Help advocaattaart lukt niet helemaal

zondag 28 maart 2010 om 00:47
zojuist heb ik geprobeerd om de advocaattaart te maken uit het onderwerp "goddelijke taarten"hier.
Maar toen ik de slagroom bij het advocaatmengsel deed, kreeg ik
geen hele gladde massa. Meer alsof de slagroom niet goed is, beetje klontjes. Maar de slagroom was nog wel goed, die heb ik nieuw gehaald vanmiddag.
Is dit normaal of weet iemand waar het aan kan liggen?
Maar toen ik de slagroom bij het advocaatmengsel deed, kreeg ik
geen hele gladde massa. Meer alsof de slagroom niet goed is, beetje klontjes. Maar de slagroom was nog wel goed, die heb ik nieuw gehaald vanmiddag.
Is dit normaal of weet iemand waar het aan kan liggen?

zondag 28 maart 2010 om 08:33
Ik neem aan dat je advocaat/ slagroommengsel een beetje lobbig moet worden? Ken het recept van de taart niet nl.
Misschien domme vraag maar is je slagroom lobbig/ stijf genoeg geklopt? En wat voor soort slagroom heb je gebruikt? Uit de koeling (zo'n bekertje) of van die langhoudbare uit een kartonnetje? Mijn ervaring met die laatste is nl dat die minimaal 24 uur in de koelkast moet staan, wil die mooi stijf/ lobbig kunnen worden geklopt.
En verder er voorzichtig doorheen spatelen ( net als je bij eiwit doet)
Misschien domme vraag maar is je slagroom lobbig/ stijf genoeg geklopt? En wat voor soort slagroom heb je gebruikt? Uit de koeling (zo'n bekertje) of van die langhoudbare uit een kartonnetje? Mijn ervaring met die laatste is nl dat die minimaal 24 uur in de koelkast moet staan, wil die mooi stijf/ lobbig kunnen worden geklopt.
En verder er voorzichtig doorheen spatelen ( net als je bij eiwit doet)