garnaaltjes met?

04-08-2010 20:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil een voorgerechtje maken met kleine garnaaltjes; even in de oven met olie,knoflook, pepertje, etc. Wil niet alleen de garnaaltjes serveren, dat is wel erg karig. Wie weet er een leuk combi gerechtje?
Heel saai misschien maar lijkt mij heerlijk met stokbrood en een salade.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wat witlof in luciferreepjes snijden en even roerbakken (of paksoi of iets anders) en dat als 'bedje' onder de garnalen (als pepertje dan rode (verse) pepers gebruiken). Zou dan de groenten wat aanmaken met bv zoet/zure saus, anders is het denk ik te droog.
Avocado erbij? Of toast maken en daar de garnaaltjes op serveren, groene salade ernaast.
Hmmm misschien een salade met avocado..

Ben niet zo van de witlof.
Dit wat?

Glaasje met tomatencoulis, avocadocreme en zeeuwse grijze garnaaltjes

Ingrediënten voor 8 personen

1 Avocado

4 Lekkere zoete tomaten

150 gr grijze garnaaltjes

1 el mayonaise

Peper

Zout

Citroen

Scheutje room

Scheutje azijn

olijfolie

Theelepel Suiker

Voorbereiding

Ontvel de tomaatjes door ze ff in kokend water onder te dompelen en ze daarna te schrikken. Snij ze in vieren en verwijder de zaadjes. Snij in brunoise.

Zet een pannetje op met wat olijfolie. Stoof hierin de tomaatje totdat het een beetje zacht wordt(het moet geen saus worden) Voeg een scheutje azijn toe en kruid met peper,zout en wat suiker. Zet de coulis koud weg.

Pel de avocado en pureer deze met de mixer. Voeg een klein beetje citroensap toe, de mayo, een scheutje room en pureer tot een smeuige massa. Breng op smaak met peper en zout en zet koud weg

Bereidingswijze

Zet een pannetje op met wat olijfolie. Stoof hierin de tomaatje totdat het een beetje zacht wordt(het moet geen saus worden) Voeg een scheutje azijn toe en kruid met peper,zout en wat suiker. Zet de coulis koud weg.

Pel de avocado en pureer deze met de mixer. Voeg een klein beetje citroensap toe, de mayo, een scheutje room en pureer tot een smeuige massa. Breng op smaak met peper en zout en zet koud weg

Serveertips

Pak een mooi amuse glaasje. Doe eerst 2 eetlepels tomatencoulis in het glaasje. Daarna 2 el van de avocadocreme. Garnaar het geheel met de garnaaltje en je heb een heerlijk fris en zomers amuse!

Klinkt wat mij betreft lekker, alleen lust ik geen garnalen
De garnaaltjes serveren in blaadjes van little gem sla?

Of een tomaat uithollen en ze daarin doen?
Garnalen in/met acocado en kleine stukjes verse ananas. Heb zo in Spanje gegeten en het was heerlijk!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:ramiaatje schreef op 04 augustus 2010 @ 21:26:

Hmmm misschien een salade met avocado..

Ben niet zo van de witlof.Salade en avocado is ook heel lekker ja. Je kunt trouwens ook andere groenten gebruiken hoor, paksoi of een paar gegrilde groene aspergetips bijvoorbeeld...
In ieder geval cocktail saus erbij van de Vos en Lemmens

Zooooo lekker
hmmm tuffers dat ga ik zeker een keer maken.

deze keer wordt het toch de combi met salade en avocado.

bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven