Staat er houdbaar tot 12-12 of tenminste houdbaar tot? Kaas kun je nl best even bewaren dus zolang er geen schimmel op staat zou ik hem nog gewoon eten
Anoniem_91016
zaterdag 15 december 2012 om 07:42
Aha, het is kaas. Ik zou het met gasten ook niet riskeren. Gewoon ff een nieuw stukje kopen vandaag. Zal toch niet zo duur zijn?
Ik zou het wel doen. In nl worden dergelijke kazen gewoon hartstikke onrijp geserveerd. Die van jou is nu precies zalig.
Anoniem_108061
zaterdag 15 december 2012 om 08:03
quote:Vivetta schreef op 15 december 2012 @ 07:42:
Staat er houdbaar tot 12-12 of tenminste houdbaar tot? Kaas kun je nl best even bewaren dus zolang er geen schimmel op staat zou ik hem nog gewoon etenDat gaat niet meevallen met een schimmelkaas...
Kun je rustig nog eten. Zou wel reserve in huis halen voor de gasten, want stel dat ie tegenvalt, heb je tenminste nog nieuwe in huis. Je kunt 'm ook vandaag lekker voor jezelf houden en op 'n vers gebakken pistolet eten.
Kun je nog makkelijk eten. Die kaasjes zijn heel lang houdbaar, weken of zelfs maanden. Dan maken een paar daagjes helemaal niet uit.
Kaas over de datum is hooguit te rijp en dan te zacht en sterk van smaak, maar voedselvergiftiging krijg je daar niet van (of het moet inmiddels groen zijn)
kaas wordt in die supermarkt vaak overgestickerd, je kunt het echt wel lang goed houden! Of een stukje erafsnijden zodat de schimmel weg is, de brie is weer als nieuw!
Ik heb jarenlang met kaas gewerkt en ik zou de chaumes zeker nog opeten!
Anoniem_67eab3cbf367d
zaterdag 15 december 2012 om 11:06
quote:BrightEyes80 schreef op 15 december 2012 @ 07:43:
Ik zou het niet doen. Je ziet/ruikt vaak lastig aan dat soort kaas of ie nog goed is.
Chaumes meurt sowieso enorm, dus of dat een goede graadmeter is.....