Cup a soup bereiden met niet-gekookt water?

14-12-2010 22:28 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Wat heb je nou aan een waterkoker die geen water kookt??

Das net zoiets als een douche waarbij de straaltjes om je heen gaan.. een bus zonder wielen..
IEts dat gaar moet worden wordt niet gaar beneden 100 graden.
verba volant, scripta manent.
Op mijn werk maak ik het van heet water uit de automaat. Is ook geen 100 graden maar de soep prima te eten.
Als je niet teveel van die macaroni-pastadingetjes erin hebt zitten (die worden dan niet zacht), kan het best..
En anders moet je gewoon hard kauwen op die macaroni-pastadingetjes...

(vermiccelli misschien?)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ja vermicelli is nog te doen, maar in kerriesoep van de Lidl zit gewoon elleboogjes macaroni. Dat knaagt niet echt lekker weg.
Dus die staat 24/7 water op 90 graden te houden? Klinkt energieverspillend. En het kookt niet, dus wat heb je er eigenlijk aan?
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2010 @ 22:32:

IEts dat gaar moet worden wordt niet gaar beneden 100 graden.eigeel stolt bij 76 graden. Eiwit bij iets van 85.
Mijn ervaring is dat er veel in die cup a soup zit wat niet lekker is als er geen kokend water over gaat. Zoals die vermicelli of tauge of andere ingredienten.

En ik denk altijd maar, bij 100 graden gaan alle bacterieen toch dood? Ook mooi meegenomen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 december 2010 @ 22:57:

Mijn ervaring is dat er veel in die cup a soup zit wat niet lekker is als er geen kokend water over gaat. Zoals die vermicelli of tauge of andere ingredienten.

En ik denk altijd maar, bij 100 graden gaan alle bacterieen toch dood? Ook mooi meegenomen .Nou,van een bereiding op 90 graden van een soepie loop je echt niets engs op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 december 2010 @ 22:57:

En ik denk altijd maar, bij 100 graden gaan alle bacterieen toch dood? Ook mooi meegenomen .

Cup - a-soup. Zout, vermengd met industrieel gedroogde ingredienten. Verpakt in een alu-papieren zakje. Doorgestraald.

En jij maakt je zorgen om bacterien?

///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
NASA ontdekt regelmatig bacteriën die onder de meest extreme omstandigheden weten te overleven. In vulkanen, geisers e.d. Zelfs bacteriën die nog bij 121 graden Celsius overleven.
quote:tilalia2 schreef op 14 december 2010 @ 23:10:

[...]

Cup - a-soup. Zout, vermengd met industrieel gedroogde ingredienten. Verpakt in een alu-papieren zakje. Doorgestraald.

En jij maakt je zorgen om bacterien?

Haahahahah, nee stond ook een knipoog achter. En toch vind ik thee van warm water minder lekker dan van kokend water, maar dat zal tussen mijn oren zitten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Cup a soup is toch al gaar?
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 14 december 2010 @ 22:30:

Wat heb je nou aan een waterkoker die geen water kookt??

Das net zoiets als een douche waarbij de straaltjes om je heen gaan.. een bus zonder wielen..Dat dus
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Mieomij schreef op 15 december 2010 @ 03:02:

NASA ontdekt regelmatig bacteriën die onder de meest extreme omstandigheden weten te overleven. In vulkanen, geisers e.d. Zelfs bacteriën die nog bij 121 graden Celsius overleven.Gelukkig vinden ze die niet in de cup-a-soup-fabriek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven