Help advocaattaart lukt niet helemaal

28-03-2010 00:47 9 berichten
zojuist heb ik geprobeerd om de advocaattaart te maken uit het onderwerp "goddelijke taarten"hier.

Maar toen ik de slagroom bij het advocaatmengsel deed, kreeg ik

geen hele gladde massa. Meer alsof de slagroom niet goed is, beetje klontjes. Maar de slagroom was nog wel goed, die heb ik nieuw gehaald vanmiddag.

Is dit normaal of weet iemand waar het aan kan liggen?
Alle reacties Link kopieren
Bak jij taarten om 1 uur 's nachts?
ja was druk bezig en toen was het al 23.30u ineens, en had beloofd om een taart morgen te maken voor bij de koffie bij mijn ouders
Was het verse slagroom? Het klinkt alsof je de slagroom te ver doorgeslagen hebt, dan krijg je dus een soort van schifting en kun je de slagroom weggooien.
Ik neem aan dat je advocaat/ slagroommengsel een beetje lobbig moet worden? Ken het recept van de taart niet nl.

Misschien domme vraag maar is je slagroom lobbig/ stijf genoeg geklopt? En wat voor soort slagroom heb je gebruikt? Uit de koeling (zo'n bekertje) of van die langhoudbare uit een kartonnetje? Mijn ervaring met die laatste is nl dat die minimaal 24 uur in de koelkast moet staan, wil die mooi stijf/ lobbig kunnen worden geklopt.

En verder er voorzichtig doorheen spatelen ( net als je bij eiwit doet)
Ja hij is stijf genoeg geklopt, denk misschien iets te stijf zelfs.

Maar goed we gaan hem zometeen eten dus dan weet ik of ie smaakt
Staat er serieus een advocaattaart in dat topic? Ik ga er vandaag een maken en vroeg om advies daar... had dus even verder moeten kijken.. Is het nog gelukt??

Ik ga dadelijk beginnen...
Het is gelukt en hij was heerlijk!!!
die van mij (andere versie) wordt vanavond aangesneden... Als ie goed gelukt is maak ik hem voor mijn schoonouders voor pasen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven