Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
quote:scamp schreef op 06 maart 2012 @ 13:48:

[...]

Ja als het de koperen eikel was, tja, beetje minderwaardig natuurlijk. Maar een gouden. Wow!

De Geoxideerde Eikel? Als troostprijs?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
UCchick, het is zo te maken maar echt lekker erbij te serveren, dus niet in je groenten maar zie foto of apart als saus;

Enchilada saus

1/2 ui (lekkerder is sjalotjes)

5 eetlepels tomatenpuree

1 dl zure (of gewone) room

2 teentjes knoflook

2 eetlepels "boske" saus (of andere pittige salsasaus)

zwarte peper en zout

Bak de uien en voeg de geperste knoflookteentjes en de tomatenpuree toe. Laat alles nog 2-5 min. bakken. Voeg nu de (boske) saus/salsasaus toe. Voeg vervolgens de zure (of gewone) room toe en laat de saus nog 4-6 min sudderen. Voeg zout en peper toe.

Foto is niet mooi maar links zie je de enchiladasaus;

http://i576.photobucket.c ... eneenmetkaaschampigno.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:missverrektekoekwaus schreef op 06 maart 2012 @ 13:42:

[...]

Dat denk je vast goed, we konden goed met elkaar opschieten Enne... bedankt he voor deze verhelderende info
quote:piratorart schreef op 06 maart 2012 @ 13:50:

[...]

De Geoxideerde Eikel?

Dat klinkt dan weer zo vies

[...]

bonbons lijke me ook lastig. Voor de rest is het vooral oefenen en de misbaksels opeten.
Klinkt goed, ga het van de week eens proberen..

Oh missverrektekoekwaus, wil het altijd proberen, maar 9 van de 10 keer mislukt het.. (Of heb ik een te hoge eis, vriend is kok.. Wil hem kunnen evenaren :P)
quote:thee schreef op 06 maart 2012 @ 13:50:

[...]

Enne... bedankt he voor deze verhelderende info Sorry, ik weet niet wie er allemaal meeleest
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 maart 2012 @ 13:50:

UCchick, het is zo te maken maar echt lekker erbij te serveren, dus niet in je groenten maar zie foto of apart als saus;

Enchilada saus

1/2 ui (lekkerder is sjalotjes)

5 eetlepels tomatenpuree

1 dl zure (of gewone) room

2 teentjes knoflook

2 eetlepels "boske" saus (of andere pittige salsasaus)

zwarte peper en zout

Bak de uien en voeg de geperste knoflookteentjes en de tomatenpuree toe. Laat alles nog 2-5 min. bakken. Voeg nu de (boske) saus/salsasaus toe. Voeg vervolgens de zure (of gewone) room toe en laat de saus nog 4-6 min sudderen. Voeg zout en peper toe.

Foto is niet mooi maar links zie je de enchiladasaus;

http://i576.photobucket.c ... eneenmetkaaschampigno.jpgWil je met me samenwonen?

[...]

K wou eigenlijk nog een plaatje in de OP plakken maar dat lukt ff niet
quote:Maja82 schreef op 06 maart 2012 @ 13:46:

Ik zit nog te bedenken wat ik van het weekend wil gaan bakken. Sachertorte ofzo.Ik ga een toetjesbuffet maken. Cheesecake brownies met frambozen, tiramisu en raspberry caramel nirvana.
quote:Maja82 schreef op 06 maart 2012 @ 13:53:

[...]

K wou eigenlijk nog een plaatje in de OP plakken maar dat lukt ff niet Allemaal nog steeds onmogelijk dankzij die PlakkerT
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:angel__ schreef op 06 maart 2012 @ 13:52:

Klinkt goed, ga het van de week eens proberen..

Oh missverrektekoekwaus, wil het altijd proberen, maar 9 van de 10 keer mislukt het.. (Of heb ik een te hoge eis, vriend is kok.. Wil hem kunnen evenaren :P)

Met een vriend als kok liet ik me lekker verwennen

Ik heb nog weleens wat met de kinderen gemaakt en die vinden het al gauw goed als het lekker smaakt. Maar echt successen, nee die ken ik niet
quote:Mylene_Valerie schreef op 06 maart 2012 @ 13:48:

[...]

Ja die saus is zo lekker die wil ik je niet onthouden. Zal je die snel geven. Is ook met tomatenpuree trouwens maar wel heel snel te maken dus als je zure room over hebt dan kan je het zo maken, of even kijken of het geen creme fraiche was. Even nakijken.Als het snel te maken is hou ik me aanbevolen! Jummie!
quote:helene31 schreef op 06 maart 2012 @ 13:53:

[...]

Ik ga een toetjesbuffet maken. Cheesecake brownies met frambozen, tiramisu en raspberry caramel nirvana.Lekker! Vanaf hoe laat ben ik welkom

[...]

Ik ga een toetjesbuffet maken. Cheesecake brownies met frambozen, tiramisu en raspberry caramel nirvana.Ow, please nodig ons uit!
Zo mis je heel wat als je aan het werk bent. *moet toch eens aan mijn baas vragen of hij mijn workload wat wil verminderen*

Heb niet alles gelezen maar ben het wel eens met Scamp. Eigenlijk zou ook ik M81 onder de negeeerknop moeten gooien. Maar iets in mijn kan het niet laten om te reageren op M. Hij ergert mij en hij triggert mij om op hem te reageren helaas.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik stel voor dat Maja als TO allemaal lekkere eikeltjes voor ons maakt. Van chocola, marsepein, bladerdeeg...
quote:missverrektekoekwaus schreef op 06 maart 2012 @ 13:52:

[...]

Sorry, ik weet niet wie er allemaal meeleest Hebben wij gemeet?
quote:charlottew88 schreef op 06 maart 2012 @ 13:55:

Zo mis je heel wat als je aan het werk bent. *moet toch eens aan mijn baas vragen of hij mijn workload wat wil verminderen*

Heb niet alles gelezen maar ben het wel eens met Scamp. Eigenlijk zou ook ik M81 onder de negeeerknop moeten gooien. Maar iets in mijn kan het niet laten om te reageren op M. Hij ergert mij en hij triggert mij om op hem te reageren helaas.

Wie?

Fijn dat je er weer ff bent

[...]

Ik ga een toetjesbuffet maken. Cheesecake brownies met frambozen, tiramisu en raspberry caramel nirvana.

Oeh oeh die recepten komen van mijn favoriete eetsite. Die zijn zo tongstrelend lekker.

Nu heb ik dus trek
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 06 maart 2012 @ 13:55:

Heb niet alles gelezen maar ben het wel eens met Scamp. Eigenlijk zou ook ik M81 onder de negeeerknop moeten gooien. Maar iets in mijn kan het niet laten om te reageren op M. Hij ergert mij en hij triggert mij om op hem te reageren helaas.Daar heb ik nou totaal geen last van. Helaas lees ik 'm nog wel af en toe in een quote en daar baal ik van, net als bij de rest die onder negeer staat.
quote:thee schreef op 06 maart 2012 @ 13:56:

[...]

Hebben wij gemeet?Nope, die mensen mag je doorstrepen. Ik ben niet van de meeterige.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 06 maart 2012 @ 13:56:

Ik stel voor dat Maja als TO allemaal lekkere eikeltjes voor ons maakt. Van chocola, marsepein, bladerdeeg...Marsepein én chocolade aub
quote:chrissiy schreef op 06 maart 2012 @ 13:55:

[...]

Lekker! Vanaf hoe laat ben ik welkom Geen idee, het is niet mijn feestje. Ik stel belangeloos mijn bijdragen ter beschikking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven