En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:DamskoDream schreef op 24 januari 2015 @ 16:28:

Iemand ervaring met koolraap? Waar smaakt het naar?Ja ikke. Bah, niet lekker ik hou er niet zo van het smaakt vrij scherp als ik het me goed herinner.

Het is ook al even terug, jaar of 30 denk ik, dat ik het gegeten heb zo vies matig vind ik het.
Volgens mij is koolraap zoetig en wee. Maar ik heb het ook in geen jaren gegeten. Ik vind er niets aan. Ik weet dat Moos er ook geen fan van is.



Lekker, biryani!



Kaat, ja, tuurlijk. Toevallig, wij eten vandaag (lees: over 2 minuten ongeveer) zuurkool stamppot.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is te kort voor slechte wijn restaurants. Jammer GB!



Koolraap, geen idee, ben nooit zo goed in die dingen, haal het allemaal door elkaar: knolraap, koolraap, knolselderij



Teiger, leuk, die insectenburger. Waar koop je zoiets?



Hoppala, veel plezier met skiën, en doe voorzichtig!



Vandaag een paar uur heerlijk in het bos gewandeld (na een treinavontuur + gecancelde bijeenkomst vanmorgen) en daarna een pannenkoek gegeten in een oubollig pannenkoekenhuis. Zometeen eten we nog een gekleurde bietensalade.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Koolraap heb ik ook nog nooit mee gekookt eigenlijk. Ik vond mijn knolselderij onlangs al experimenteel .



Vandaag een actief dagje, eerst gesport, daarna weekboodschappen gedaan (altijd een onderneming op de fiets, heb geen auto nl). Daarna gestofzuigd, hele huis opgeruimd en schoongemaakt en naar de kapper geweest. Toen vond ik het wel weer welletjes...



Als avondeten had ik lasagne met courgette, gerookt ontbijtspek en ricotta. Was lekker, heb de helft ingevroren. Zit een beetje te twijfelen of ik nog echt wat ga doen of gewoon een beetje ga relaxen vanavond. Vermoed dat het het laatste wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet weleens koolraap en ik vind het wel lekker door de salade.
@milna: lekker zeg, biryani! Wil je een receptje delen?



@infojunk: de Jumbo heeft de insectenproducten sinds 1 jan in de schappen, ik geloof bij de vega burgers / tofu enzo.



@Damskodream: mijn moeder maakte vroeger weleens koolraap. Zoetig, geel, vrij weinig smaak vond ik altijd. Ik eet het al jaren niet meer.



Drukke dagen Kaaaaaatje! Wel een goed gevoel eraan overgehouden, aan je heidagen?



@ikhierhuh: lekker, eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond lekker patat gehad, want het is zaterdag, met een frikandel, kroket, 2hamburgers en een kaassouflé. heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:amelyxbrans schreef op 24 januari 2015 @ 21:46:

Ik heb vanavond lekker patat gehad, want het is zaterdag, met een frikandel, kroket, 2hamburgers en een kaassouflé. heerlijk!





Ben je nou serieus, dat is 2 kilo vet echt get-ver-demme. Niks mis met een keer een lekker Vlaams patatje ofzo. Maar zo'n berg rommel je lijf indouwen, hoe krijg je het voor elkaar. Ieuw.
Boerenkoolstamppot bij mijn schoonouders, nomnomnom Ik kan best redelijk koken, maar op het gebied van boerenkoolstamppot wint mijn schoonmoeder het echt (vandaag weer meegekeken onder het koken om achter het verschil te komen, volgens mij zit het hem in de jus ipv melk om de stamppot mee te maken)
Alle reacties Link kopieren
Chef is inderdaad een lekker makkelijke film, ik doopt het al een 'feelgood foodtruck movie'. Niet een heel verrassend verhaal maar omdat de sfeer zo fijn is vond ik dat niet erg En gewoon ook lekker veel beelden uit LA, altijd leuk om gewone herkenbare plekken voorbij te zien komen in films of op tv.

Trouwens, niet om iets voor jullie te verpesten maar we zien regelmatig een plek op tv dat zogenaamd in New York of San Francisco is maar dat is dan gewoon hier bij de school om de hoek gefilmd ofzo



Wat balen van dat etentje GB. Ik kan ook altijd chagrijnig worden van eten in restaurants dat slechter smaakt als dat ik het thuis zou maken. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?



Brrrr gladheid en sneeuw Rastan, ben je veilig bij je moeder aangekomen?



Bah, koolraap eet ik ook al jaren niet meer, echt jeugdtrauma's aan overgehouden :(

En zwanger of niet, zoveel vettigheid op 1 dag kan ik ook niet eten. Áls ik al eens patat van de snackbar als avondeten at dan was het hooguit een beetje patat met een kroket een kaassouflé omdat ik niet kon kiezen, maar dan zat ik wel bomvol



Misschien moet ik hier maar zeggen wat ik de dag ervoor heb gegeten Voor vandaag weet ik het nog niet, voel me niet helemaal lekker en lig lekker op de bank. Vermoed dat het door de griepprik komt die ik gisteren heb gehad dus ik hoop morgen weer opgeknapt te zijn.

Gisteren aten we diepvriespizza's van de supermarkt Ik was 's middags met een vriendin gaan wandelen en daarna bij haar blijven hangen. P moest thuis nog doorwerken 's avonds dus ik ben op weg naar huis maar even langs de supermarkt gegaan voor pizza. Hij had een pepperoni pizza met een superzoete saus (heb een stukje geproefd) maar ik had een verrassend lekkere pizza met dunne bodem en een witte saus van kaas, geroosterde knoflook en spinazie. Smaakte heel gezond



P is vandaag weer aan het werk, ik denk dat ik hem even vraag om langs de Indonesiër te rijden op weg naar huis om wat af te halen.
Alle reacties Link kopieren
@hop, bedoel je niet koolrabi? Das wel lekker namelijk, bij koolraap door de salade kan ik me niet zoveel voorstellen..



Voorstelling ging lekker vandaag, en lief was wezen kijken en vond m ook mooi. Toch fijn als je ergens een paar weken je ziel en zaligheid ergens in hebt gestoken



De pianist had geen zin om te koken en had sushi geregeld. Ook niet erg.

Morgen gaan lief en ik naar Amsterdam, naar het Stedelijk en s avonds naar een concert. Nog even bedenken waar we gaan eten, we hebben niet heul uitgebreid de tijd. Misschien zorgen dat we tijdig bij een fijne Chinees op de Zeedijk aanschuiven.
Alle reacties Link kopieren
Waar en welke film/serie bedoel je La Woman bijvoorbeeld? Ik vind dat juist heel leuk om te weten.

Zo worden heel veel films en series die zogenaamd in Afrika/Azië/Zuid Amerika etc spelen op Oahu opgenomen en sinds we er geweest zijn herkennen we het.:-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je lief de voorstelling mooi vond Moos!

En ook een heerlijk dagje voor de boeg morgen, veel plezier!! Ik ben nog helemaal niet bij het nieuwe Stedelijk geweest *schaam*

Toen we nog in Amsterdam woonden hebben we het wel eens geprobeerd maar er stond een enorme wachtrij en daar konden we niet op wachten vanwege een andere afspraak die dag. Daarna nooit meer een poging ondernomen helaas.



The Newsroom bijv. Dolfje, dat speelt zich af in NY maar we herkenden laatst een kroeg waar ze aan de bar zaten. Wij waren er toevallig die week ervoor geweest voor een feestje, en dat was gewoon in Hollywood.

En bij Parenthood zag ik het laatst ook, dat speelt zich af in SF/Berkeley maar ze filmen bij een school hier twee blokken verderop.

We hadden het er laatst nog over met een goeie vriend van ons die in de filmwereld werkt (even opscheppen: hij werkt nu aan Starwars ) en die gaf nog meer voorbeelden maar dat ben ik even vergeten. M'n geheugen laat me af en toe in de steek tegenwoordig...
Alle reacties Link kopieren
Het is vanavond inderdaad Indonesisch geworden. P heeft wat afgehaald bij een restaurant waar we nog niet eerder waren geweest. Er zitten er hier trouwens niet zoveel

Kroketten (aardappelballen met gekruid vlees erin), saté, bami met kip en dunne noodles en nasi met allerlei spicy dingen.

Alleen de saté was lekker! Jammer! De nasi was sowieso te spicy voor me en de vulling van de kroketten had wat meer smaak kunnen hebben.

Volgende keer toch maar weer naar het andere restaurant dat we laatst ontdekt hebben. Die is niet zo goed als de Indonesische restaurants in NL maar wel beter dan deze. Ach, goed om te weten
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb vannacht behoorlijk liggen zweten van de combi veel knoflook en veel bier. Het was een hele gezellige dag met onze vrienden en hebben besloten om als zij van de zomer op vakantie zijn een weekje er naar toe te vliegen als we een beetje fatsoenlijke tickets kunnen vinden. Zij willen graag hun camping en die omgeving laten zien.



Vandaag doen we niks want gisteren dus de hele dag weg geweest en ik maak wantan soep.
Heb je ook nog een kitten opgelopen Dolfje?



Lekker LAWoman, Indonesisch. Al kan ik me voorstellen dat hier in NL, gezien de geschiedenis, waarschijnlijk beter Indonesisch wordt gegeten / geserveerd dan in Amerika. Nichemarkt voor jou?



Wij hebben vanmiddag een feestje, voor het eerst incl. frutje. Ben benieuwd. Vanavond eten we een vega pasta met veel groenten en kaas. Want kaas en pasta is een gouden combi wat lief betreft, dus dat kan niet missen. Vooral als hij vega "moet" eten, haha, want dat komt meer van mij uit dan van hem.
Ja, dat zal idd niet de meest bekende keuken zijn daar in de buurt vermoed ik, LA Woman. Gewoon lekker zelf nasi maken. Als je tenminste weer zin hebt om te koken. Fijn dat die pizza een succes was.



Zat ook te denken... Koolraap in een salade, Hop?.... brr. Knolselderij of Koolrabi kan ik me wel voorstellen, maar koolraap... Nah...



Nou, ik vind Pasta en Kaas ook een topcombi, Teig. Maar ik probeer van beiden niet al te veel te eten. Maar het kan zeker erg lekker zijn. Veel plezier op het feestje.



Leuk, Moos, stedelijk en concert. Welk concert ga je zien?



Nog geen idee wat ik ga eten vanavond. Er ligt nog wat groente geloof ik. Groentela-sla mss. Anders moet ik nog even iets halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 25 januari 2015 @ 11:35:

Heb je ook nog een kitten opgelopen Dolfje?



.Nee eigenlijk niet,komt denk ik omdat ik gisteren zoveel heb gegeten bij de Chinees. Wel veel kip en groente en geen bami en rijst etc maar wel een schaaltje ijs na.
Alle reacties Link kopieren
Ey ladies, ja pasta en kaas. Wat GB zegt - ik lift mee



Goeie bodem gelegd dus Dolfje. Dat scheelt! Ik heb zojuist zeer copieus gelunched met warm vers brood van de buurtbakker met kaas, en met humus, en gewoon met roomboter. Allemachtig wat is dat toch lekker. Maar ik ben echt tonnetjerond nu. Niet te vaak doen maar





Gelukkig ga ik zo met een vriendin naar een tentoonstelling hier in de stad, dan loop ik het er wel een beetje af. En het is goddank niet meer glad, gisteren kostte alles 2 keer zo lang als normaal maar ja better safe enzo. Vanavond iets lichts denk een (groentela)soepje.

Fijne dag verder!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik hoop dat met de rijen bij het Stedelijk meevalt tegenwoordig. Zal wel denk ik, het is toch alweer een tijd open.



GB, we gaan naar een project van een Spaanse flamenco-band met een paar hele stoere Nederlandse jazz-muzikanten erbij. Ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nog nooit zelf nasi gemaakt, alleen een keer met zo'n pakje kruidenmix geloof ik. Wil het binnenkort ook een keer zelf proberen!! Heeft iemand hier een goed recept??



Vanavond eet ik heel saai rode kool met gebakken aardappelschijfjes en een steak du boeuf geloof ik. Ik wilde eigenlijk ovenschotel met bloemkool, hamblokjes en pasta maken, maar bedacht dat ik gister met de lasagne eigenlijk ook al pasta op heb. Die schuif ik dus nog een paar daagjes door.
Alle reacties Link kopieren
hmm ben ik dan zo'n mmuts en is het koolrabi? Ja waarschijnlijk wel, het heet hier natuurlijk weer anders.

Gister avond hadden we schnitzel in de juegdherberg, met voor mij veel salade en een klein beetje aardappelsalade, was verrassend lekker. Vanmiddag in de skit hut at ik rosti met tomaat en mozzarella erop, dat was een van de betere opties.

Mrgen lunch ik met chirasi sushi, oftewel de restjes van de sushi (minus de rauwe vis) in een schaalte. en s'avonds maak ik risotti met aardpeer(Tompinabur).
Alle reacties Link kopieren
Mijn nasi is heel simpel dignity: kipfilet blokjes marineren in zoete ketjap met sambal en badjak. Ui in de pan fruiten, kip erbij en goed bakken en dan gekookte rijst erdoor.

En erbij een gebakken ei en soms kroepoek.

Soms doe ik ook nog wat prei of kool door de nasi maar niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten (op aanraden van GB) Koreaans. Was érg lekker. We deelden een soep met hert, pompoen en paddestoelen, die was lekker maar voor een hoofdgerecht wel wat veel van hetzelfde. We hadden een combi-bord van de verschillende bijgerechtjes, dat was super, gefrituurde dumplings, gemarineerde zalm, gerookte eend en varkensbuik, salade van pompoen, cashews en zeewier. Toen hadden we nog een beetje honger dus nog 2 side-dishes besteld: kalfstong met kimchi (yum! De kalfstong vond ik ook lekker, maar de kimchi nog lekkerder) en een pannekoekje met garnalen. Die was erg lekker (zat denk ik ook aardappel in) maar wel erg vet.

Stedelijk was prachtig (geweldige vaste collectie hangt daar eigenlijk zeg) en concert aardig maar niet wereldschokkend.

Morgen nog ns met schoonouders op pad naar een museum, maar in principe eten we thuis. Heb ook stiekum vreselijk behoefte om een beetje thuis te rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker trouwens Hop, risotto met aardpeer. Goeie, ga ik ook ns doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven