hoe pimp ik mijn rendang op?
woensdag 26 oktober 2011 om 13:49
Vanmorgen heb ik Rendang gemaakt, met runderlappen en boemboe van Conimex. Lekker de hele morgen laten pruttelen en zojuist een hapje geproefd... maar ik vind het eigenlijk nogal laf smaken. Hoe maak ik 'm wat meer uitgesproken van smaak, gewoon een kwak sambal erdoor of misschien iets anders??
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
woensdag 26 oktober 2011 om 13:56
Knoflook, veel knoflook. Eventueel wat Santen (=kokos, ook erg lekker), Sambal inderdaad (maar niet van conimex en ook niet samabal oelek das alleen maar heet! bv Sambal Badjak van koningsvogel of zoiets)
Een scheut ketjap (maar wederom niet van conimex! Maar b.v. Ketjap Manis,Kentel no1)
Volgende keer kun je ook beter ff een goede boemboe in de toko halen. Alle produkten van Conimex hebben gewoon heel weinig smaak.
Een scheut ketjap (maar wederom niet van conimex! Maar b.v. Ketjap Manis,Kentel no1)
Volgende keer kun je ook beter ff een goede boemboe in de toko halen. Alle produkten van Conimex hebben gewoon heel weinig smaak.
woensdag 26 oktober 2011 om 14:03
Conimex heeft wel smaak, alleen smaakt alles hetzelfde of je nou sajoerboontjes, rendang, ajam paniki of nasi maakt. Het is allemaal vooral zout en verder zit er dezelfde nasmaak aan.
Indonesisch koken is niet moeilijk. Soms wel wat tijdrovend. Kijk eens op kokkieblanda.nl voor recepten of leen bij de bieb het boek van Bep Vuijk. En als je het niet zel wilt maken koop ajb andere boemboes. Bij de supermarkt hebben ze vaak koningsvogel en ga anders eens naar de toko voor goede boemboes.
Indonesisch koken is niet moeilijk. Soms wel wat tijdrovend. Kijk eens op kokkieblanda.nl voor recepten of leen bij de bieb het boek van Bep Vuijk. En als je het niet zel wilt maken koop ajb andere boemboes. Bij de supermarkt hebben ze vaak koningsvogel en ga anders eens naar de toko voor goede boemboes.
woensdag 26 oktober 2011 om 14:05
Had ik dat maar geweten, van het merk, zit verdorie voor 10 euro vlees in!~Goed, sambal badjak heb ik, ketjap manis of asin? En als ik er nu nog knoflook en een rood pepertje door doe, moet ik die dan eerst apart bakken (ben erg stom op indonesisch kookgebied, italiaans ligt me beter )
Zie dat ik ook kokos heb. Knoflook misschien maar niet, man heeft morgenochtend belangrijke meeting.......
Zie dat ik ook kokos heb. Knoflook misschien maar niet, man heeft morgenochtend belangrijke meeting.......
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
woensdag 26 oktober 2011 om 14:06
woensdag 26 oktober 2011 om 14:09
Als je rendang al droog gekookt is zou ik de knoflook eerst aanbakken met wat sambal en rode peper.
Als hij nog staat te pruttelen zou ik er gewoon wat bij gooien en nog even laten sudderen. Ik zou er ketjap manis bij doen.
Kijk wel uit met de peper dat hij niet gelijk heel heet wordt een beetje sambal is misschien ook al voldoende!
Als hij nog staat te pruttelen zou ik er gewoon wat bij gooien en nog even laten sudderen. Ik zou er ketjap manis bij doen.
Kijk wel uit met de peper dat hij niet gelijk heel heet wordt een beetje sambal is misschien ook al voldoende!
woensdag 26 oktober 2011 om 14:12
woensdag 26 oktober 2011 om 14:53
woensdag 26 oktober 2011 om 16:36
Ok, ik heb gepimpt: gesnipperd uitje met teentje knoflook en rode peper gebakken, schep sambal badjak erdoor, wat ketjap manis, wat ketoembar, pakje kokosmelk en wat kokos... in laten koken en bij het vlees gegooid.... en nu is het eigenlijk best lekker! Ik laat het nog een paar uur staan en dan moet het goed zijn. Bedankt voor het meedenken!
dinsdag 1 november 2011 om 00:05
Het is heel simpel, wat laurier is voor de mediterrane keuken ( haalt alle smaken op, en alle smaken bij elkaar) zijn djeroek poeroet en salamblad (verkrijgbaar bij toko) voor indische smoor-/stoofgerechten. Probeer voortaan op een kilo runderlapjes eens 2 a 3 djeroek poeroetblaadjes en/of 2 a 3 salamblaadjes. Het intensiviseert de smaak en geeft een soort diepgang. Of je nu alleen salam blaadjes of djeroek poeroet blaadjes gebruikt, of beide. Je rendang is een wereld van verschil.