Het lekkerste brood van Rotterdam

30-09-2010 10:14 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar ó waar vind ik nu het lekkerste brood van Rotterdam? Ik heb het brood van elke supermarkt al eens geprobeerd en echt, het is best lekker hoor maar het kan zoveel lekkerder... Echte warme bakkers heb je hier niet (veel). In schiedam schijnt een hele goede bakker te zitten (Scholtes) maar da's echt té ver weg.



Dus de brandende vraag is: Welk brood van welke bakker is nu echt lekker en ook goed te bewaren/in te vriezen?
Alle reacties Link kopieren
Bij bakkerij het Fijntje haal je echt het lekkerste brood van Rotterdam (zit ook in schiedam).

Deze bakker zit op de Franselaan in Rotterdam.

Dit brood kun je echt een aantal dagen in de broodtrommel bewaren en dan blijft het gewoon lekker zacht. Het is ook prima in de vriezer te bewaren.
Bij Fez, een Marokkaanse bakker op de Crooswijkseweg.

Brood zonder onnatuurlijke ingrediënten en er is van alles te krijgen, zoals olijfbrood, griesbrood, je kan het zo gek niet verzinnen of ze hebben het.

Er zit alleen één nadeel aan, omdat het natuurlijk brood is, wordt het ook snel oud, dus niet in te vriezen



Ook heerlijk brood haal je bij de groene weg, ofwel, de Gimsel, op de Mariniersweg. Ook allemaal natuurbrood, maar dan Nederlands, dik de moeite waard.

Er is daar ook veel bijzonders te verkrijgen, zoals notenbrood en desembrood.

Ik zou zeggen, probeer het eens.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige filialen van Bas van der Heijden hebben ze ene klootwijk-bakker en daar verkopen ze Jordy-brood. Dat is echt heerlijk! Ook "Het bammetje" op de Nieuwe Binnenweg (vlakbij Rotown) verkoopt goed brood.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook het Bammetje aanraden. Op de meent zijn ze nu bezig met een vestiging van het Vlaamsch Broodhuys. Die gaat in oktober open en schijnt een goede bakker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het Bammetje en Gimsel inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Thanks ladies! Ik ga vanmiddag naar het Bammetje. Ik kan er na m'n werk even langs fietsen.



Klootwijk vind ik niks. Het is en blijft fabrieksbrood en dat proef je. Ik heb er zelf lang geleden gewerkt.



Ik zal eens brood halen bij die Marokkaanse bakker, lijkt me ook heerlijk, voor dezeflde dag dan. Aangezien ik iedere dag naar- en van het centrum via Crooswijk/Kralingen/Pr. Alexander fiets, kan ik al die bakkers die jullie hierboven noemen uitproberen
Alle reacties Link kopieren
Als je van dat brood houdt met zonnebloempitjes enzo, dan kun je bij de Bas ook een vast ongesneden bruin brood krijgen zonder gist (hebben ze me laatst vertelt) Ze bakken het in de winkel af en het is echt heerlijk. Ik vries het in drie gedeelten in, aangezien ik hier de enigste ben die het eet. Zo is het altijd vers.

Op de Roderijselaan (Noord/Liskwartier) zit ook nog een klein broodwinkeltje, die heeft verschillende lekkere 'gezondheids' broden, ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Spelt brood van Bammetje is inderdaad heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het lekkerste brood in Rotterdam is het brood van Menno 't Hoen. Voornamelijk zuurdesem, maar ook wel gistbrood. Te koop bij o.a. De Gimsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven