help! wat te koken voor kerst-date?!

15-12-2018 10:46 27 berichten
Ha allemaal,

Ik kan wel wat advies gebruiken voor mijn kerstmenu dit jaar.

Ik date sinds kort met een errug leuke jongen en omdat ik wist dat hij ook geen kerst viert met zijn familie heb ik mijn moed bijeen geraapt en hem gevraagd of hij misschien kerst bij mij wilde komen vieren. Ik dacht zelf aan iets casuals, wat eten bestellen of samen iets koken. Maar hij keek mij met een brede grijns aan en zei: 'ja leuk, wat ga je voor mij koken dan?' :O

inmiddels vind ik het eigenlijk wel een leuk idee om er ook echt iets kerst-igs van te maken.. maar hellup, dit is dus de eerste keer dat ik voor hem ga koken! dus wat te doen?!

we eten allebei geen vlees, dus vis lijkt mij een logische keuze. maar ik sta ook open voor een vegetarisch menu.
ik moet die kerstdag zelf werken, dus kan niet de hele dag in de keuken staan. ik kan wel de dag daarvoor/die middag wat dingen voorbereiden, maar ik wil niet nog de hele avond in de keuken staan wanneer hij er is. liever ook niet al te zware gerechten of grote borden pasta, ik wil er natuurlijk wel elegant uit blijven zien in mijn kerstjurkje :P

ik hoop dat jullie met mij mee willen denken!
Alle reacties Link kopieren
Soep vooraf, dat kun je van te voren maken en hoef je die dag alleen nog maar op te warmen en te garneren.

Dan een aardappelgerecht uit de oven (zelf maak ik hasselback patatoes, maar aardappelgratin of puree kan ook), met geroosterde groenten en een stukje vis. Of maak de knolselderij uit de oven van Jamie Oliver. Heb je het effect/spektakel van een braadstuk uit de oven, maar dan zonder vlees ;-)

Voor toe: grand dessert of chocoladefondue.
Chinue schreef:
15-12-2018 11:36
Soep uit zak vooraf
Roerbaksensatie iglo hoofdgerecht
Koffie met likeur en AH pinquins roomijs

haha ja, zo wind ik die vent wel om mijn vingers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven