korstje op ovenschotel zonder kaas.

10-03-2010 15:59 15 berichten
Ik ben een ovenschotel aan het maken, laagje prei, gehakt, aubergines, tomaat, aardappels. Nu moet er als laatste een laagje aardappelen en daaroverheen geraspte kaas voor het korstje.

Nu lust ik geen kaas word al misselijk als ik er naar kijk.

Maar hoe krijg ik nu een korstje in de oven. Kan toch niet die aardappelen zonder iets in de oven zetten. Wie o wie kan me helpen.
Alle reacties Link kopieren
Paneermeel er over strooien, en daar een aantal kleine klontjes margarine over verdelen.

Als dat smelt vormt het samen met de paneermeel een korstje.

Succes
Paneermeel! (of beschuitjes verkruimelen door twee stukken tegen elkaar te 'schuren'.)

Succes!
twee beschuiten tegen elkaar aan scheuren (kruimels) of paneermeel..
en iedereen zegt hetzelfde haha
Je kan prima aarappellen zonder iets in de oven zetten hoor, misschien een beetje olijfolie erover voor een mooi bruin effect.

Maar als je echt een korstje wilt kan je paneermeel (of een verkruimeld beschuitje) met wat klontjes boter erop doen, maar of dat ook echt past bij de rest van het gerecht?

Lust je ook geen mozerella? Dat kan er nl. ook op voor een korstje.
Dank jullie wel. Ik ga het proberen.
quote:MissMD schreef op 10 maart 2010 @ 16:03:

Je kan prima aarappellen zonder iets in de oven zetten hoor, misschien een beetje olijfolie erover voor een mooi bruin effect.

Maar als je echt een korstje wilt kan je paneermeel (of een verkruimeld beschuitje) met wat klontjes boter erop doen, maar of dat ook echt past bij de rest van het gerecht?

Lust je ook geen mozerella? Dat kan er nl. ook op voor een korstje.Aarappellen? Is dat een werkwoord?
haha, betrapt, zit onder werktijd te forummen en ben appellen aan het instellen (tegen vonnissen van de rechtbank), dus eigenlijk wel een soort van werkwoord

Maar met aardappels wordt het wel lekkerder denk
Aarappelen? is dat hetzelfde as eerappels?

Maar sorry, ik ben zo'n freak die bij alles kaas eet dus ik kan je niet verder helpen helaas...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik zeg paneermeel
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Nog lekkerder: paneermeel mengen met heel veel groene kruiden (gedroogd, dus oregano of tijm of italiaanse of provencaalse kruidenmix ofzo) en dan klontjes roomboter erover verdelen... Mmm, krijg er honger van!
of kant en klare kruidenpaneermeel, die is ook lekker hartig
ik deed altijd paneermeel met een paar klontjes boter, maar de boter verspreidde zich nooit zo mooi tussen de paneermeel, dus de helft werd mooi bruin en de andere helft wat minder...

Nu smelt ik de klontjes boter eerst, waarna ik de paneermeel daar doorheen meng. Dat mengsel doe ik dan op mijn ovenschotel. Zo wordt het hele laagje paneermeel mooi bruin.
Over zo´n ovenschotel als jij beschrijft kan ook goed een laagje aardappelpuree.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven