Heb jij je Kerstreservering al gemaakt?

27-10-2025 20:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het. Het is een beetje vroeg voor de Kerst, maar ik wilde vandaag kijken of ik al kon reserveren voor de eerste Kerstdag bij een bekende hotelketen bij ons in de buurt. Volgeboekt 😳

Dus mijn vraag aan jullie: hebben jullie al een Kerstreservering gedaan? En zo ja wanneer heb je dat gedaan?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik vind uit eten met kerst helemaal niks. Het is niet alleen duur maar je hebt ook te maken met tijdslots. Dan zit je de hele dag thuis en moet je de deur uit voor een paar uurtjes om naar een restaurant te gaan waar je dan vervolgens maar een bepaalde tijd mag blijven.

Vind het juist fijn om zelf in de keuken te staan en uitgebreid te koken, juist met kerst, met familie en vrienden. Thuis zijn, het gezellig maken en mensen uit te nodigen, of bij familie/ vrienden thuis eten. Cadeautjes onder de boom, dat is voor mij wel kerst.
Net gedaan. Extra vroeg omdat we dit keer met een grote groep zijn (15 personen, ik denk dat we bijna de helft van het restaurant(je) vullen).

Normaal kijken we een paar weken vantevoren. En als het aan niet lukt koken we zelf.
Een week of 3 geleden en toen bleken onze beide opties al vol te zitten. Ik dacht ook echt dat we er op tijd bij waren….
In augustus al. De volgende dag was het volgeboekt. Verschrikkelijk. Maar je moet wat :-|
Vaiana schreef:
27-10-2025 20:35
In augustus al. De volgende dag was het volgeboekt. Verschrikkelijk. Maar je moet wat :-|
Waarvoor? Van wie?
Geen bijzonderheden
Een dikke maand geleden gereserveerd voor kerstavond, en een ander restaurant voor 1e Kerstdag.

Vorig jaar was ik ook te laat dus heb ervan geleerd. :)
yasmijn schreef:
27-10-2025 20:39
Waarvoor? Van wie?
Voor brunch. Op een vast prima maar ook weer niet heel bijzondere plek. Maar elk jaar dus wel supersnel vol. Aan de ene kant fijn dat het geregeld is maar aan de andere kant verschrikkelijk om daar in de zomer mee bezig te zijn.
Je kunt ook een dagje eerder kerst vieren, op de 23e is er plaats genoeg. :idee:
huismuis
Vaiana schreef:
27-10-2025 20:52
Voor brunch. Op een vast prima maar ook weer niet heel bijzondere plek. Maar elk jaar dus wel supersnel vol. Aan de ene kant fijn dat het geregeld is maar aan de andere kant verschrikkelijk om daar in de zomer mee bezig te zijn.
De vraag was, op jouw zin, je moet wat, is: waarom moet dat? Van wie en waarom ?
Geen bijzonderheden
Wij zijn meestal later, maar de jaren dat we uit eten gingen konden we altijd wel terecht bij onze eerste of tweede keuze.
yasmijn schreef:
27-10-2025 20:57
De vraag was, op jouw zin, je moet wat, is: waarom moet dat? Van wie en waarom ?
O zo. Van mezelf. Ik vind het harstikke leuk als het eenmaal zover is. Maar zou liever een week van te voren wat kiezen. Maar mijn ervaring leert dat er dan niet meer zoveel te kiezen valt. Dus dan maar zo.
Nee, ik ga niet uit eten met Kerst. Ik ga wel altijd in december uit eten met ons gezin, maar kies dan voor de week ervoor meestal.
Si abra la puerta hay lobos.
Vaiana schreef:
27-10-2025 21:07
O zo. Van mezelf. Ik vind het harstikke leuk als het eenmaal zover is. Maar zou liever een week van te voren wat kiezen. Maar mijn ervaring leert dat er dan niet meer zoveel te kiezen valt. Dus dan maar zo.

Voor mij is de lol er echt af sinds het zo druk is dat je niet meer een paar weken van tevoren kunt reserveren. Ik weiger in september al bezig te zijn met kerst. Dan maar niet hoor.
Maar ik ga serieus rustig een dag of 2 eerder, dan is er gewoon wel plek omdat de hele meute perse op 24/25/26 december wil.
huismuis
Ik reserveer een diepvries pizza date … tijd zat.
Ik vier het thuis . Heb al wel een klein kerst boompje staan . 🎄
Toevallig vorig week voor Eerste Kerstdag gereserveerd. Net op tijd, het was bijna vol.
Ja. Vorig jaar. En toen zat het ook meteen vol!
Twee jaar terug iets gereserveerd in de Waag (restaurant) Omdat mijn moeder het jaar ervoor huilend in de keuken zat. Het jaar erop was ze weg (met man in Spanje)
En dit jaar gaat mijn partner koken, in haar keuken. Zo blij is ze. (en mijn man heeft een beetje spijt. Maar gaat het wel gewoon doen)
paar jaar terug had ze allemaal lekkere vissige dingen besteld. Een hele tafel vol inclusief broodjes en liflafjes. Vond ik helemaal te gek.
Maar goed. Nu is de man hier de Sjaak. Ik hoop vooral dat het gezellig wordt.
Vanity of vanities; all is vanity
Milestone schreef:
27-10-2025 21:13
Voor mij is de lol er echt af sinds het zo druk is dat je niet meer een paar weken van tevoren kunt reserveren. Ik weiger in september al bezig te zijn met kerst. Dan maar niet hoor.
Maar ik ga serieus rustig een dag of 2 eerder, dan is er gewoon wel plek omdat de hele meute perse op 24/25/26 december wil.
Dit inderdaad. Ik word er sowieso een beetje chagrijnig van dat het heden ten dage blijkbaar normaal is om al minimaal 2 maanden van te voren met allerlei kersttoestanden geconfronteerd te worden. Nu al overal kerstetalages, ik vind het echt belachelijk. Maar dit terzijde :proud:
Nothing happens for a reason
Vaiana schreef:
27-10-2025 20:35
Want thuis eten met je gezin is een enorme afgang?
MEFunny schreef:
27-10-2025 21:14
Ik reserveer een diepvries pizza date … tijd zat.
Ik ga ergens de week voor voor kerst 2 porties carpaccio bij de keurslager reserveren. Helemaal voor mij alleen.
Ik kan me er nu al heel erg op verheugen.
Milestone schreef:
27-10-2025 20:52
Je kunt ook een dagje eerder kerst vieren, op de 23e is er plaats genoeg. :idee:
Maar dan is er geen speciaal kerstarrangement. Ik wilde eigenlijk brunchen bij van der Valk hier. Kan er lopend heen, leek me wel gezellig. Maar zie nu dat dat ook al vol is. En dat is er dus niet de 23e, dus dat is geen optie.
Ben nu aan het kijken voor wat anders op loopafstand. Geen zin om de auto in te moeten nog ervoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven