eten voor in ziekenhuis

02-05-2019 10:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een vriendin van mij verblijft voor langere tijd in het ziekenhuis bij haar zieke kindje
Eten schiet er nog al eens bij in, dus heeft ze me gevraagd of ik af en toe wat kan brengen.
Ben blij dat ik wat voor haar kan doen, dus doe dat graag. Nu is het ziekenhuis niet om de hoek (1 uur enkele reis) en heb ik ook mijn werk en eigen baby, dus praktisch gezien zou ik 2x per week heen kunnen om eten te brengen. Ze heeft er een koelkast maar geen vriezer.
Het mooiste zou het dus zijn als ik eten kan brengen voor diezelfde dag én iets voor 1 a 2 dagen later wat goed te houden is in de koelkast. Ze heeft zelf allergieën, dus het eten moet nog ergens aan voldoen. Nu heb ik dus inspiratie nodig :D

Willen jullie mij helpen aan recepten die;
- 1 a 2 dagen in de koelkast te bewaren zijn
- Koud te eten zijn of op te warmen in de magnetron (niet in een pan of oven)
- geen paprika, schimmels en gluten bevatten
- Geen grote hoeveelheden koemelk bevatten

Alvast heel veel dank!
Groet! Yellow
Dubbel
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 02-05-2019 11:38
99.11% gewijzigd
hamerhaai schreef:
02-05-2019 11:31
wat denk je dat benzine kosten en maaltijden bereiden kost? Ze kan haar vriendin beter sponsoren zodat in de kantine kan eten. Of de vriendin kan gewoon even lekker naar buiten gaan en naar de winkel lopen en daar magnetron maaltijden kopen. Is ook wel zo gezond voor haar. Want ze zal vast geen 24 uur per dag naast haar kind zitten.

Ik kan me voorstellen dat je die korte tijd dat je even weg kan en naar buiten kan, niet bezig wil moeten zijn met eten regelen. Kop koffie drinken met een geliefde of een wandelingetje lijkt me een stuk stressvrijer. En wat als het echt niet lukt om er even uit te gaan? Dan maar niet eten? :huh:

Die mensen vragen niet voor niets om hulp. Dat doe je over het algemeen pas als je het echt zelf niet lukt. Ik ken althans niemand die lichtvaardig even een ander om zo’n gunst vraagt.

Beetje raar om in dit topic waar om recepten wordt gevraagd, de hele tijd de hulpvraag van de ouders in twijfel te trekken :-?
Wittelamp schreef:
02-05-2019 11:38
Ik kan me voorstellen dat je die korte tijd dat je even weg kan en naar buiten kan, niet bezig wil moeten zijn met eten regelen. Kop koffie drinken met een geliefde of een wandelingetje lijkt me een stuk stressvrijer. En wat als het echt niet lukt om er even uit te gaan? Dan maar niet eten? :huh:

Die mensen vragen niet voor niets om hulp. Dat doe je over het algemeen pas als je het echt zelf niet lukt. Ik ken althans niemand die lichtvaardig even een ander om zo’n gunst vraagt.

Beetje raar om in dit topic waar om recepten wordt gevraagd, de hele tijd de hulpvraag van de ouders in twijfel te trekken :-?

Precies.
Als je kind ernstig ziek is (en dat is het, anders verblijf je niet in het Ronald Mc Donaldhuis) kun je echt niet meer goed nadenken hoe je eten te regelen, bovendien heb je daar de energie niet voor.
In tijden van nood leer je je echte vrienden kennen.
Superlief dat je dit doet to!
Ik vind pastasalade met rijst ook lekker, dus de pasta vervangen door rijst bedoel ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
02-05-2019 11:32
Ik zou wel even kijken of er in de buurt van het ziekenhuis een traiteur zit en die eens bellen of ze 1 x per week voor een aantal dagen maaltijden kunnen afleveren in het z’huis.


Nou dit idd. Ik vind het nogal wat, 2 uur rijden om 2 maaltijden te brengen. Dat moet toch beter te organiseren zijn?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wittelamp schreef:
02-05-2019 11:38
Ik kan me voorstellen dat je die korte tijd dat je even weg kan en naar buiten kan, niet bezig wil moeten zijn met eten regelen. Kop koffie drinken met een geliefde of een wandelingetje lijkt me een stuk stressvrijer. En wat als het echt niet lukt om er even uit te gaan? Dan maar niet eten? :huh:

Die mensen vragen niet voor niets om hulp. Dat doe je over het algemeen pas als je het echt zelf niet lukt. Ik ken althans niemand die lichtvaardig even een ander om zo’n gunst vraagt.

Beetje raar om in dit topic waar om recepten wordt gevraagd, de hele tijd de hulpvraag van de ouders in twijfel te trekken :-?
Kan me voorstellen dat ze aan de mensen die een keer langs willen komen vragen om eten mee te nemen, maar niet dat ze iemand die van ver moet komen meermaals per week voor eten willen laten zorgen. Ziekenhuizen zitten in stadse omgeving, daar heb je ook vast wel thuisbezorgd initiatieven.
redbulletje schreef:
02-05-2019 11:44
Kan me voorstellen dat ze aan de mensen die een keer langs willen komen vragen om eten mee te nemen, maar niet dat ze iemand die van ver moet komen meermaals per week voor eten willen laten zorgen. Ziekenhuizen zitten in stadse omgeving, daar heb je ook vast wel thuisbezorgd initiatieven.
Redbulletje je begint een beetje te klinken als Maya in het kindvrijen topic.
TO wil het doen, heeft gekeken wat voor haar haalbaar is en vraagt om recepten.
Heb je een lekker recept misschien?
Alle reacties Link kopieren
Een langdurig ziek kind krijgt niet dag en nacht onderzoeken. Op een gegeven moment is de diagnose wel gesteld en het behandelingsplan bekend. Kind heeft ook rust nodig.

Op korte termijn als een kind ernstig ziek is en het nog niet precies duidelijk is wat er is kan het een enkele keer voorkomen dat er 's avonds ook een onderzoek plaats vindt.

Het is van de zotte dat jij 2 dagen per week 2 uur moet rijden om deze mensen van een maaltijd te voorzien als je zelf ook een baby en werk hebt.

Mijn kind heeft na zijn geboorte ook heel lang in het ziekenhuis gelegen maar echt niet dat we dit soort idiote eisen aan mensen gingen stellen.

1 van de ouders kan toch wel wat boodschappen doen voor meerdere dagen. Wat maaltijden opwarmen in de magnetron of iets simpels koken.

Je kan ook te veel vragen van vrienden
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-05-2019 11:44
Kan me voorstellen dat ze aan de mensen die een keer langs willen komen vragen om eten mee te nemen, maar niet dat ze iemand die van ver moet komen meermaals per week voor eten willen laten zorgen. Ziekenhuizen zitten in stadse omgeving, daar heb je ook vast wel thuisbezorgd initiatieven.
Bespaar me!!
Gelukkig is Thuisbezorgd of Deliveroo oid zo lekker goedkoop🙈🙈

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2019 12:24
Reden: Op de man
14.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
02-05-2019 11:48
Een langdurig ziek kind krijgt niet dag en nacht onderzoeken. Op een gegeven moment is de diagnose wel gesteld en het behandelingsplan bekend. Kind heeft ook rust nodig.

Op korte termijn als een kind ernstig ziek is en het nog niet precies duidelijk is wat er is kan het een enkele keer voorkomen dat er 's avonds ook een onderzoek plaats vindt.

Het is van de zotte dat jij 2 dagen per week 2 uur moet rijden om deze mensen van een maaltijd te voorzien als je zelf ook een baby en werk hebt.

Mijn kind heeft na zijn geboorte ook heel lang in het ziekenhuis gelegen maar echt niet dat we dit soort idiote eisen aan mensen gingen stellen.

1 van de ouders kan toch wel wat boodschappen doen voor meerdere dagen. Wat maaltijden opwarmen in de magnetron of iets simpels koken.

Je kan ook te veel vragen van vrienden
🙈👋🏻
Je kunt van alles maken, pas wel een beetje op met rijst, dat kan snel bederven als het eenmaal gekookt is, tofu kun je ook niet zo lang bewaren, dus die dingen alleen voor de eerste dag, of de dag erna.

Toen ik regelmatig avonddienst had maakte ik wel eens maaltijden voor mijzelf geinspireerd op de stoommaaltijden van de ah.

Dus een magnetron-bestendig bakje met onderin rijst of pasta, net niet helemaal gaargekookt, daar bovenop dingen als peulvruchten en groentes en een saus-achtig iets, de groentes meestal rauw, zodat het geen prut word in de magnetron.
Ik eet wel vegetarisch, dus dat scheelt waarschijnlijk in bewaarbaarheid, maar 1 of twee dagen moet wel kunnen denk ik.

Hier een voorbeeld: https://www.neusindeboter.com/stoommaal ... -het-zelf/
Deze heeft paprika, maar hetzefde principe kun je natuurlijk gebruiken voor andere ingredienten.

Verder zijn ovenschotels altijd wel lekker op te warmen vind ik, als je ze voorbakt in de oven (niet te bruin laten worden) kun je ze meestal vrij makkelijk in stukken in bakjes scheppen.
Dinken als moussaka en lasagne werken heel goed bijvoorbeeld.

Of je maakt salades met stevige groente, en een losse dressing erbij (zodat het niet zompig word)
Aardappelsalade en pastasalade blijven klaargemaakt wel een paar dagen lekker.
sugarmiss schreef:
02-05-2019 11:48
Een langdurig ziek kind krijgt niet dag en nacht onderzoeken. Op een gegeven moment is de diagnose wel gesteld en het behandelingsplan bekend. Kind heeft ook rust nodig.

Op korte termijn als een kind ernstig ziek is en het nog niet precies duidelijk is wat er is kan het een enkele keer voorkomen dat er 's avonds ook een onderzoek plaats vindt.

Het is van de zotte dat jij 2 dagen per week 2 uur moet rijden om deze mensen van een maaltijd te voorzien als je zelf ook een baby en werk hebt.

Mijn kind heeft na zijn geboorte ook heel lang in het ziekenhuis gelegen maar echt niet dat we dit soort idiote eisen aan mensen gingen stellen.

1 van de ouders kan toch wel wat boodschappen doen voor meerdere dagen. Wat maaltijden opwarmen in de magnetron of iets simpels koken.

Je kan ook te veel vragen van vrienden
Gelukkig, tenminste nog één nuchter persoon!
En dan ook nog van een moeder die zelf een ziekenhuisbaby had!
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
02-05-2019 11:46
Redbulletje je begint een beetje te klinken als Maya in het kindvrijen topic.
TO wil het doen, heeft gekeken wat voor haar haalbaar is en vraagt om recepten.
Heb je een lekker recept misschien?
Dit! En dat geldt niet alleen voor Redbulletje.
Ik ga ervan uit dat TO haar eigen grenzen kan bewaken.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
02-05-2019 11:55
Ik ga ervan uit dat TO haar eigen grenzen kan bewaken.
Ik ook

En nu alleen nog maar on topic recepten svp.
redbulletje schreef:
02-05-2019 11:54
Gelukkig, tenminste nog één nuchter persoon!
En dan ook nog van een moeder die zelf een ziekenhuisbaby had!

Ik had ook een ziekenhuisbaby en ik herken me absoluut niet in Sugarmiss haar verhaal.
Sinds wanneer mogen mensen niet meer zelf bepalen wat ze nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
02-05-2019 11:48
Bespaar me!!
Gelukkig is Thuisbezorgd of Deliveroo oid zo lekker goedkoop🙈🙈

Kom met een goed recept of ga even spuien in je kindvrij topic. Je opmerkingen hier zijn overbodig.
Nou dooooeeeeeiiii👋🏻👋🏻
To moet 2 uur rijden benzine is ook niet gratis en de ingrediënten die to moet aanschaffen voor de maaltijden ook niet.

Dus per saldo zal het niet eens zoveel goedkoper zijn.

To heeft zelf ook een baby en werk en haar tijd is ook niet oneindig.
Oh en koude aardappelsalade met groente?
Ook lekker! Met tonijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-05-2019 11:44
Kan me voorstellen dat ze aan de mensen die een keer langs willen komen vragen om eten mee te nemen, maar niet dat ze iemand die van ver moet komen meermaals per week voor eten willen laten zorgen. Ziekenhuizen zitten in stadse omgeving, daar heb je ook vast wel thuisbezorgd initiatieven.
Ja, want thuisbezorgd is zoooooo handig als je voedselallergieen hebt... :facepalm:

Dit topic gaat over recepten. TO vraagt om recepten die zij kan maken voor deze vriendin. Ik vind dat hartstikke lief van haar, en ik snap ook dat ze iets wil doen om haar vriendin te helpen. Dus als je niets bij te dragen hebt qua recepten, zou ik vooral wegwezen hier.

TO, ik borduur nog even voort op de gepofte aardappel, met name omdat aardappels best lang goed blijven en makkelijk in de magnetron te bereiden zijn. Gepofte aardappel met wat tonijn? Dan wat rauwkost ernaast, of een potje worteltjes uit de supermarkt (die kunnen namelijk ook in de magnetron, die groente uit een potje). Zo zou je ook, relatief eenvoudig, wat maaltijden samen kunnen stellen: aardappel, groente uit een potje en vlees/vis/vega ernaast. Rode kool is ook lekker uit een potje. Vlees/vis/vega moet je dan wel thuis even bakken/braden, dan hoeft vriendin dat alleen maar op te warmen.
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 02-05-2019 12:00
0.68% gewijzigd
Wat lief dat je dit wilt doen TO! Ik heb zelf dit kookboek:

https://www.bol.com/nl/p/allergiekookbo ... OAQAvD_BwE

Misschien dat je daar iets uit zou kunnen halen. En heeft je vriendin misschien kookboeken liggen waar ze graag uit kookt? Dan zou je kunnen vragen of je die bij haar thuis op mag halen voor inspiratie.
redbulletje schreef:
02-05-2019 11:44
Kan me voorstellen dat ze aan de mensen die een keer langs willen komen vragen om eten mee te nemen, maar niet dat ze iemand die van ver moet komen meermaals per week voor eten willen laten zorgen. Ziekenhuizen zitten in stadse omgeving, daar heb je ook vast wel thuisbezorgd initiatieven.

Kan je nagaan in hoeveel nood ze zitten dat ze dat dus toch vragen.

Heb je nog wat bij te dragen in de vorm van recepten? :roll:
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 02-05-2019 12:02
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook nogal veel gevraagd.. wonen er geen mensen dichterbij die dit kunnen doen?
En OT, Google eens op salad in a jar. Als je de dressing apart houdt is dat een paar dagen houdbaar.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-05-2019 11:22
Iets met elkaar ook steunen en zo?

Beetje inlevingsvermogen is ver te zoeken
inderdaad, ik verbaas me enorm over de reacties.
Omeletrolletjes. Wraps maar dan met omelet. Makkelijk koud weg te snacken maar toch voedzaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven