Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Eten
Welkom op de pijler Eten. Op deze overzichtspagina vind je alles op het gebied van eten en drinken, potten en pannen en alle andere keukengerei- en apparatuur. Wat voor gerechten je ook zoekt - de lekkerste gerechten, de goedkoopste gerechten, de makkelijkste gerechten, de snelste gerechten, de gezondste gerechten, gerechten uit welk land dan ook - allerlei recepten kan je op deze pijler vinden.

[break]

Wil je weten waar je het lekkerst uit eten kunt gaan in zowel Nederland als in het buitenland, hoe je van een vervelende knoflookgeur uit je mond komt na een dinertje? Heb je vragen over diners voor meerdere mensen of buffetten/bbq`s? Of wil je alleen delen met andere forummers wat je vandaag hebt gegeten? Dit alles kun je hier vinden en plaatsen!.Kom dus gezellig langs op de Eten pijler voor al je vragen, tips en adviezen.

Jouw lievelingssoep

17-03-2017 09:40 139 berichten
Link kopieren Quote
Heel simpel, wat is jouw lievelingssoep? X-D
Link kopieren Quote
Verse groentesoep met veel groente, veel vermicelli en veel zelfgemaakte gehaktballen. Toevallig ook de lievelingssoep van mijn beide kinderen, dus we eten het regelmatig. Kost bijna niks, maar wel lekker.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Link kopieren Quote
Alle, werkelijk alle soepen. Ik kan er op leven.

Ik zit nu in Azië en ga los op verschillende noodlesoepen, tom kha kai en alles wat maar soep is.

@diegene die de humkessoep noemde: ik wed dat ik hem net zo lekker maak als jouw oma :-p

Mijn humkessoep is beroemd hier in town.
I have to be seen to be believed
Link kopieren Quote
Hahaha, volgens mij komen we ook uit dezelfde streek Yasmijn ;-)

Mijn moeder heeft het recept, ook al een aantal keer geprobeerd te maken, maar op de een of andere manier lukt het niet om dezelfde soep te maken. Al kan dat ook te maken hebben met de herinneringen die gekoppeld zijn aan soep/oma ;-)

Ik hou me in ieder geval aanbevolen! X-D
Link kopieren Quote
Moslimsoep/ramadansoep, hoe je 't ook noemt.

Heerlijk eten is dat, het vult, het smaakt, het geeft troost :heart:

Fee-de-Goede schreef op 17 maart 2017 @ 09:47:

Zoete aardappel-paprikasoep met knoflook en geroosterde pinda's.
Klinkt lekker, kan je een recept geven?
Link kopieren Quote

Ja, lekker!

Van de week voor het eerst gehad bij een vriendin van m'n dochter.

Verder ben ik gek op mijn eigen vegetarische snert, maar ook op pompoensoep en courgettesoep. Of de Drentse bospaddenstoelensoep.

Raar genoeg was het eerste wat in me opkwam, toen ik de titel las "Pindasoep" en dat heb ik echt 1x zo'n 25 jaar terug gehad. Raar.
Flower Fairies are very shy creatures and you are unlikely to see them unless you are very, very lucky
Link kopieren Quote
Momenteel zelfgemaakte mosterdsoep met spekjes
Link kopieren Quote
Kervelsoep :-] Hééérlijk.

Maar eet eigenlijk praktisch alle soep graag.
Link kopieren Quote
Minestrone en Italiaanse bouillon maakte de vrouw van mijn vader altijd zo lekker.
Link kopieren Quote
yasmijn schreef op 17 maart 2017 @ 10:17:

Alle, werkelijk alle soepen. Ik kan er op leven.

Ik zit nu in Azië en ga los op verschillende noodlesoepen, tom kha kai en alles wat maar soep is.

:high5:

Heerlijk die soepen daar!
Link kopieren Quote
I :heart: soep.

Ga toevallig vandaag van wegen St Paddy een Ierse aardappelsoep recept proberen. Nog nooit eerder gegeten of gemaakt dus ik ben benieuwd.
I'll stop wearing black as soon as they invent a darker colour
Link kopieren Quote
Chantilly21_1 schreef op 17 maart 2017 @ 10:20:

Hahaha, volgens mij komen we ook uit dezelfde streek Yasmijn ;-)

Mijn moeder heeft het recept, ook al een aantal keer geprobeerd te maken, maar op de een of andere manier lukt het niet om dezelfde soep te maken. Al kan dat ook te maken hebben met de herinneringen die gekoppeld zijn aan soep/oma ;-)

Ik hou me in ieder geval aanbevolen! X-D

Als ik humkessoep maak komt iedereen langs met een bakje. Het schijnt dat ik hem lekkerder maak dan welke oma ook. Ik snap het ook niet. Ik heb het geleerd van mijn moeder, zij van mijn oma en die weer van haar oma.

Inmiddels ben ik de enige nog die hem zo maakt.

Het is wel onmeunig veel werk maar het is het waard.
Link kopieren Quote
Pindasoep, Pho, Tom ka kai, gewoon groente en kippensoep. Maïssoep. Erwtensoep, bonensoep. Eigenlijk alles wel :-d
Link kopieren Quote
dolfje schreef op 17 maart 2017 @ 10:35:

[...]

:high5:

Heerlijk die soepen daar!
Ik ga dan ook los X-D
Link kopieren Quote
Oh.. en ik heb een heerlijke hartige aardappelsoep.

Wat is humkessoep? Ik kom duidelijk niet uit die streek ;-)
Flower Fairies are very shy creatures and you are unlikely to see them unless you are very, very lucky
Link kopieren Quote
Humkessoep ken ik dan weer niet. Wat mis ik??
Link kopieren Quote
deze pompoensoep! Te lekker!
Link kopieren Quote
Ik heb als lunch vanmiddag Tom kha kai gehad.

Goddelijk. Zoals het moet met ook tomaat erin.
Link kopieren Quote
Pompoensoep met salieboter en feta.
Link kopieren Quote
Humkessoep, sprak zij docerend, is een echte goedgevulde Twentse soep.
Link kopieren Quote
Ja, maar waarmee gevuld dan?

(als vegetariër heb ik zeker niets aan?)
Link kopieren Quote
Ik vind ook veel soepen lekker, maar met stip op 1 staat voor mij de Caraïbische zwarte bonensoep.
Link kopieren Quote
Dreamer schreef op 17 maart 2017 @ 10:40:

Ja, maar waarmee gevuld dan?

(als vegetariër heb ik zeker niets aan?)
Totaal niets. Er gaat varkensnek en varkenspoot in en verse worst en rookworst X-D
Link kopieren Quote
MonicaG schreef op 17 maart 2017 @ 10:21:

Moslimsoep/ramadansoep, hoe je 't ook noemt.

Heerlijk eten is dat, het vult, het smaakt, het geeft troost :heart:

[...]

Klinkt lekker, kan je een recept geven?
Harira.hmm lekker ook mijn lievelingssoep.
Link kopieren Quote
Ik :heart: soep. Heerlijk, dat kun je niet vaak genoeg eten. Maar zelfgemaakte groentesoep is nog steeds mijn favoriet.
Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef op 17 maart 2017 @ 10:35:

I :heart: soep.

Ga toevallig vandaag van wegen St Paddy een Ierse aardappelsoep recept proberen. Nog nooit eerder gegeten of gemaakt dus ik ben benieuwd.
Ohh die was ik nog vergeten: aardappel prei soep met blauwe kaas... :heart:

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven