knoflook garnalen....recept en hoe?

15-09-2010 18:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb dus 2 keer in mijn leven garnalen gegeten...en ik ben absoluut geen held in de keuken.

ik ben ook helemaal niet gek op een sterke vis/zee smaak.\

maar de ene keer dat ik het at waren ze heel sponzig en smaakte ze heel erg naar vis...en de laatste keer dat ik ze at had het meer de textuur van kip en was het stevig( klinkt dat logisch?) en had het niet echt een vissmaak maar meer zoetig en knoflook achtig.

ik heb nu ingevroren scampis van iglo gekocht......maar ik weet dus echt niet hoe ik ze dus zo lekker krijg!

wat moet ik er mee doen ( dit klinkt erg he )
lekker in een schaaltje, rpomboer met knoflook en peterselie erover, beetje chilipeper, en dan 8 min op 200 c..
Garnalen ontdooien en een uurtje marineren in wat olie met citroensap en knoflook. Gewoon in een koekenpan bakken.

Peper en zout er op en serveren.

Zorg dat eea niet zo nat is, want dan gaan de garnalen koken ipv bakken. Citroenolie ipv olie met citroensap is daarom eigenlijk lekkerder.
Bakken, paar teentjes knoflook, kerriepoeder, fijngehakt rood pepertje, heerlijk. Maar vooral niet te lang bakken, dan wordt het net rubber...
Heb je schone garnalen gekocht?

Zo niet, dan moet je het darmkanaal even verwijderen..

Wassen en goed droogdeppen met wat keukenpapier.

Ik doe hetzelfde als de rest: marineren in olijfolie, knoflook en wat sambal.

Op hoog vuur in roomboter aanbakken, minuutje of 4.

Ik gooi er in de laatste minuut altijd een klont kruidenboter in die ik over de garnalen laat smelten.

Niet dieetproof zoals je kunt lezen.
oh klinkt allemaal heerlijk ik ga het morgen proberen, en ik heb maatje 34...dus dieten doen we niet aan er mag eerder wat bij haha! bedankt
Garnalen zijn anders hartstikke 'licht'...daar ga je echt niet van aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven