knoflook garnalen....recept en hoe?
woensdag 15 september 2010 om 18:45
ik heb dus 2 keer in mijn leven garnalen gegeten...en ik ben absoluut geen held in de keuken.
ik ben ook helemaal niet gek op een sterke vis/zee smaak.\
maar de ene keer dat ik het at waren ze heel sponzig en smaakte ze heel erg naar vis...en de laatste keer dat ik ze at had het meer de textuur van kip en was het stevig( klinkt dat logisch?) en had het niet echt een vissmaak maar meer zoetig en knoflook achtig.
ik heb nu ingevroren scampis van iglo gekocht......maar ik weet dus echt niet hoe ik ze dus zo lekker krijg!
wat moet ik er mee doen ( dit klinkt erg he )
ik ben ook helemaal niet gek op een sterke vis/zee smaak.\
maar de ene keer dat ik het at waren ze heel sponzig en smaakte ze heel erg naar vis...en de laatste keer dat ik ze at had het meer de textuur van kip en was het stevig( klinkt dat logisch?) en had het niet echt een vissmaak maar meer zoetig en knoflook achtig.
ik heb nu ingevroren scampis van iglo gekocht......maar ik weet dus echt niet hoe ik ze dus zo lekker krijg!
wat moet ik er mee doen ( dit klinkt erg he )

woensdag 15 september 2010 om 18:58
woensdag 15 september 2010 om 19:10
Heb je schone garnalen gekocht?
Zo niet, dan moet je het darmkanaal even verwijderen..
Wassen en goed droogdeppen met wat keukenpapier.
Ik doe hetzelfde als de rest: marineren in olijfolie, knoflook en wat sambal.
Op hoog vuur in roomboter aanbakken, minuutje of 4.
Ik gooi er in de laatste minuut altijd een klont kruidenboter in die ik over de garnalen laat smelten.
Niet dieetproof zoals je kunt lezen.
Zo niet, dan moet je het darmkanaal even verwijderen..
Wassen en goed droogdeppen met wat keukenpapier.
Ik doe hetzelfde als de rest: marineren in olijfolie, knoflook en wat sambal.
Op hoog vuur in roomboter aanbakken, minuutje of 4.
Ik gooi er in de laatste minuut altijd een klont kruidenboter in die ik over de garnalen laat smelten.
Niet dieetproof zoals je kunt lezen.