Gezocht: Souk in het oosten des lands

19-02-2020 20:44 17 berichten
Ik ben in mijn jaren in Groningen verwend met de onvolprezen Souk in de Folkingestraat (bij (oud-)Groningers welbekend), maar ben verhuisd naar Twente. Ik ben op zoek naar een winkel waar ik (losse) kruiden en kruidenmengsels kan halen, en gevulde paprika's, en heerlijke dadels en baklava, dingen als kataifideeg, lekkere losse olijven, verse humus, bergen met soorten couscous, pasta, bonen, linzen, granen, noten en lekkers. Heeft iemand een tip voor zo'n winkel in Twente? Het maakt niet zoveel uit waar 'ie zit - ik wil er gerust eens in de zoveel tijd een half uur voor in de auto zitten :-)
Alle reacties Link kopieren
Souk? Wat is dat?
Ze noemen zichzelf een Noord-Afrikaanse kruidenier, dat dekt de lading wel :)
Het is dus een soort toko, maar dan zonder de oriëntatie op de Oosterse keuken - meer gericht op de mediterane en Noord-Afrikaanse keuken.
Alle reacties Link kopieren
Dat heet hier, in het westen, gewoon de turk.
impala wijzigde dit bericht op 19-02-2020 21:04
34.33% gewijzigd
.
Ik ken Souk alleen als arabisch, niet als noordafrikaans.
In mijn stad is het ook de turk die veel van de dingen verkoopt die jij noemt.
Prima, ik ken 'm vanuit Groningen als de souk (en dat werd daar als aanduiding van 't soort markt gebruikt). Naam maakt me ook niet echt uit, maar heeft iemand aanraders in Twente? :)
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
19-02-2020 21:03
Ik ken Souk alleen als arabisch, niet als noordafrikaans.
In mijn stad is het ook de turk die veel van de dingen verkoopt die jij noemt.
Marokko heeft toch ook souks en is half arabisch én noord afrikaans. Tunesie ook. Gek genoeg hebben Turken daar dan weer niks mee van doen :)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-02-2020 21:05
Marokko heeft toch ook souks en is half arabisch én noord afrikaans. Tunesie ook. Gek genoeg hebben Turken daar dan weer niks mee van doen :)
Turkije maakt inderdaad ook geen deel uit van de Arabische wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ambrozijn schreef:
19-02-2020 21:11
Turkije maakt inderdaad ook geen deel uit van de Arabische wereld.
En toch verkopen ze al dat spul. Maar turken verkopen álles waar vraag naar is :) dus ook vast couscous in Twente. Al kun je voor heel veel ook gewoon bij de Appie terecht. Voor de dubbele prijs, dat wel.
impala wijzigde dit bericht op 19-02-2020 21:25
33.21% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet helpen maar ben ook verhuisd en mis de souk ook ❤️ Altijd lekkere dips voor het weekend en olijven.
Alle reacties Link kopieren
Ons-kent-ons misschien, weten ze bij Le Souk geen collega's in je nieuwe regio?
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Google gewoon op Turkse supermarkt. Ik deed dat voor de grap even met Oldenzaal en daar zit iets dat Safari heet en idd een Noord Afrikaanse en Arabische kruidenier is. Maar er moet toch veel meer te vinden zijn.
.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:16
97.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Supermarkt Ada in Enschede is een aanrader! Veel Turkse, Marokkaanse en Oosterse producten. Op hun FB pagina staat aanbiedingen, o.a. vele gemarineerde olijven, baklava.....het water loopt me in de mond. De supermarkt heeft overigens meerdere vestigingen in Enschede.
Aah fijn dank jullie wel! Ik ken er 2 in Almelo, maar dat bleken een soort combi turks/armeens/poolse supermarkten te zijn waar ze vooral veel drank en vlees verkochten, en daarvoor ging ik er niet heen. Ik zal eens in Enschede kijken, en anders in Gronau. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
De gemiddelde Turkse supermarkt heeft dat vaak wel. Maar misschien kan je beter slagen bij een Syrische winkel. Hier zijn vanwege de komst van Syrische vluchtelingen ook een paar Syrische supermarkten bij gekomen en die hebben echt een enorm assortiment.

En vaak staat op de markt ook wel een kraam met olijven en dips enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven