Ideeën menu kookclub

29-01-2013 12:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk met 2 vriendinnen een kookclubje in het leven geroepen. Het idee is om eens per maand bij één van ons samen te komen en dan samen te koken en eten. De gastvrouw bepaald het menu en zorgt voor de boodschappen en recepten.

Nu heb ik aangeboden om de eerste kookclub bij mij te houden aankomend weekend. En ik kan wel wat inspiratie gebruiken. Het is dus voor 3 personen, budget is zo'n ¤40, en ik wil 3 gangen maken. Het lijkt me leuk om een thema aan te houden. Ik zat zelf te denken aan Marokkaans bijvoorbeeld. Het hoeft geen culinaire kunst te zijn, maar wel iets wat je niet wekelijks maakt. Oh, en liever geen varkensvlees of schelpdieren wegens darmklachten.

Hebben jullie leuke/lekkere ideeën voor een menu? Of lekkere recepten?
harirasoep couscous en koffie met gebak na

Maar haal gewoon de allerhande of een ander winkelblad, daar staan gewoon genoeg leuke recepten in, inclusief boodschappenlijst en kosten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je richt een kookclubjje op maar je weet niet wat je moet koken?
verba volant, scripta manent.
Er zijn hier al heel veel topics over waar je vast inspiratie op kan doen.

Of kijk eens in de Allerhande of koop een Delicious, in laatst genoemde staan ook vaak hele menutips en er staan heerlijke recepten in (ik ben groot fan )
quote:MarianneDavids schreef op 29 januari 2013 @ 12:47:

Je richt een kookclubjje op maar je weet niet wat je moet koken?Precies wat ik ook dacht!
Ik heb een topic over Marokaans eten, staan iig heerlijke recepten in. Weet niet of ik mijn recept er gezet heb, ik ga even kijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier is de site;

Nouschi in "De Jordanese keuken of Marokkaanse keuke..."
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier staan volgens mij wel lekkere dingen tussen. Er staat ook een kipgerecht met pruimen bij. Iets dergelijks maak ik ook wel eens. Erg lekker!

http://marokkaansarabisch ... page=categorie&cat_id=539
Haha, ik besef me dat het nu lijkt alsof een kookkluns een kookclub start. Maar ik kook juist graag en heb mappen vol recepten. Juist daarom zag ik even door de bomen het bos niet meer en besloot ik de wijze dames van het viva forum eens om raad te vragen.

Bedankt voor de gegeven tips. ik ga er eens tussen neusen.
Ook een leuk Marokkaans gerecht is b'stilla, een pastei met filodeeg, schijnt vaak bij feestelijke gelegenheden geserveerd te worden. Een groot deel van het werk kun je de dag vantevoren doen. Zie bijvoorbeeld dit recept. Ik heb ooit zelf een b'stilla gemaakt, niet naar dit recept, maar het lijkt er wel erg op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven