croissantdeeg nog goed?

23-06-2012 13:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdagavond viel een potje met croissantdeeg kapot, toen heb ik het deeg in aliminiumfolie gedaan en in de koelkast gelegd. Maar nu heb ik nog geen tijd gehad om er croissantjes van te maken.

Kan ik het croissantdeeg nu nog gebruiken?
Zit er schimmel op? Zo nee, dan zou ik het gewoon doen.
Als het zuur ruikt kun je het niet meer gebruiken.
Als het goed ruikt en er goed uitziet gewoon gebruiken.

Ik verbaas me er steeds weer over hoe vaak mensen topics openen of etenswaren nog goed zijn. Zijn zoveel mensen dan verleerd om goed te kijken en goed te ruiken?
quote:Katherina schreef op 23 juni 2012 @ 13:19:

Als het goed ruikt en er goed uitziet gewoon gebruiken.

Ik verbaas me er steeds weer over hoe vaak mensen topics openen of etenswaren nog goed zijn. Zijn zoveel mensen dan verleerd om goed te kijken en goed te ruiken?Ja
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je mikt het gewoon in de oven. Als het klaar is en niet te eten merk je dat snel genoeg.
Ik bewaarde weleens de helft van het deeg (1 of 2 dagen), maar das was altijd minder lekker dan de eerste helft. Geen idee waarom.
Leef je nog?
ik gebruik het deeg ook meestal in 2 keer met soms tussenpoos van 2 dagen. Gebruik ik het restant niet, doe ik het in de vriezer.Croissants rijze niet meer zomooi als eerste baksel, maar smaakt nog prima...
Ja dat is het inderdaad, het rijst niet goed, en daardoor vind ik het ook minder lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven