echt wel lang goed houden! Of een stukje erafsnijden zodat de schimmel weg is, de brie is weer als nieuw!

Ik heb jarenlang met kaas gewerkt en ik zou de chaumes zeker nog opeten!
quote:BrightEyes80 schreef op 15 december 2012 @ 07:43:

Ik zou het niet doen. Je ziet/ruikt vaak lastig aan dat soort kaas of ie nog goed is.

Chaumes meurt sowieso enorm, dus of dat een goede graadmeter is.....

Ik vind het lekker hoor, maar die lúcht!
Tuurlijk eet je die Chaumes gewoon op!
Chaumes kan je prima over de datum eten. Eet smakelijk!
Anders stuur je hem naar huize EB ?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven