Gezonde BBQ

30-05-2011 11:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:emoti_on schreef op 30 mei 2011 @ 11:32:

Wie kan me hierbij helpen?Ehm... Jijzelf?
Met je grenzen kan alleen jij jezelf helpen, wij niet.

Gezonde tips: paprika op de BBQ, water drinken ipv sapjes/fris/alcohol. Veel salade nemen. Mager vlees kiezen.
TE veel gezonde dingen eten is (bijna) net zo slecht als veel slechte dingen...

Gewoon jezelf inhouden (ja ja, gemakkelijker gezegd...) en je weet best wat de beste keuze is toch?
Paprika's grillen. Mengen met een klein beetje olijfolie, knoflook en kruiden. Op de bbq en daarna nog even in een dicht bakje laten nagaren.

Portobelo's, courgette, aubergine, idem.

Ook spiesje met kleine (voorgekookte) krieltjes en charrytomaatjes is lekker of gepofte aardappel.

Geen aardappel- en pastasalades, maar groene salade of tomaten salade met magere dressing. Mager vlees met suasjes op basisi van tomaat of yoghurt.
Maak zelf een grote bak lekkere salade en neem die mee als je denkt dat het een BBQ wordt van het type veel vlees, satesaus, stokbrood en een bak huzarensalade.
Van tevoren thuis al wat gezonds eten, dan heb je minder trek en is de verleiding om te gaan snaaien minder groot.
.
Lekker vis en groente op de BBQ. Neem niet teveel sausjes en drank.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Wat veel calorieën scheelt, is alleen maar water (spa rood) drinken. Geen fris, geen sap, geen alcohol
Morgen een balansdag nemen. :-)
Gamba's en ander seafood is caloriearm.

Maar als je aan de lijn bent, zul je je toch zelf in moeten houden met de stokbroodjes, sausjes en wijn.
Lekkere groentespiezen maken met courgette/paprika/ui/champignons.

En zalm en papillotte. Heerlijk op de bbq: zalm in alufolie met scheutje wittewijn, tomaatjes, bosui, zout en peper en citroen. Dit dichtvouwen en 10 tot 15 min. op de bbq.
Jezus, gewoon lekker genieten?? Een Bbq hoort niet light te zijn, dat moeten vette speklappen met bbq saus en veel stokbrood, kruidenboter en wijn zijn.

En dan morgen maar weer een balansdag. O.i.d. Maar dat wil je vast niet horen wel?
Gezond bbq-en begint met de boel niet zwart te laten blakeren ! Dat is t belangrijkste denk ik.
.
Schep van alles weinig op, behalve salade/groenten.
Ga in therapie!
quote:emoti_on schreef op 30 mei 2011 @ 11:46:

[...]

Thanks Graag gedaan! Geniet van het mooie weer en de bbq
Een barbecue móet vet zijn? goh, dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Ik dacht dat het lekker moest zijn.
Doordat je niet of nauwelijks vet toevoegd lijkt het me juist gezonder dan bakken in een pan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven