kippenpoten met..??

22-03-2010 15:55 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik hou van kippenpoten, maar met wat combineren jullie dat? ja, aardappels rijst of pasta. maar hoe dan? gefrituurd, gekookt, met wat voor groentes etc? En sausjes??
anoniem_102827 wijzigde dit bericht op 22-03-2010 15:56
Reden: vergeten
% gewijzigd
ligt eraan wat ik in huis heb en waar ik zin in heb, eindeloze mogelijkheden! meestal gaan ze in de oven met aardappeltjes. en erbij een flinke salade. als je het hebt over kippenpoten(eten we niet zo heel vaak)
Soms met nasi , soms met gebakken krieltjes, soms met patat , soms met gekookte aardappelen of puree...........

Nee, geen sausjes .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Frietjes of aardappels uit de oven (zie het topic hieronder). Lekkere salade erbij of wokgroentes? Ik eet nooit kippenpoten, dus ik roep maar wat
...
Kip, patat, appelmoes is volgens mij de klassieke combinatie.
Rijst, gestoofde kippenpoten of uit de oven, met kouseband, snijbonen, aubergine..gewoon met van alles!

Kippenpoten en gebakken aardappelen en sla ook heeeeerlijk!
Perfectionisme is niet perfect...
Met sla en rosti rondjes uit de oven!
Je kan beter vragen waar je kippenpoten niet mee kan combineren. Lekker met rijst, aardappelen, brood, uit de pan, uit de oven, te combineren met talloze groenten en salades, warm of koud.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Eerst aanbraden, en daarna met honing en tijm erover in de oven. Gebakken aardappeltjes erbij en sla, prima zo!

Maar ook hier weinig kippenpoten op het menu...
ik vind het niet zo succesvol met pasta eigenlijk. daar gebruik ik liever kipfilet voor.
quote:nazife schreef op 22 maart 2010 @ 16:21:

ik vind het niet zo succesvol met pasta eigenlijk. daar gebruik ik liever kipfilet voor.

Ik koop nooit meer kipfilet.

Liever kippenpoten die ik zelf ontbeen.

Dat vlees is veel lekkerder dan kipfilet.

Soms ook kippenpoten koken, vel er af, vlees van de botten halen, klein snijden. En dat vlees bakken voor door de nassi of de bami.

Smaakt echt veel lekkerder dan kipfilet.

En het is vaak veel goedkoper.
gisteren nog gegeten. Met rijst en salade. lekker! Doen het ook vaak met aardapelblokjes uit mijn tefal-1-lepel-olie friteurse, zó lekker!
Mijn favoriet is kippenpoten met Braadstomen (Maggi) en dan met sla en krieltjes of gebakken aardappeltjes.

Laatst ook gegeten met Turkse rijst en salade, ook erg lekker!
Kippepoten met frietjes, sla en appelmoes.

Of kippepoten met sperzieboontjes en gekookte aardappels.

Kippepoten smaken ook prima bij de nasi inderdaad, indien niet te sterk gekruid lekker met satésaus en augurkjes erbij

Of rijst met ananas, paprika en zoetzure woksaus erbij, ook erg lekker.
Wij eten vandaag kippepootjes op zijn 'indisch'; kippepootjes marineren in ketjap en sambal, dan na een nachtje staan aanbraden en vervolgens smoren met indische kruiden, boemboes, uitjes, knoflook en rijst met haricots verts. Jammie
Bij de paëlla! In de paëlla doe ik meestal alleen zeevruchten en chorizo en dan kippenpootjes uit de over erbij :-)
Oh lekker! Wij stoven ze met paprika's en tomaten en ui en champignons in bouillon. Smeren kip in met oa kaneel, knoflook etc en dan lekker sudderen. Heerlijk met notenrijst en een frisse salade. (gaat op het lijstje 'snel-weer-maken').

Anders maak ik ze gewoon in de pan en eet erbij gekookte aardappels en groente/ patat en sla.
Pruttelpotje maken is ook lekker! Moet je wel dik 1,5 uur de tijd hebben.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ook erg lekker, met couscous en paksoi groente.
meestal met aardappels gebakken of uit de oven of patat met salade
Ik maak ze vaak 'gewoon op z'n Hollands': gemarineerd gebakken met gekookte of gebakken aardappeltjes met brokoli. Simpel maar zoo heerlijk!
Wij eten ze met van alles! Maar mijn favoriet is met:

Couscoussalade (munt, peterselie, bosui, pistachenootjes en feta). Dressing van honing, citroen en olie.

Groententajine van wortel, aardappel, paprika, rozijnen, citroenrasp en ras el hanout kruiden.

Turks brood met zelfgemaakte tzatziki (griekse yoghurt, veel knoflook, verse peterselie, geraspte komkommer en citroensap).

Erbij de kippenpoten (die je eerst insmeert met olie en ras el hanout kruiden en afbakt in de oven op 180 graden voor een half uur).

Eet smakelijk!
Op dit moment staan de drumsticks in de oven, heerlijk! Daarbij eten we aardappelsalade en een groene salade. Is echt één van de favoriete maaltijden hiier!
quote:flint schreef op 25 maart 2010 @ 17:35:

Op dit moment staan de drumsticks in de oven, heerlijk! Daarbij eten we aardappelsalade en een groene salade. Is echt één van de favoriete maaltijden hiier!Jammie ! Hoe maak jij je aardappelsalade?
Nou, eerlijk gezegd doet AH dat voor me .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven