Koken voor jezelf, wat en hoe?

09-09-2010 15:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort woon ik voor het eerst in mijn leven op mezelf. Dat gaat prima en het bevalt ook prima.

Nu zit ik wel met een probleempje. Ik ben geen kok en heb dus geen idee hoe ik voor mezelf gezond moet koken. Ik woon in een dorp met een supermarkt waar je bijna geen eenpersoons verpakkingen hebt, op het snelle na zoals magnetronmaaltijden (vol met zout), pizza, lasagne en maaltijdsalades. En op pasta en (daarentegen gezonde) wok alleen kan ik ook niet leven.

In het algemeen ben ik dus geen goede kok, kan dus geen hoogstandjes in elkaar flansen. Ovenschotels, Knorr pakketjes en pasta is goed te bewaren voor een tweede dag, maar wie heeft er nog meer tips?

Oh, enne, de vraag voor mijn eten vanavond. Hoeveel ml word er in het algemeen gebruikt voor een maaltijdsoep? Want die wil ik vanavond klaarmaken, van Unox, maar die is dus ook voor 2 pers. Heb ik aan de helft al genoeg?

Alvast hartelijk bedankt, jullie helpen me dan echt uit de brand!
Zie voor de meeste en meest nuttige tips de index en het vergelijkbare topic dat vanochtend is geopend.

In de index veel topics

snel, simpel makkelijk en goedkoop koken

wat is invriesbaar voor 1 persoon

hoe zit ik snel en toch gezond aan tafel

etc

etc.

En ook al ben je geen keukenprinses, oefening baart kunst en met vallen en opstaan leer je lopen. Cliché? Ja, maar wel waar. Dan zal er een keer iets mislukken? So what.

Veel is in te vriezen zodat je niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde hoeft te eten. Geldt meer voor zelfgemaakt dan voor kant-en-klaar denk ik.

Wat bedoel je met ''klaarmaken' van Unox maaltijdsoep? Opwarmen neem ik aan? Warm de helft op en als je nog trek hebt nog wat. Of warm alles op en wat niet opkomt (afhankelijk van het soort soep) bewaren voor kopje lunchsoep of als het bijv. tomaat is, afkoelen, invriezen en bij een volgende pastasaus gebruiken.