Hoeveel drank voor 70 man?

30-05-2010 20:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind juni trouwen en houden in de avond een klein feest voor familie en vrienden, dat zijn dan nog ruim 70 mensen. We willen bier, wijn rood en wit, rose en sap / frisdrank inkopen voor die avond. Maar hoeveel heb je nou nodig voor zoveel mensen? Ik vind het heel moeilijk om dat goed in te schatten. Iemand ervaring?
Wat Tila zegt, ik ken de stelregel 2 drankjes pp per uur (en dan naar boven afronden). Niets zo stom als een feest waar de helft op is en met afspraken met de slijter geen enkel punt als er dingen over blijven.

Houd je ook rekening met minder weer? Mijn zonnige mei-bruiloft liep ook ff anders toen het 5 graden werd.
We zorgen dat we sowieso genoeg hebben, liever te veel dan te weinig.

Met slecht weer staan er een paar hele grote oude schuren waar we het feest voort kunnen zetten, als het alleen wat spetters zijn hebben we genoeg partytenten.
4 drankjes is veeeel te weinig, neem Tila's tips ter harte (zegt een 'horecavrouw' )
quote:ambrosia9 schreef op 30 mei 2010 @ 21:26:

Thnx voor alle berekeningen en voorbeelden!

@Zuigstengel, die pagodetent van jullie klinkt ook erg leuk!

Wij gaan voor de lichtjes in de bomen en de kaarsjes langs het pad, wordt volgens mij heel mooi.Heel erg gaaf Ambrosia, ik hoop dat je super weer hebt.
quote:Sarah Scott schreef op 30 mei 2010 @ 21:33:

4 drankjes is veeeel te weinig, neem Tila's tips ter harte (zegt een 'horecavrouw' )Ok, 2 per uur pp. Ik zal eens gaan rekenen.
quote:Zuigstengel schreef op 30 mei 2010 @ 21:38:

[...]

Heel erg gaaf Ambrosia, ik hoop dat je super weer hebt. Ik hoop het ook!!
Is het trouwens nog gelukt met je jurk?
Nog niet gelukt met de jurk, wel hard op zoek, maar het is lastiger dan ik dacht!
Oww, jammer, ik was heel benieuwd. Want toen "we" aan het zoeken waren kwamen er wel hele mooie voorbij he?
Ambrosia,

Ik ga (voor mijn werk) er gemakshalve altijd vanuit dat 1/3 wijn drinkt, 1/3 bier en 1/3 fris tijdens een party. Maar je kent zelf je gasten natuurlijk nog net iets beter. Bier drinkers drinken gemakkelijk 3 tot 6 biertjes per uur. Daar in tegen wijn drinkers 1 a 2 wijntjes en misschien een glaasje water er bij (heb je water daar? zo niet denk aan genoeg spa, vooral als het erg warm wordt)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 drankjes per uur erg weinig vind hoor. Zet je zoutjes en of hapjes op tafel? Dat verhoogt natuurlijk ook het drankgebruik.

Vraag anders eens bij een verhuur bedrijf wat hun voor je kunnen betekenen. Als je genoeg drank afneemt krijg je er vaak nog "gratis" personeel bij.

Succes, het klinkt al als een mooi feest
..
En als je dan wat kratten Bavaria bier haalt, dan krijg je er van die kicken oranje jurkjes bij, die je hier op het forum dan weer kunt verpatsen
quote:tilalia2 schreef op 30 mei 2010 @ 21:57:

700 drankjes

heb je dit vaker gedaan?
..
..
..
quote:Zuigstengel schreef op 30 mei 2010 @ 21:53:

Oww, jammer, ik was heel benieuwd. Want toen "we" aan het zoeken waren kwamen er wel hele mooie voorbij he?Ja zeker, ik heb er ook al veel gepast en ik verwacht dinsdag een jurk, hoop dat dat em wordt. Mijn buik groeit erg hard, evenals mijn voorgevel. Dus dat maakt het wel lastig.
quote:tilalia2 schreef op 30 mei 2010 @ 21:57:

700 drankjes

-------------------

200 biertjes (8 kratten)

200 wijntjes (3 dozen wit, 2 dozen rose, 2 dozen rood)

300 frisjes

= 150 cola (light/ gewoon)

60 spa

60 icetea (oid)

80 sap

Doe je aan koffie/ thee? reken 100 koffie. Koffie aan het eind? Weer 100 koffie.

Je haalt ongeveer 6 potten van een liter uit een pondspak, er gaan 6 tot 8 kopjes koffie uit een liter. Vergeet suiker, melk en zoetjes niet.Wauw bedankt!!
..
Dat omrekenen komt wel goed. We denken nog even na over bubbels, dat is best leuk. Ook het idee van een koffietafel met taart leek ons leuk.
Als ik de hele avond lekker buiten zit te eten met leuke mensen etc. dan drink in wel een krat bier of 3 flessen wijn leeg. Maar wie ben ik...
quote:El_lebel schreef op 30 mei 2010 @ 22:25:

Als ik de hele avond lekker buiten zit te eten met leuke mensen etc. dan drink in wel een krat bier of 3 flessen wijn leeg. Maar wie ben ik...daarom mag jij niet komen
Waarom zet je geen minbar neer met een paar fusten bier, daar gaan 250 biertjes uit
quote:ambrosia9 schreef op 30 mei 2010 @ 22:26:

[...]

daarom mag jij niet komen

Hihi, die drie flessen wijn was een beetje overdreven hoor. Twee

Ik had de andere postings nog niet gelezen: wat klinkt jouw bruiloft fantastisch zeg! Ik wens jullie een hele mooi dag toe
weet dat verschillende supermarkten er geen probleem van maken om het terug te brengen. en idd het weer is erg van invloed op zowel de hoeveelheid drank die men drinkt als welke drank. mensen nemen als het erg warm is eerder jus d'orange en ijsthee dan cola. vind de verhouding die eerder geschetst is voor non-alcoholische een lastige. zou hier een groter overschot in nemen dan bij de alcoholische.

mocht je het niet kunnen terugbrengen: alleen drank nemen dat jezelf ook lust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven