Ideetjes gezocht voor ontbijt en lunch

08-11-2018 10:41 68 berichten
Hallootjes,

Ik heb sinds een half jaar een vriend, we wonen niet samen, wel slapen we zo nu en dan bij elkaar natuurlijk. En als hij dan naar z’n werk gaat maak ik zijn ontbijt en eten voor zijn werk klaar. (Niet omdat dit moet, maar ik vind dat fijn om te doen, en fijn te weten dat hij voldoende voedingstoffen binnen krijgt) nu komt mijn dilemma.

Ik weet namelijk dat als ik er niet ben hij niet ontbijt, hij heeft daar gewoon geen tijd voor, of maakt er geen tijd voor. En ook eet hij gedurende de dag niet echt gezond. Nu dacht ik, kan ik ontbijt en lunches van te voren maken? Zodat als ik niet bij hem slaap hij toch goed eet.

Ja ik klink ws als een overbezorgde moeder, maar hij werkt heel hard en vaak ook over. Daar hoef ik dus ook geen commentaar over. Wel misschien tips over wat lekker is om mee te geven!
Wolliknolli schreef:
08-11-2018 18:08
Ja want ik ben dan vrij en hij werkt dan nog. En in het weekend doen we het samen.
Hooguit dat ik nog even een wasje extra draai als bij de voetbal is.
Je bent gek, echt waar!
Jullie wonen niet samen, dus het lijkt me niet meer dan normaal dat ieder zijn eigen huis schoon maakt en zijn eigen was doet.
Wat valt er überhaupt aan huishouden te doen als jullie het in het weekend al samen doen?
Alle reacties Link kopieren
Wolliknolli schreef:
08-11-2018 18:08
Ja want ik ben dan vrij en hij werkt dan nog. En in het weekend doen we het samen.
Hooguit dat ik nog even een wasje extra draai als bij de voetbal is.
En als hij bij jou is doen jullie ook samen jouw huishouden. of heb je alles al gepoetst voor hij komt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hij zal het ook wel waarderen als je zijn hemden strijkt.
Alle reacties Link kopieren
Jezus zeg wat reageren sommigen van jullie zuur! Lijkt bijna alsof jullie jaloers zijn en zou dat er nooit iemand eens iets liefs voor jullie doet..

Als je verliefd bent/van iemand houdt, is het toch juist heel leuk om iets voor diegene te doen?
Trouwens, als je niet verliefd bent ook. Geven jullie nooit een cadeautje, een bosje bloemen oid? Want ja, waarom zou je, iemand kan ook best zelf een bosje bloemen of een reep chocola kopen toch?...

Mijn vriend moet om half negen de deur uit en ja, ik sta tegelijk met hem op. En terwijl hij aan het douchen is maak ik een thermoskan thee, een smoothie en inderdaad, ook een lunchbox.
Niet omdat het moet, maar ik vind het heel leuk om te doen. Hij kan het ook prima zelf, maar hij blijft liever zo lang mogelijk bij mij in bed. En ja, hij kan ook onderweg langs de super wat halen of op z‘n werk. Maar waarom? Dat is duurder, minder lekker en ongezond. En nee ik voer m echt niet alleen maar rauwkost en haver..

Ik ben meestal begin van de avond pas thuis en elke dag zijn er door hem boodschappen gedaan en staat er iets lekkers op tafel. En ja, ik kan ook zelf boodschappen doen en koken, maar mijn vriend vind het net zo leuk iets voor mij te doen als ik voor hem.

Iets voor iemand doen maakt gelukkig, probeer het eens..
Alle reacties Link kopieren
Aan TO:

Ik vind het het leukste gewoon een lunchbox te vullen. De ene keer boterhammen, broodjes, soms wraps. Omelet (gevuld), soms pannekoeken of een restje avondeten, bijv. gehaktbal op brood. Verder doe ik er meestal wat groente bij, paprika, koolrabi, wortels oid. Meestal ook nog iets van een handje paaseitjes, een kleine reep chocolade, koekje of een muffin ofzo, net wat er in huis is. Als drank meestal een thermoskan thee, vaak ook een flesje jus, of een blikje ice coffee of chocomel ofzo.

Ja hij is een volwassen man maar hij vindt het leuk om elke dag zo‘n verrassingsbox te krijgen, en ik vind het geweldig om te maken.
Net zoals hij er van geniet mij elke avond weer te verrassen met een bijzonder/lekker diner inclusief mooi gedekte tafel.
Alle reacties Link kopieren
onepiece schreef:
08-11-2018 19:53
Jezus zeg wat reageren sommigen van jullie zuur! Lijkt bijna alsof jullie jaloers zijn en zou dat er nooit iemand eens iets liefs voor jullie doet..

Als je verliefd bent/van iemand houdt, is het toch juist heel leuk om iets voor diegene te doen?
Trouwens, als je niet verliefd bent ook. Geven jullie nooit een cadeautje, een bosje bloemen oid? Want ja, waarom zou je, iemand kan ook best zelf een bosje bloemen of een reep chocola kopen toch?...

Mijn vriend moet om half negen de deur uit en ja, ik sta tegelijk met hem op. En terwijl hij aan het douchen is maak ik een thermoskan thee, een smoothie en inderdaad, ook een lunchbox.
Niet omdat het moet, maar ik vind het heel leuk om te doen. Hij kan het ook prima zelf, maar hij blijft liever zo lang mogelijk bij mij in bed. En ja, hij kan ook onderweg langs de super wat halen of op z‘n werk. Maar waarom? Dat is duurder, minder lekker en ongezond. En nee ik voer m echt niet alleen maar rauwkost en haver..

Ik ben meestal begin van de avond pas thuis en elke dag zijn er door hem boodschappen gedaan en staat er iets lekkers op tafel. En ja, ik kan ook zelf boodschappen doen en koken, maar mijn vriend vind het net zo leuk iets voor mij te doen als ik voor hem.

Iets voor iemand doen maakt gelukkig, probeer het eens..
Zie je zelf het verschil niet?
Jullie doen het voor elkaar, wederzijds
En daarbij doe jij het niet om jouw vriend op te voeden.
De acties gaan niet over, dat TO en haar vriend nooit iets voor elkaar mogen doen. Het gaat om de beweegredenen van TO.
Wolliknolli schreef:
08-11-2018 14:56
Ik weet dat hij dat zelf kan. Hij doet ook zijn eigen huishouden als ik er niet ben.
Maar het is toch fijn als iemand anders dingen voor je doet? Doen jullie nooit wat voor je man dan?

Jawel hoor, maar ik kwezel nooit over voedingsstoffen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
08-11-2018 16:30
Lijkt me duidelijk. Mijn bericht blijft gelijk. Juist omdat het een volwassen man is.
Niet pamperenn, wel dingen leren. En klaar.

Leren kan een volwassene ook. Als hij zelf wil!
Maar de vriend van TO, had zelf al en manier van eten. En TO wil hem veranderen.

Laat ik het houden op: het is absoluut niet de manier waarop mijn partner en ik met elkaar omgaan
onepiece schreef:
08-11-2018 19:53
Jezus zeg wat reageren sommigen van jullie zuur! Lijkt bijna alsof jullie jaloers zijn en zou dat er nooit iemand eens iets liefs voor jullie doet..

Als je verliefd bent/van iemand houdt, is het toch juist heel leuk om iets voor diegene te doen?
Trouwens, als je niet verliefd bent ook. Geven jullie nooit een cadeautje, een bosje bloemen oid? Want ja, waarom zou je, iemand kan ook best zelf een bosje bloemen of een reep chocola kopen toch?...

Mijn vriend moet om half negen de deur uit en ja, ik sta tegelijk met hem op. En terwijl hij aan het douchen is maak ik een thermoskan thee, een smoothie en inderdaad, ook een lunchbox.
Niet omdat het moet, maar ik vind het heel leuk om te doen. Hij kan het ook prima zelf, maar hij blijft liever zo lang mogelijk bij mij in bed. En ja, hij kan ook onderweg langs de super wat halen of op z‘n werk. Maar waarom? Dat is duurder, minder lekker en ongezond. En nee ik voer m echt niet alleen maar rauwkost en haver..

Ik ben meestal begin van de avond pas thuis en elke dag zijn er door hem boodschappen gedaan en staat er iets lekkers op tafel. En ja, ik kan ook zelf boodschappen doen en koken, maar mijn vriend vind het net zo leuk iets voor mij te doen als ik voor hem.

Iets voor iemand doen maakt gelukkig, probeer het eens..

Ja, onder het mom van houden van/geiligheid, niet onder het mom van 'anders krijgt ie niet genoeg voedingsstoffen binnen'.
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda, ja je hebt wel gelijk. Ik had het iets te snel gelezen. En nee inderdaad als ik op vakantie ben zal het mij een worst wezen dat mijn vriend dan op diepvriespizza‘s, chips en chocola leeft.

Ik hoop dat TO opener het gewoon lief bedoelt en hem niet de les leest.
dolfje schreef:
08-11-2018 18:12
Misschien vindt hij het wel heel geil.
Ik zou ook zijn kleren klaarleggen als je toch bezig bent.
Wat een rare opmerking. Ik doe gewoon graag dingen voor hem en hij vindt dat ook fijn.
Raar om dan meteen zo grof te worden.
Wolliknolli schreef:
08-11-2018 20:28
Wat een rare opmerking. Ik doe gewoon graag dingen voor hem en hij vindt dat ook fijn.
Raar om dan meteen zo grof te worden.

Grof? Geil is een normaal woord, niks vies bah jakkie aan.
onepiece schreef:
08-11-2018 20:01
Aan TO:

Ik vind het het leukste gewoon een lunchbox te vullen. De ene keer boterhammen, broodjes, soms wraps. Omelet (gevuld), soms pannekoeken of een restje avondeten, bijv. gehaktbal op brood. Verder doe ik er meestal wat groente bij, paprika, koolrabi, wortels oid. Meestal ook nog iets van een handje paaseitjes, een kleine reep chocolade, koekje of een muffin ofzo, net wat er in huis is. Als drank meestal een thermoskan thee, vaak ook een flesje jus, of een blikje ice coffee of chocomel ofzo.

Ja hij is een volwassen man maar hij vindt het leuk om elke dag zo‘n verrassingsbox te krijgen, en ik vind het geweldig om te maken.
Net zoals hij er van geniet mij elke avond weer te verrassen met een bijzonder/lekker diner inclusief mooi gedekte tafel.
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-11-2018 20:29
Grof? Geil is een normaal woord, niks vies bah jakkie aan.
:high5:
Star² schreef:
08-11-2018 20:03
Jawel hoor, maar ik kwezel nooit over voedingsstoffen.
Dit.
Omdat ik graag wat voor hem doe of hem verwen. Niet omdat ik zijn voedingspatroon of wijze van huishouden wil veranderen.
Alle reacties Link kopieren
onepiece schreef:
08-11-2018 19:53
Jezus zeg wat reageren sommigen van jullie zuur! Lijkt bijna alsof jullie jaloers zijn en zou dat er nooit iemand eens iets liefs voor jullie doet..

Als je verliefd bent/van iemand houdt, is het toch juist heel leuk om iets voor diegene te doen?
Trouwens, als je niet verliefd bent ook. Geven jullie nooit een cadeautje, een bosje bloemen oid? Want ja, waarom zou je, iemand kan ook best zelf een bosje bloemen of een reep chocola kopen toch?...

Mijn vriend moet om half negen de deur uit en ja, ik sta tegelijk met hem op. En terwijl hij aan het douchen is maak ik een thermoskan thee, een smoothie en inderdaad, ook een lunchbox.
Niet omdat het moet, maar ik vind het heel leuk om te doen. Hij kan het ook prima zelf, maar hij blijft liever zo lang mogelijk bij mij in bed. En ja, hij kan ook onderweg langs de super wat halen of op z‘n werk. Maar waarom? Dat is duurder, minder lekker en ongezond. En nee ik voer m echt niet alleen maar rauwkost en haver..

Ik ben meestal begin van de avond pas thuis en elke dag zijn er door hem boodschappen gedaan en staat er iets lekkers op tafel. En ja, ik kan ook zelf boodschappen doen en koken, maar mijn vriend vind het net zo leuk iets voor mij te doen als ik voor hem.

Iets voor iemand doen maakt gelukkig, probeer het eens..
Ja maar de ontvanger kan er wel eens heel ongelukkig van worden. Want ja die weet dat het allemaal lief bedoeld is, maar die krijgt nu eenmaal geen ontbijt weg, en de lunch bepaalt hij /zij ter plekke
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mss is hij al tevreden met een smoothie? Als hij vaak niet ontbijt ga ik ervan uit dat hij niet altijd honger heeft en dan is een smoothie ideaal vind ik zelf.
Of enkel wat cornflakes? Of een yoghurt pot(je) al dan niet met fruit erbij. Of nóg beter: yoghurt met fruit én cornflakes :lol:

En doe gewoon wat jij wil doen voor je vriend. Als dat elke dag voor z’n eten zorgen is dan is dat maar zo. Sommige mannen dromen wss van zo’n vriendin ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ievaajj schreef:
11-11-2018 22:35
Mss is hij al tevreden met een smoothie? Als hij vaak niet ontbijt ga ik ervan uit dat hij niet altijd honger heeft en dan is een smoothie ideaal vind ik zelf.
Of enkel wat cornflakes? Of een yoghurt pot(je) al dan niet met fruit erbij. Of nóg beter: yoghurt met fruit én cornflakes :lol:

En doe gewoon wat jij wil doen voor je vriend. Als dat elke dag voor z’n eten zorgen is dan is dat maar zo. Sommige mannen dromen wss van zo’n vriendin ;-)
Ooh en muffins. Als ontbijt eimuffins en als lunch groentenmuffins :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven