Koude pastasaus

27-08-2010 15:51 16 berichten
Hee allemaal,

Ik heb een tijdje zitten zoeken, maar niet echt duidelijk iets kunnen vinden. Ik ga voor zondag een pastasalade maken, met gerookte kip, tomaatjes, paprika en komkommer.

Alleen kan ik nergens echt duidelijk vinden wat ik als saus kan gebruiken .. Het is de eerste x dat ik het ga maken, dus als er verder nog tips zijn om erbij te voegen graag!! :D

Liever geen pesto, maar een soort van roomsaus ofzo:)

Dankjullie alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dressing van olie & azijn?
Is een dressing ook goed?
Jah haha ik moet zeggen dat ik gewoon niet weet wat de meeste gebruiken voor een pastasalade;)

Dus dressing is ook goed!
Ik heb ooit een recept gezien met een dressing van balsamico-azijn, olijfolie en ketchup!
Creme Fraiche vind ik fijn door een pastasalade. Geeft romige smaak aan de pasta. Eventueel met bieslook, peterselie, knoflook.
Honingmosterddressing is er ook lekker bij.

Of gewoon een soort vinaigrette.

Vinaigrette recepten
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Een heerlijke dressing;

Balsimico-azijn

Olijfolie

knoflook

peper en zout

honing

mosterd

Alles mengen naar eigen smaak.

(vergeet bij de salade de pijnboompitjes niet )
.
Ik vind balsamico-azijn, olijfolie en vers gemalen peper altijd een heerlijke dressing over bijna alle salades!
Hm creme fraiche met bieslook, peterselie en knoflook klinkt wel lekker! Denk dat ik die ga proberen ..

Iig bedankt voor alle reacties!!
Laat even duidelijk zijn dat mijn dressing de lekkerste is!
Bij kant en klare maaltijdsalades van AH zitten vaak wel lekkere dressings. Ik weet er zo geen uit mijn hoofd, maar misschien voor jouzelf als inspiratie-bron om op te googlen.

Thousand Islands dressing is eigenlijk een van de weinige romige dressing die ik zo bij naam ken, maar die zou ik zelf niet bij een pasta doen, maar wel bij groenten. Geen mayonaise, maar yoghurt gebruiken.

Honing-mosterd dressing met tijm erbij en citroensap of azijn en geitenkaas vind ik erg lekker bij courgette. Die groente vind ik zelf wel italiaans. Alleen bij tomaatjes heb ik het nog niet geprobeerd.

Op de site van okoko kan je zoeken op recepten met "dressing" en dan komen er gerechten voorbij waardoor je vaak wel op goede ideeën kunt komen. Voorbeeld
O, ik was te laat.

Nou, smakelijk eten dan maar!
Ook lekkere dressing (hoewel hij niet zo lekker misschien lijkt qua ingredienten combi):

fritessaus (remia)

ketchup

pesto (groene)

peper

zout

citroensap

evt. beetje water om dunner te maken en goed te kunnen mengen

lekker met fusili, gehalveerde kerstomaatjes, zwarte olijven en goede buffelmozzarella

smakelijk!
Gewoon pesto op zich smaakt fantastisch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven